Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی شادلو نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت بازار سیب زمینی اظهار کرد: هر از گاهی کشت محصولات از جمله سیب زمینی به سبب شرایط اقلیمی محدود یا به تعویق می‌افتد که همین امر بر نوسان قیمت دامن می‌زند.

وی افزود: با توجه به بارندگی‌های مکرر بهاره و تاخیر زمین برای آماده شدن کشت، برداشت سیب زمینی به تعویق افتاد که با عرضه و فراوانی سیب زمینی در هفته های آتی شاهد تعدیل قیمت‌ها خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شادلو با اشاره به اینکه افزایش قیمت محصولات کشاورزی امری طبیعی است، بیان کرد: با وجود نوسان نرخ ارز، گرانی نهاده ها، ماشین آلات، حمل و نقل و نیروی انسانی، نوسان قیمت محصولات کشاورزی همانند سایر بخش‌ها امری بدیهی است و نمی‌توان انتظار داشت که کشاورزان با وجود افزایش شدید هزینه‌های تولید، محصولات خود را با قیمت‌های پایین عرضه کنند.

بیشتر بخوانید: آخرین وضعیت عرضه و قیمت میوه‌های تابستانه در بازار/حداکثر قیمت هر کیلو گیلاس تکدانه ۲۲ هزار تومان

نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران ادامه داد: اگرچه وضعیت محصولات کشاورزی به سبب شرایط اقتصادی در تلاطم است، اما در مجموع باید تدابیری اندیشیده شود تا تولید استمرار داشته باشد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه تولید محصولات باغی نسبت به سال قبل رشد قابل توجهی داشته است، گفت: با توجه به پیش بینی رشد ۵۰ تا ۶۰ درصدی تولید محصولات باغی، تمامی مسئولان باید تلاش کنند تا این افزایش تولید به صادرات منتج شود چرا که بازار داخل ظرفیت محدودی دارد.

به گفته شادلو، با توجه به شرایط کنونی اقتصاد، خانوار‌ها چاره‌ای جز کاهش مصرف میوه در سبد مصرفی خود ندارند، که اگر مازاد تولید به بازار‌های هدف صادر نشود، تولیدکنندگان با ضرر و زیان روبرو می‌شوند.

این مقام مسئول در پایان افزایش صادرات محصولات باغی و ارز آوری را فرصت طلایی برای کشور برشمرد و گفت تصریح کرد: با توجه به شرایط مساعد اقلیمی و رشد ۵۰  تا ۶۰ درصدی تولید، تمامی تلاش ارکان نظام و روابط دیپلماسی باید به گونه‌ای دنبال شود تا صادرات به طور قابل توجهی افزایش یابد تا بازار محصولات به تعادل برسد.

انتهای پیام/

بازار سیب زمینی در هفته های آتی به تعادل می رسد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کشاورزان صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۰۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار عبور کرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حامد نجفی علمدارلو، قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: همزمان با مدیریت مصرف و کاهش واردات، برنامه‌ریزی صورت گرفته منجر به بهبود تجاری این بخش به میزان بیش از ۲ میلیارد دلار شده است.

وی افزود: بر اساس آمار گمرک، صادرات محصولات کشاورزی در سال گذشته ۶.۲ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار افزایش را نشان می‌دهد.

نجفی گفت: همچنین میزان واردات در بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار کاهش و در مجموع تراز تجاری ۲ میلیارد دلار بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه کارشناسی‌های انجام شده نشان می‌دهد مراقبت از شرایط فوق و ادامه آن نیازمند افزایش تولید است، گفت: تأمین مالی، ریالی، ارزی و به‌هنگامِ زنجیره تأمین محصولات کشاورزی، راهکار اساسی رشد تولید است.

قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: ارزش افزوده بخش کشاورزی با صادرات آن رابطه دوطرفه دارد و تجارب موفق نشان داده است، اختصاص ارز به نهاده‌های تولیدی بخش کشاورزی، اگر به لحاظ زمانی در اولویت تأمین و تخصیص قرار گیرد، منجر به کاهش واردات محصول نهایی و افزایش صادرات می‌شود.

دیگر خبرها

  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار عبور کرد
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت
  • تاکسی‌های برقی وارد شد/ افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • تاکسی های برقی وارد شد/ افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو
  • برنامه افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو در سال ۱۴۰۳
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری