Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@22:47:46 GMT

فرهنگ رضوی در جامعه نهادینه شود

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۹۱۹۴۲

فرهنگ رضوی در جامعه نهادینه شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حاج سید عبدالهادی رکنی حسینی عصر جمعه در دیدار با خادم یاران رضوی شهرستان گناوه با تبریک دهه مبارک کرامت اظهار داشت: دهه کرامت فرصتی است که باید از این فرصت معنوی به بهترین نحو برای افزایش معنویات بهره برد.

وی با تقدیر از همه دست اندر کاران اجرای برنامه‌های معنوی دهه کرامت شهرستان گناوه افزود: فضای شهرستان با اجرای این برنامه‌ها معطر به بو و عطر رضوی و معصومین (ع) شده است که جای تقدیر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رکنی حسینی ادامه داد: فرهنگ رضوی باید در همه ابعاد و زوایای آن در جامعه نهادینه شده و گسترش یابد.

امام جمعه گناوه گفت: یکی از ابعاد فرهنگ رضوی، سبک زندگی رضوی و آشنایی مردم با زوایای مختلف زندگی امام رضا (ع) است که گسترش آن در جامعه و در زندگی مردم بسیار مهم است.

وی با اشاره به نمونه‌هایی از سبک و روش‌های امام رضا (ع) در زندگی بیان کرد: این نکات دارای ظرافت‌هایی است که در زندگی اهل بیت (ع) تلالوو می‌کند و ما باید زندگی خود را از آنها اقتباس و روش و سبک زندگی را از این مکتب بیاموزیم.

رکنی حسینی با اشاره به روایات و احادیث پیرامون زیارت حضرت امام رضا (ع) تصریح کرد: خادمی و خادم یاری امام رضا (ع) و زیارت آن حضرت از افتخارات است چون محبت اهل بیت نصیب هر کسی نمی‌شود و نعمت ولایت اهل بیت (ع) توفیقی الهی که به ما عطا شده و باید ضمن شکرگزاری تلاش کنیم تا از این نعمت بهره مند شویم.

حمید شیخی مسئول کانون شبکه جوانان رضوی در دوازدهمین جشنواره زیر سایه خورشید گفت: به همت کانون‌های خادم یاری و شبکه جوانان رضوی شهرستان گناوه دوازدهمین جشنواره زیر سایه خورشید و برنامه‌های دهه کرامت با حدود ۳۶ برنامه متنوع به عنوان وسیع‌ترین عملیات فرهنگی در شهرستان همزمان با سراسر کشور در حال برگزاری است.

وی افزود: این برنامه‌های باشکوه با آئین برافراشته شدن پرچم مقدس رضوی با حضور خادم یاران و مسئولان شهرستان گناوه همزمان با آغاز دهه کرامت با همکاری شهرداری و با دستان امام جمعه محترم گناوه در ساحل این شهر آغاز شده و تا پایان دهه مبارک ادامه خواهد داشت.

وی افزود: حضور خادمین حضرت رضا (ع) در روز میلاد این امام رئوف در شهرستان گناوه از مهمترین برنامه‌های تدارک دیده شده زیر سایه خورشید امسال است.

شیخی بیان کرد: خادمین رضوی در روز یکشنبه ۲۳ تیرماه مصادف با ولادت با سعادت امام رضا (ع) در شهر گناوه و در روز ۲۰ تیر ماه نیز در بندر ریگ حضور خواهند یافت.

کد خبر 4658518

منبع: مهر

کلیدواژه: گناوه دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۱۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۴۱۶سفیر دانش‌آموز رضوی در آران و بیدگل

دبیر کانون‌های خدمت رضوی شهرستان آران و بیدگل از فعالیت ۴۱۶سفیر دانش‌آموز رضوی در آران و بیدگل خبر داد. - اخبار استانها -

عباس آذرباد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در آران و بیدگل، با تاکید بر هدف‌گذاری برنامه‌های دفتر خدمت رضوی آران و بیدگل در سال جدید برای تبیین سیره رضوی و نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی در اندیشه کودکان و نوجوانان گفت: با توجه به وظایف ذاتی شبکه خادمیاری رضوی در راستای توجه به آموزش و تربیت دینی کودکان و نوجوان عضویت پنج درصد از دانش‌آموزان دختر و پسر در مرحله اول طرح «سفیران رضوی، سربازان مهدوی» در شبکه خادمیاری این شهرستان برای امسال برنامه‌ریزی شده است.

وی با تاکید بر نقش تربیتی، سازنده، موثر و هدایتگر طرح «سفیران رضوی، سربازان مهدوی» در زندگی فردی و اجتماعی دختران و پسران دانش‌آموز به عنوان آینده‌سازان کشور و پدران و مادران آینده در خانه و خانواده گفت: تاکنون 416 دانش‌آموز علاقه‌مندانه و راغبانه به عضویت این طرح درآمدند که 365 نفر از آن‌ها دختران و 51 نفر از آن‌ها پسران 6 تا 18 سال هستند.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی شهرستان آران و بیدگل ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی سفیران دانش‌آموزی رضوی ابراز داشت: 416 سفیر دانش‌آموزی رضوی در شهرستان آران وبیدگل علاوه بر دریافت کد خدمت، آموزش‌های مستمر دریافتی را در بین همسالانشان اجرا می‌کنند.

آذرباد با اشاره به جمعیت 20هزار نفری دانش‌آموزی شهرستان آران و بیدگل در تمام مقاطع تحصیلی تاکید کرد: آموزش دینی به نسل کودک و نوجوان و تربیت و پرورش آن‌ها با مفاهیم ناب ارزشی و شعائر اسلامی در تبیین سبک زندگی اسلامی و سیره رضوی مصداق جهاد تبیین در حوزه فرهنگ و مذهب است که آثار و برکات آن زندگی فردی و اجتماعی افراد اجتماع را پوشش می‌دهد.

4 چایخانه رضوی در کرج راه اندازی می شود

وی با تاکید بر  آغاز فعالیت رسمی دفتر خدمت رضوی آران و بیدگل با 36 عضو در سال 1400 گفت: هم اکنون این دفتر با 23 کانون عمومی و تخصصی  و 238 نفر خادمیار و یاور رضوی فعالیت دارد که 197نفر از آن‌ها خادمیار، 27 نفر از آنان از یاوران رسمی رضوی و 14 نفر یاور گزینش شده و در انتظار تایید کد خدمت و ارتقا به خادمیاری هستند.

انتهای پیام/803

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی
  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود
  • فعالیت ۴۱۶سفیر دانش‌آموز رضوی در آران و بیدگل
  • تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود
  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌