Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان در حوزه آب، نفت و گاز و گردشگری ظرفیت بالایی دارد.

‌به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری حسین کلانتری با اشاره به تأمین ۲۰ درصد تولید نفت ایران در این استان افزود: استان در جنوب و جنوب مرکزی ایران، جزو پرآب‌ترین منطقه کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های ویژه در استان کهگیلویه وبویر احمد، اظهارکرد: این استان به عنوان یکی از مناطق فوق العاده حاصلخیز به «پایتخت طبیعت ایران» مشهور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کهگیلویه و بویر احمد با مساحت ۱۶ هزار کیلومتر مربع یک درصد از جمعیت و پنج درصد جنگل‌های کشور را تشکیل می‌دهد، خاطرنشان کرد: این استان با ظرفیت‌های فوق العاده ای بین چهار استان مهم کشور (خوزستان، فارس، بوشهر، اصفهان) واقع شده اما هنوز به جایگاه واقعی این استان توجه نشده است.

کلانتری با اشاره به تأمین ۲۰ درصد از تولید نفت ایران در این استان تصریح کرد: با توجه به موقعیت فوق العاده استان در جنوب و جنوب مرکزی ایران، جزو پرآب‌ترین منطقه کشور نیز محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در این استان ادامه داد: سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های استان از جمله انتقال آب شرب از سد کوثر به چندین شهر اطراف، آبیاری و زهکشی ۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی، پیشرفت ۸۰ درصدی سد برق آبی سیاه بیشه گچساران، چهارخطه کردن محور شریانی" یاسوج- شیراز"، محور "یاسوج-اصفهان"، محور "یاسوج به اقلید" و همچنین اتصال اصفهان به خوزستان از محور کهگیلویه بویراحمد، یاسوج، دهدشت، بهبهان و اهواز و دسترسی به بنادر جنوبی کشور از جمله اقدامات در حال انجام و صورت گرفته در استان به شمار می‌روند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین با اشاره به ظرفیت بالای استان در حوزه گردشگری اضافه کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت ویژه ای در حوزه گردشگری دارد و از سرمایه گذاران و متقاضیان سرمایه گذاری در این بخش به خوبی حمایت می‌کنیم.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كهگيلويه و بويراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۲۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طوفان مهیب کهگیلویه و بویراحمد را درنوردید (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تخریب وحشتناک خانه‌های زاهدان بر اثر طوفان باد و شن (فیلم) لحظه هولناک فرو ریختن مناره یک مسجد در اثر طوفان شدید (فیلم) وقوع طوفان و بارش تگرگ‌های شدید در چین (فیلم)

دیگر خبرها

  • هشتیمن جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌ زمین در یاسوج برپا می شود
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایر/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایری/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • آبگیری ۸۱ درصد کل مخازن سدهای خوزستان
  • صادرات بیش از ۳۳۲ هزار تن کالای غیرنفتی از کهگیلویه و بویراحمد طی یک‌ماه
  • «مکران» می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ بی‌نیازی کشور از نفت با استفاده از ظرفیت منطقه
  • معادن؛ ثروتی نهفته در خاک/ بی بهره چون کهگیلویه و بویراحمد
  • منطقه مکران می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ استفاده از ظرفیت این منطقه کشور را از نفت بی‌نیاز می‌کند
  • طوفان مهیب کهگیلویه و بویراحمد را درنوردید (فیلم)
  • گچساران و باشت رکورددار بارش باران در کهگیلویه و بویراحمد