Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس سازمان شهرداری‌های وزارت کشور: 37 هزار دهیاری نقش مهمی در توسعه و پیشرفت روستا‌های کشور دارند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، مهدی جمالی نژاد که به مناسبت روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها سخن می‌گفت، افزود: در بودجه عمرانی کشور نیز روستا‌ها از اعتبار جداگانه‌ای برخوردارند و بیش از 19 هزار میلیارد تومان اعتبار بین دهیاری‌ها تقسیم شده است، همچنین سرانه روستاییان از 74 هزار تومان با بیش از 200 درصد افزایش به بیش از 200 هزار تومان در سال جاری رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: ترویج کارآفرینی، تهیه طرح‌های کارآفرینی، پرداخت تسهیلات به طرح‌های کارآفرین زودبازده و اختصاص خدمات به روستا‌ها در حوزه‌های محیط زیست، پسماند و ... از اقداماتی است که در روستا‌ها صورت گرفته و دهیاری‌ها در ارائه این خدمات نقش مهمی ایفا می‌کنند.
­رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور تصریح کرد: ما در دهیاری‌های سراسر کشور علاوه بر خدماتی که داده می‌شود، در حوزه‌های خانواده و اجتماعی و فرهنگی نیز فعالیت‌های متنوعی را انجام می‌دهیم.
جمالی نژاد با اشاره به اینکه در دهیاری‌های کشور بیش از شش هزار خانم به عنوان دهیار فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: روستا‌ها نیز مانند شهر‌ها در توسعه کشور مشارکت فعالی دارند و در واقع این روستا‌ها هستند که چرخ اقتصاد کشور را در بسیاری از حوزه‌ها می‌چرخانند.
وی تصریح کرد: در شهرداری‌ها نیز اقدامات بسیاری در سطوح شهری و افزایش رضایتمندی مردم از عملکرد شهرداری‌ها شده است، در حوزه‌های محیط زیست، پسماند، فضای سبز و خدمات رسانی به مردم اقدامات متنوعی هر روزه در شهر‌های مختلف صورت می‌گیرد.
­رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور مشارکت مردم را در اداره شهر‌ها و روستا‌ها عامل اصلی در پیشبرد اهداف توسعه‌ای عنوان کرد و اظهار داشت: مردم نقش محوری در رشد و شکوفایی شهر‌ها دارند و در سیل اخیر که در 25 استان روی داد این مردم بودند که با همت و همدلی و با همکاری دستگاه‌های مختلف شهری و کشوری توانستند بسیاری از خسارت و مشکلات مردم و شهر‌های سیل زده را کاهش دهند.
جمالی نژاد تاکید کرد: مدیریت شهری، پسماند، محیط زیست و فضای شهری از فعالیت‌هایی است که در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها امید مردم را برای زندگی بهتر و شاداب افزایش داده و این امر با همکاری و زحمات کارکنان شهرداری و دهیاری‌ها و سازمان‌های خدمات رسان و دیگر نهاد‌های وابسته به این مراکز به دست امده است.
وی با بیان اینکه امروز جنگ، جنگ اقتصادی است و جمهوری اسلامی در این جنگ تجربه و دست برتر را دارد، گفت: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیز در حوزه‌های فعالیت خودشان در این جنگ نابرابر در عرصه اقتصادی مشارکت دارند و با وجود مشکلات توانسته اند در رشد و شکوفایی شهر‌ها و روستا‌ها اقدامات موثری انجام دهند.
 
سخنران دوم پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:
خانواده‌ها فرزندان خود را از آلودگی‌های اجتماعی حفظ کنند
استاد دانشگاه و محقق خانواده در خطبه‌های پیش از نماز جمعه تهران تصریح کرد: دود قلیان و سیگار و گرایش والدین به این مخدرات عامل بسیاری از بروز بیماری‌ها در فرزندان است.
غلامعلی افروز که به مناسبت هفته سلامت خانواده سخن می‌گفت، افزود: فرزندان حق دارند از حقوق سلامت، بهداشت و روانی سالم برخوردار باشند و حق دارند از فضای سالم و با نشاط خانواده و همچنین پدر و مادری خوب و مهربان بهره‌مند شوند.
وی تاکید کرد: کودکان و نوجوانان بیش از دیگران به اکسیژن و فضای پاک در خانواده‌ها نیاز دارند و پدران و مادران باید شرایطی را برای آنها مهیا کنند که از آلودگی‌های محیطی مانند آلودگی‌هایی که در شهر، رستوران‌ها و فروشگاه‌ها و دیگر فضا‌ها وجود دارد آنها را حفظ کنند.
افروز گفت: استفاده از فضا‌های سنتی و جاهایی که دود سیگار و قلیان وجود دارد نه تنها مناسب کودکان و نوجوانان نیست بلکه برای بزرگتر‌ها و کسانی که غیرسیگاری هستند هم مضر و خطرناک است.
وی ادامه داد: سنت‌های ما مهربانی، امنیت بخشی و آرامش بخشی به کودکان است نه دود سیگار و قلیان که بیش از هزاران ماده مضر دارد.
افروز با اشاره به افزایش مرگ و میر‌ها و گرایش افراد به انواع مواد مخدر اظهار داشت: سیگار اولین عامل گرایش به انواع مواد مخدر است و کسانی که به مخدراتی، چون هروئین، گراس، حشیش، ماریجوآنا و ... احتیاط پیدا کردند ابتدا از سیگار شروع کردند.
وی تصریح کرد: 90 درصد بزهکاران و مجرمان که در زندان‌ها هستند، سیگار می‌کشند و بسیاری از جرایمی که در جامعه رخ داده توسط کسانی است که به نوعی به مواد مخدر آلوده هستند.
استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: خانواده‌ها خیلی باید مراقبت کجروی فرزندان و نوجوانان خود باشند، چرا که بسیاری از آنها، دانسته یا ندانسته از سوی برخی دوستان از سیگار شروع می‌کنند و در ادامه به جا‌هایی ختم می‌شود که دیگر قابل جبران نیست.
وی به افزایش و گرایش جوانان به سیگار به ویژه درمیان قشر تحصیلکرده و دانشگاهی اشاره و تصریح کرد: در خوابگاه‌های دانشگاه‌ها بسیاری از دانشجویان سیگار می‌کشند و خیلی زشت است که یک آدم تحصیل کرده سیگار بکشید، در صورتی که بسیاری از دانشمندان و فرهیختگان سیگار نمی‌کشند یا آن را ترک کرده اند، چرا که سیگار به جز ضرر جسمانی و فکری و روحی تاثیر مثبتی بر انسان ندارد.
وی ابراز داشت: سیگار عامل اصلی افسردگی در جامعه است و کسانی که به سیگار و قلیان رو می‌آورند تا افسردگی خود را فراموش کنند، در واقع نمی‌دانند که همین سیگار است که عامل گرایش آنها به مواردی، چون خودکشی و اعتیاد و پناه بردن به مخدر‌های خطرناک دیگر است.
افروز از خانواده‌ها خواست فرزندان خود را در برابر این آلودگی‌های اجتماعی حفظ و شرایطی را در خانواده فراهم کنند که فرزندان رشد روحی و روانی مناسبی داشته باشند و آنها را در برابر آلودگی‌های مثل سیگار حفظ کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تقسیم اعتبار میان دهیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۳۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره استعدادیابی «ستاره‌های شهر» در قم

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم گفت: جشنواره استعدادیابی «ستاره‌های شهر» در قم با هدف تکریم خانواده بزرگ همکاران شهرداری قم و استعدادیابی فرزندان کارکنان شهرداری قم برگزار می‌شود.

مجید محمد رضاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مجموعه مدیریت شهری با خانواده‌ای به بزرگی بیش از ۶۰۰۰ نفر کارکنان مستقیم و غیر مستقیم، پشتیبانی و حمایت از خانواده این عزیزان به‌خصوص قشر کارگران مدیریت شهری، در رشد و ارتقای بنیان‌های خانواده و ارتقا کیفی فرهنگی و آموزشی فرزندان این عزیزان است.

وی افزود: در راستای پشتیبانی و اجرای فعالیت‌های علمی، فرهنگی هنری و ورزشی در شهرداری قم، شناسایی و ایجاد زمینه‌های لازم برای پرورش استعدادهای فرزندان کارکنان شهرداری قم اعم از کارگران رسمی و قراردادی و همکاران عزیز در حوزه‌های پاکبان و باغبان، کارمندان و سایر پرسنل مدیریت شهری، شهرداری قم بر آن شده است تا اولین جشنواره استعدادیابی این فرزندان عزیز را به عنوان جشنواره «آتیه سازان شهر» در سال ۱۴۰۳ برگزار کند.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم ادامه داد: این جشنواره تا پایان سال و در حوزه‌های مختلف قرآنی، فرهنگی ورزشی و علمی در قالب مسابقات متنوع برگزار خواهد شد.

رضاخانی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی استعدادها و نخبه‌های فرزندان عزیز و ایجاد زمینه‌های لازم برای رشد و پرورش و کمک به ایجاد آینده بهتر برای این قشر آینده‌ساز است که نخستین دوره از آن سال جاری برگزار خواهد شد.

وی گفت: بستر نرم‌افزاری این رویداد برای جمع‌آوری اطلاعات فرزندان کارکنان در حال اجرا است که پس از بارگذاری آدرس سامانه اعلام خواهد شد و همکاران گرامی با ورود به سامانه اعلام شده مشخصات فرزندان و زمینه‌های مورد علاقه ایشان را اعلام می‌کنند تا متناسب با آن شهرداری قم نسبت به برگزاری رویدادهای این جشنواره اقدام کند.

کد خبر 748858

دیگر خبرها

  • بودجه و امکانات شوراها گرفتار مشکلات قانونی است
  • واکاوی ادعای مدیر شهرداری تهران درباره تمیز بودن تهران نسبت به پاریس | گردشگران و روزنامه های معتبر دنیا درباره این شهر لوکس فرانسوی چه می گویند؟
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • وزیر کشور : تقسیم استان تهران به ۲ استان شرقی و غربی
  • تامین بیش از ۳ هزار دستگاه لوازم ضروری زندگی برای مددجویان هرمزگانی
  • ۲۰ درصد سهم تامین اعتبار اتوبوس‌های بجنورد برعهده شهرداری است
  • تامین ۲۰ درصد سهم اعتبار اتوبوس‌ها توسط شهرداری
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • برگزاری جشنواره استعدادیابی «ستاره‌های شهر» در قم
  • تولید سالانه ۷۰ میلیارد نخ سیگار در کشور