Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@09:57:28 GMT

مهمترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته‌ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۹۵۱۴۸

مهمترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته‌ای که گذشت

هفده درصد جمعیت اصفهان کارت ملی هوشمند نگرفتند

مدیرکل ثبت احوال اصفهان با اشاره به فاقد اعتبار بودن کارت ملی قدیمی، گفت: هفده درصد جمعیت واجد شرایط این استان هنوز برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام نکردند.

حسین غفرانی افزود: چهار میلیون نفر از جمعیت استان باید برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند که تاکنون افزون بر سه میلیون و ۳۵۰ هزار نفر برای این مهم اقدام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: کارت ملی قبلی اعتبار ندارد و مستند برای دریافت خدمات از نهادهای خدماتی و دولتی نیست و باید برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند.

مدیرکل ثبت احوال اصفهان با بیان اینکه سرعت العمل برای صدور این کارت‌ها وجود دارد، تصریح کرد: مشکلی در تأمین کارت و صدور آن وجود ندارد و با مراجعه افراد به شرکت پست و ثبت احوال قادر به دریافت این خدمات در کمترین زمان خواهند بود.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در روزهای پایانی سال، خاطرنشان کرد: تصمیم گیری برای اخذ رأی با استفاده از کارت ملی جدید هنوز انجام نشده و منتظر دستورالعمل‌های کشوری هستیم.

بیماری شایعی در واحدهای دام و طیور اصفهان وجود ندارد

مدیرکل دامپزشکی اصفهان گفت: بیماری حاد و شایعی در واحدهای دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل در این استان دیده نشده و وضعیت تحت کنترل است.

شهرام موحدی افزود: این شرایط با اقدامات دامداران، روستاییان و عشایر و تلاش‌های شبانه‌روزی اداره کل دامپزشکی و دیگر دستگاه‌ها محقق شده است.

وی اظهار داشت: در ۱۵ ماهه گذشته بیش از ۲ میلیون مترمربع از جایگاه‌های دام و بیش از ۵۳۲ هزار رأس گوسفند و بز و بیش از ۵۷ هزار رأس گاو و گوساله در این استان سم‌پاشی شده است.

موحدی اضافه کرد: ۱۰ میلیارد ریال از اعتبارات اداره کل دامپزشکی استان اصفهان برای خرید سم هزینه شد و نسبت به سم‌پاشی در برخی از جایگاه‌ها نگهداری دام استان اقدام شد.

وی تاکید کرد: شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران باید مردم و دامداران را نسبت به خرید سم و استفاده از آن تشویق کنند و چنانچه سم‌پاشی در یک محل انجام شود و محل دیگری سم‌پاشی نشود احتمال مهاجرت و فرار کنه‌ها وجود دارد.

اطلس گردشگری ۷۰۰ روستا در استان اصفهان تدوین می‌شود

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: اطلس فرهنگی و گردشگری ۷۰۰ روستا در پهنه این خطه در راستای توسعه گردشگری روستایی تدوین می‌شود.

فریدون اله یاری افزود: با توجه به ظرفیت‌های گسترش گردشگری به ویژه در مناطق روستایی و با عنایت به ظرفیت‌های ناشناخته فرهنگی در استان اصفهان، دفتر مطالعات و پژوهش اداره کل میراث فرهنگی استان، بر پایه برنامه‌ریزی های انجام‌شده در تابستان امسال کار گردآوری اطلس، مردم شناسی و گویش‌های استان را آغاز می‌کند.

وی تصریح کرد: در زمینه گردآوری اطلس فرهنگی روستاهای استان و در گام نخست ۶۹۴ روستا در محدوده هفت شهرستان در محور شمال استان در پوشش این طرح پژوهشی قرار می‌گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان افزود: این طرح بنیادی از تابستان ۱۳۹۸ آغاز خواهد شد و گروهی علمی در برگیرنده اعضای پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری سازمان و همچنین تنی چند از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های استان اصفهان در حوزه گردشگری در اجرای این طرح همکاری خواهند داشت.

بیش از ۱۰ هزار تن گندم در استان اصفهان خریداری شد

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۰ کشور گفت: از هنگام آغاز برداشت گندم در استان اصفهان تاکنون ۱۰ هزار و ۷۷۷ تن گندم از زراعان این خطه خریداری شده است.

رضا نیک نداف افزود: این مقدار گندم شامل هزار و ۷۵۰ محموله خریداری شده از کشاورزان استان است.

وی با اشاره به اینکه کلیه مطالبات گندم کاران تا پایان دوم تیر امسال پرداخت شده است، گفت: با توجه به بارندگی‌های مناسب امسال و همچنین ارقام گندم کشت‌شده در شهرستان‌ها، پیش‌بینی می‌شود عملکرد فرآورده گندم آبی امسال افزایش داشته باشد.

نیک نداف ادامه داد: علاوه بر فعال بودن سیلوهای دولتی استان ۴۴ مرکز تعاونی روستایی به عنوان مباشر خرید گندم مشخص شده و خرید گندم از ابتدای خرداد در خور و بیابانک، کاشان و اردستان آغاز شد و تا پایان شهریور ماه در مناطق سردسیر ادامه دارد.

١٥ هزار نفر در جشنواره فرهنگی دانشگاه فرهنگیان شرکت کردند

مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: در سال جاری دست کم ١٥ هزار نفر در جشنواره‌های فرهنگی دانشجو معلمان این دانشگاه شرکت کردند.

سید کامران میر معینی در مراسم اختتامیه بخش هنری بیست و نهمین جشنواره فرهنگی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان در مرکز آموزش عالی شهید رجایی اصفهان افزود: این آمار نشان می‌دهد جشنواره‌های فرهنگی یکی از برنامه‌های مورد اقبال دانشجو معلمان است.

وی تصریح کرد: برآیندها نشان می‌دهد که نسبت به توسعه کمی و کیفی جشنواره‌های فرهنگی علاقمند هستند و در این راستا تلاش می‌کنیم.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کشور بیان کرد: این جشنواره از بهمن سال گذشته با ابلاغ دستور العمل در ٤١ رشته و پنج بخش به استان‌های کشور ابلاغ شد.

مردم عادی بهره مندان اصلی شهرک علمی و تحقیقاتی هستند

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: علاوه بر شرکت‌های دانش بنیان، مردم عادی نیز بهره مندان فعالیت شهرک علمی و تحقیقاتی هستند زیرا انتظار دارند که شغل داشته باشند.

مسعود برومند در آئین تودیع و معارفه رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در محل سالن سروش این شهرک، افزود: شاید بسیاری از مردم با مفهوم پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان به خوبی آشنا نباشند اما با توجه به اینکه انتظار دارند که برای آنها شغل ایجاد و شأن آنها به عنوان یک ایرانی در جامعه حفظ شود، جزو بهره مندان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان محسوب می‌شوند.

وی با تاکید براینکه ایجادشغل برای مردم جزو وظایف کارآفرینان در پارک‌های علم و فناوری و شهرک علمی و تحقیقاتی است، اظهار داشت: شرکت‌های بزرگ در خوشه‌های صنعتی نیز باید توسعه یابند و مشکلات فناوری آنها حل شود که این وظیفه نیز به عهده این مراکز و شرکت‌های دانش بنیان است.

جشنواره ملی فناوری‌های خورشیدی در اصفهان برگزار می‌شود

دبیر اجرایی اولین دوره جشنواره ملی فناوری انرژی‌های خورشیدی گفت: این جشنواره ۲۲ آبان ماه در دانشگاه فنی حرفه‌ای کشور و وزارت علوم به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود.

الهام ایمانیان با اشاره به جزئیات برگزاری این جشنواره افزود: فراخوان اولین دوره جشنواره ملی فناوری انرژی‌های خورشیدی از اوخر هفته جاری آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه داوران و تیم اجرایی خوبی برای این جشنواره در نظر گرفته شدند، تصریح کرد: پروفسور قاسمی از آمریکا، نصراللهی از دانشگاه برلین، زندی، مفیدی و خسروی از داوران این جشنواره هستند به همین دلیل سعی کردیم از استادان بین المللی و ملی متخصص استفاده کنیم.

دبیر اجرایی اولین دوره جشنواره ملی فناوری انرژی‌های خورشیدی ادامه داد: طبق صحبت‌های صورت گرفته مقرر شد، برترین ایده‌ها و مقالات به دست آمده در اتاق بازرگانی ایران با سرمایه گذار لینک و تجاری سازی انجام شود.

۹۵ درصد آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی عمدی است

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان گفت: براساس تحقیقات انجام شده توسط سازمان جنگل‌ها و مراتع، ۹۵ درصد آتش سوزی‌های انجام شده در عرصه‌های منابع طبیعی کشور عمدی است.

عبدالرضا مهاجر در کارگاه آموزشی جلوگیری از آتش سوزی و اطفا حریق در منابع طبیعی که با مشارکت آژانس همکاری‌های بین المللی ژاپن (JICA) در اصفهان برگزار شد، اظهارداشت: بسیاری از آتش سوزی‌ها در این عرصه‌ها به دلیل اختلاف بهره برداران با یکدیگر و برخی نیز با انگیزه از بین بردن عرصه‌های منابع طبیعی برای ساخت و ساز انجام شده است.

وی تصریح کرد: بسیاری از موارد آتش سوزی‌های انجام شده در عرصه‌های منابع طبیعی نیز توسط دوستداران طبیعت و گردشگران و بصورت غیر عمدی انجام شده است که لازم است در این زمینه آگاهی افراد جامعه و گردشگران برای حفاظت از جنگل‌ها و مراتع افزایش یابد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان اضافه کرد: آمار نشان می‌دهد که بسیاری از آتش سوزی‌های عرصه‌های منابع طبیعی و جنگل‌ها از کنار جاده‌ها آغاز شده و دلیل آن رها کردن ته سیگار بر افروخته در کنار جاده‌ها توسط گردشگران بوده است بنابر این برای جلوگیری از این حوادث باید آموزش‌های لازم به استفاده کنندگان منابع طبیعی داده شود.

مدیران استان اصفهان در جذب بودجه سستی نکنند

استاندار اصفهان گفت: جذب حداکثری بودجه تخصیصی در تمام بخش‌ها ضروری است و مدیران دستگاه‌ها و سازمان‌ها در این زمینه سستی نکنند.

عباس رضایی در شورای برنامه ریزی استان در سالن اجتماعات استانداری افزود: زیبنده نیست که بخش قابل توجهی از بودجه ادارات کل و سازمان‌های استان جذب نشود و این بطور حتم ناشی از وجود مشکلی مدیریتی در همان نهاد است.

وی با تاکید بر ضرورت تدبیر و درایت در برنامه ریزی اضافه کرد: دستگاه‌ها در گام نخست باید با جذب بودجه، طرح‌های نیمه تمام خود را تکمیل کنند.

استاندار اصفهان با اشاره به وضعیت اقتصادی خاص و تحریم‌ها و اینکه برای هر ریال بودجه تخصیصی به استان‌ها تلاش زیادی می‌شود، افزود: اینکه از زبان برخی مدیران شنیده می‌شود که بودجه نیست گفته ای نادرست است، بلکه موضوع اصلی سهل انگاری و عدم جذب از سوی برخی دستگاه هاست.

کشاورزان غرب اصفهان خواهان دریافت حقابه شدند

شماری از کشاورزان غرب اصفهان پس از کاهش خروجی سد زاینده رود، برای دریافت حقابه خود روز چهارشنبه مقابل استانداری استان اجتماع کردند.

این کشاورزان و باغداران که حدود یکصد نفر بودند از مناطق و شهرهای غربی اصفهان از جمله نجف آباد، فلاورجان، خمینی شهر، لنجان و مبارکه بر لزوم حمایت و توجه بیشتر مسؤولان برای تأمین حقابه خود تاکید کردند.

آنان خواهان تخصیص آب برای کشت محصولات خود همچون منطقه شرق اصفهان و جبران خسارت‌های ناشی از خشکسالی شدند و از مسئولان خواستند تا برای تأمین این نیاز اساسی تدبیر کنند.

نباید نگاه حزبی به امور شهدا ورود کند

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران گفت: شهدا و فرهنگ را نباید مصادره حزبی کنیم چرا که آسیب جدی به انقلاب اسلامی خواهد زد.

حسین همراهی در جلسه استانی شورای ترویج و توسعه فرهنگی ایثار و شهادت در سالن اجتماعات استانداری اصفهان افزود: برای ترویج فرهنگ شهادت باید مقام شهدا را بالا و تفکرات حزبی را در پایین قرار دهیم.

وی، پرهیز از اختلافات و ایجاد وفاق ملی را مهم دانست و اظهارداشت: نباید اجازه دهیم نگاه حزبی در امور شهدا ورود کند به همین دلیل صدا و سیما و ائمه جمعه باید روحیه ایثار و شهادت بدون نگاه حزبی را ترویج دهند.

همراهی با بیان اینکه باید در شرایط کنونی تفکر ما در راستای وحدت و یکپارچگی باشد، اظهارداشت: باید پژوهشگران و دانشگاهیان به سبک زندگی شهدا بپردازند، نباید روحیه غرب در اذهان فرزندان ما شایع و رواج پیدا کند.

وی ادامه داد: برخی از موارد در دهه‌های گذشته آسیب‌هایی داشته و دامن زدن به اختلافات بوده است.

زاینده رود به صورت متناوب جریان می‌یابد

استاندار اصفهان گفت: آب زاینده رود تابستان امسال برای مدیریت منابع آب به شکل متناوب جاری خواهد شد.

عباس رضایی افزود: حجم خروجی سد زاینده‌رود دیشب و پس از جلسه هماهنگی بین کشاورزان، آب منطقه‌ای و مسئولان افزایش یافت تا آب مورد نیاز باغ‌ها، درختان و زمین‌های کشاورزی شرق و غرب استان به مدت ۲۰ روز تأمین شود.

وی با بیان اینکه این آب ممکن است نزدیک ۲۲ روز جاری باشد، ادامه داد: پس از آن ممکن است به مدت ۱۰ روز جریان آب بازایستاد و دوباره در یک دوره دیگر آب به مدت ۲۰ روز جریان یابد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه حجم آب که برای کشت بهاره امسال در نظر گرفته‌شده ۳۵۰ میلیون مترمکعب است، تصریح کرد: نزدیک ۴۵۰ میلیون مترمکعب نیز برای بخش شرب، کشت پاییزه و صنعت استان از مهر امسال در نظر گرفته‌شده است و متناوب بودن جریان زاینده‌رود در تابستان به دلیل مدیریت هرچه بهتر آب موردنظر برای پاییز است.

تحقق اشتغال نیازمند اصلاح سیاست‌های کلان اقتصادی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان گفت: سیاست‌های کلان اقتصادی زایل کننده اشتغال است که ضروری است این مشکل برای تحقق این مهم اصلاح شود.

سید حسن قاضی عسگر در جلسه کارگروه اشتغال در سالن اجتماعات استانداری، سیاست‌گذاری کلان اشتغال را در توسعه گردشگری، ایجاد ناحیه صنفی پوشاک و نساجی، تأسیس شرکت سرمایه‌گذاری انرژی خورشیدی، ایجاد ناحیه صنفی پرورش و صادرات پرندگان زینتی و حیوانات خانگی، شیمی و پتروشیمی، شهرک صنعتی ساخت تجهیزات پزشکی و توسعه اشتغال در زمینه‌های نو و شغل‌های تک دانست.

وی اضافه کرد: یکی از سیاستگذاری‌های کلان ما تشکیل انجمن صنفی پوشاک و لباس در اصفهان بود که در این راستا پیشنهاد ایجاد شهرک پوشاک با اشتغال ١٢٠ هزار نفر طی سه سال مطرح شد.

قاضی عسگر اضافه کرد: در زمینه ایجاد ابرپروژه‌های اشتغال کلان اعلام آمادگی می‌کنیم.

۹۹۱۳/۶۰۲۶/‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برداشت گندم اقتصادی اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۵۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌هایی از بزرگداشت هفته کار و کارگر در دامغان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️   ️ مجموعه خبری "گشت خبری"، خبر‌های متنوع و رویداد‌های خبر ساز استان سمنان است که در بخش خبری ۲۰ سیما مرکز سمنان در شب گذشته پخش شده است.
در این مجموعه خبری، دیگر رویداد‌های متنوع از سراسر استان سمنان، با موضوعات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، هنری، علمی به نمایش درآمده است و مخاطبان می‌توانند این مجموعه خبری را مشاهده کنند.
مجموعه "گشت خبری" خبر ۲۰ سیما مرکز سمنان، هم چنین در کانال فضای مجازی خبرگزاری صداوسیما استان سمنان به نشانی @news_semnsnirib نیز بارگذاری می‌شود و علاقه‌مندان به دنیای خبر می‌توانند این اخبار را مشاهده و یا دانلود کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خبر‌هایی از بزرگداشت هفته کار و کارگر در دامغان
  • اصفهانی‌ها ایده‌های خود را برای معرفی بهتر تخت‌فولاد ارائه دهند
  • معلمان آغازگر بزرگترین تحولات فرهنگی و تربیتی در جامعه هستند
  • بمب خبری فوتبال؛ آنتونیو کونته مربی ناپولی شد
  • جای جای اصفهان، رنگ‌وبوی هفته فرهنگی را گرفته است
  • مهمترین عامل سقط جنین در کشور عوامل فرهنگی است
  • ماجرای انتشار دود در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان چه بود؟ + فیلم
  • اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان
  • ماجرای انتشار دود در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان چه بود؟
  • یک شوی نمایشگاهی در اصفهان با فاجعه اشتباه گرفته شد