Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@11:31:27 GMT

۴۰ حلقه چاه تولید زغال چوب در نجف آباد تخریب شد

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۹۵۳۳۴

۴۰ حلقه چاه تولید زغال چوب در نجف آباد تخریب شد

چاه‌های زغال علاوه بر آلودگی زیست محیطی مشکلات اجتماعی نیز ایجاد می کنند و تولیدکنندگان غیرمجاز زغال به دلیل استفاده غیرقانونی از منابع چوب برداشت شده از ذخایر جنگلی و منابع طبیعی، به طبیعت آسیب می‌رسانند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نجف آباد روز شنبه به ایرنا گفت: چاه‌های غیرمجاز زغال وآلاینده محیط زیست در نجف آباد با دستور مقام قضایی تخریب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد محمدی افزود: با اعتراض و شکایت‌های متعدد مردم مبنی بر آلودگی هوا به دلیل فعالیت کارگاه‌های تولید زغال در شهرستان و صدور اخطارهای مکرر زیست محیطی به مالکان، دستور تخریب این چاه‌ها صادر و اجرا شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نجف آباد با اشاره به اینکه چاه‌های یاد شده به روش سنتی اقدام به سوزاندن چوب و تولید زغال می‌کردند کردند. تصریح کرد: فقط هفته گذشته ۱۲ چاه غیر مجاز تولید زغال از این تعداد با حکم مراجع قضایی در شهرستان نجف آباد تخریب شد.

مطابق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی و موجب آلودگی محیط زیست شناخته شود، ممنوع است.

شهرستان نجف آباد با وسعت ۲۸۵ کیلومتر مربع و با ۳۳۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

/ ۶۰۲۲/‌‬ ۸۱۱۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست تخریب اصفهان آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۵۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان

 به گزارش تابناک، جواد ستوده در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: محیط‌بانان شهرستان فریمان، حین گشت و پایش منطقه تحت مدیریت سازمان، لاشه یک قلاده پلنگ در ارتفاعات منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان را پیدا کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست فریمان اظهار کرد: در بررسی‌های مقدماتی محیط‌بانان، نشانه‌ای از تیراندازی روی لاشه پلنگ دیده نشده است.

ستوده عنوان کرد: علت مرگ پلنگ هنوز مشخص نیست و برای بیان دقیق علت مرگ و کالبد شکافی، لاشه به اداره حفاظت محیط‌زیست منتقل و ضمن نمونه‌برداری با همکاری دامپزشکی علت مرگ مشخص و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

منطقه شکار ممنوع کلیلاق به وسعت ۴۱ هزار و ۷۳ هکتار در حوزه سه شهرستان فریمان، زاوه و تربت‌جام قرار دارد.

حضور گونه‌های ارزشمندی همچون قوچ و میش، کل و بز، پلنگ و نیز تراکم پوشش گیاهی از درختان کهنسال اورس، گواهی بر پتانسیل‌های غنی در منطقه است که محلی برای زیست، ذخایر ارزشمند ژنتیکی و تنوع مطلوب زیستی به شمار می‌رود این منطقه در فاصله ۲۵ کیلومتری شهرستان فریمان در استان خراسان رضوی واقع شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
 

دیگر خبرها

  • ساخت پلاستیک زنده‌ای که خود را تخریب و تجزیه می‌کند
  • ساخت پلاستیک زنده‌ای که خود را تخریب می‌کند
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود
  • گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست
  • نگرانی اهالی گالیکش از آلودگی طبیعت کوه نیلکوه به لطف کارخانه سیمان
  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • پلمب دو واحد آلاینده غیر مجاز تولید زغال در رباط کریم