Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - عضو کميسيون بودجه مجلس با بيان اينکه مديريت سهام عدالت توسط دولت انجام مي‌شود و به حيات خلوت برخي‌ها تبديل شده است، گفت: بسياري از افراد کم‌توان مالي از سهام عدالت برخوردار نيستند.
به گزارش خبرگزاري آريا، محمد حسيني با اشاره به مشکلات پيرامون سهام عدالت گفت: سهام عدالت براساس قوانين و مقررات سنوات گذشته و اصل 44 قانون اساسي(مبني بر کوچک‌سازي دولت) به حدود 46 تا 50 ميليون نفر از جمعيت ايران واگذار شده است، اما متاسفانه سازوکار در پيش گرفته شده براي آن تاکنون چندان کارآمد نبوده است و اکثر شرکت‌ها از ديدگاه نظارتي ناظران پنهان مانده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: سمن سهام عدالت به مقدار يک ميليون تومان براي هر سهم، در مدت زمان 10 ساله، از محل سود سهام برداشته شود و فرد پس از 10 سال به سهم خود برسد.
سازوکار در پيش گرفته شده براي سهام عدالت تاکنون چندان کارآمد نبوده
نماينده مردم تفرش، آشتيان و فريمان در مجلس شوراي اسلامي افزود: تعاوني سهام عدالت در شهرستان‌ها تشکيل شده‌اند و تمام آن‌ها شرکت سرمايه‌گذاري سهام عدالت استان را تشکيل داده‌اند و سهام شرکت‌هاي دولتي به اين شرکت‌ها واگذار شد، در نتيجه سهم در اختيار مردم، شامل سبدي از سهام چند شرکت مي‌شود که در طول 10 سال نخست براساس محاسبه سود شرکت‌ها در اين شرکت‌ها به طور متوسط حدود 500 هزار تومان از هر سمن معامله به هر نفر واگذار شده است و مقررشده؛ اگر هر فرد طي مدت زمان 6 ماهه مابقي سهام را اعلام کند سهم مذکور براي آن فرد شود.
وي توضيح داد: براساس قانون بايد 500 هزار تومان حق سهم براي افراد تحت پوشش حمايتي مانند بهزيستي و کميته امداد را دولت تقبل کند اما به دليل نوسانات اقتصادي و عدم سودآوري شرکت‌هاي مورد نظر اين مسئله تحقق پيدا نکرد، همچنين بسياري از افراد هنوز سمن سهام را پرداخت نکرده‌اند.
مديريت سهام عدالت توسط دولت انجام مي‌شود و به حيات خلوت برخي‌ها تبديل شده است
حسيني در توضيح دلايل عدم اجرايي شدن آزادي‌سازي خريد و فروش سهام گفت: اگرچه تاکنون مجلس براي حل مشکل آزادي‌سازي خريد و فروش سهام تلاش‌هايي کرده اما ساز و کار حاکم بر سهام عدالت مانع اين کار شده است چراکه هنوز مديريت سهام عدالت توسط دولت انجام مي‌شود و به حيات خلوت برخي‌ها تبديل شده است، درواقع اين شرکت‌ها با مديريت دولتي به صورت غيردولتي اداره مي‌شوند.
اين نماينده مجلس در ادامه با اشاره به اينکه بايد مشخص شود شرکت سرمايه‌گذاري استان، سهام کدام شرکت‌هاي دولتي را در اختيار دارد، بيان کرد: همچنين بايد مشخص شود شرکت‌هاي سهام عدالت شهرستاني، چگونه سهام شرکت سرمايه‌گذاري استاني را دارند؟ هرچند به دليل عدم فعاليت شرکت تعاوني سهام عدالت شهرستان اين مشکل پا برجا است.
حسيني اظهار کرد: اگرچه عرضه سهام توسط سهام‌دار در بورس مي‌تواند براي جذب و نقل و انتقالات سرمايه بسيار مفيد باشد اما هنوز نمي‌دانيم سهم در اختيار مردم منتج از سهام کدام يک از شرکت‌هاي زيرمجموعه است تا نوسانات آن سهم مشخص شود.
دلالان سهام عدالت افراد نيازمند را ارزان خريداري مي‌کنند
وي با بيان اينکه مردم سهام خود را به دليل نياز مالي به پولدارها مي‌فروشند که اين خود معضلي تبديل شده است، اظهار کرد: اگرچه تا به امروز نقل و انتقال قانوني سهام عدالت انجام نشده است اما برخي از دلالان از شرايط فوق سوءاستفاده و با مراجعه به افراد نيازمند سهام آن‌ها را ارزان خريداري مي‌کنند البته اين خريد رسمي نيست مانند آنکه خانه‌اي به صورت قولنامه‌اي خريداري شود، با اين وجود دولت بايد هرچه سريع‌تر اين مهم را ساماندهي کند.
بسياري از افراد کم‌توان مالي از سهام عدالت برخوردار نيستند
به گزارش تسنيم، عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: متاسفانه سهام عدالت به افرادي داده شده که جزو جامعه هدف نبودند و بسياري از افراد بي‌بضاعت و کم‌توان مالي از اين سهام عدالت برخوردار نيستند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۵۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | شعار مرگ بر اسرائیل در حیاط خلوت صهیونیست‌ها

تعداد بازدید : 13 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

بیشترین جمعیت یهودیان بعد از اراضی اشغالی، در #نیویورک و سپس در کالیفرنیا ساکن هستند.

دیگر خبرها

  • ببینید | شعار مرگ بر اسرائیل در حیاط خلوت صهیونیست‌ها
  • جزییات و زمان دقیق واریز مرحله سوم سود سهام‌ عدالت
  • خط و نشان برای شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را نمی‌دهند | سود مرحله سوم چه زمانی واریز می شود؟
  • مدیرعامل فصل آینده پرسپولیس مشخص شد
  • شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را واریز نکنند منتظر برخورد سازمان بورس باشند
  • مدیرعامل فصل آینده پرسپولیس تعیین شد
  • مدیرعامل فصل بعد پرسپولیس مشخص شد | تصمیم مهم در جلسه ۳ نفره
  • مدیرعامل فصل آتی پرسپوليس مشخص شد
  • فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث، رایگان است
  • گشتی در اقتصاد ایران | جاماندگان سهام عدالت برای اعتراض به کجا مراجعه کنند؟