Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا قربانی نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مورد توجه و تاکید وزارت بهداشت موضوع پرونده الکترونیکی سلامت است، با توجه به شرایط اقتصادی کشور باید مدیریت منابع و هزینه‌ها به خوبی انجام شود تا کشور از این دوران به سلامت عبور کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم امروز با توجه به شرایط کشور جلوگیری از هدر رفت منابع و منظم کردن سیستم ارجاع در حوزه سلامت است، ما باید با برنامه‌ریزی دقیق از هزینه‌های زایدی که به وسیله برخی از پزشکان در کشور ایجاد می‌شود،  جلوگیری کنیم.

صدور کارت الکترونیکی سلامت از الزامات برنامه توسعه کشور

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: بر اساس قانون برنامه هر ایرانی باید دارای کارت الکترونیک سلامت باشد که تا به امروز در این مسئله تعلل داشته‌ایم، اگر بخواهیم سیستم الکترونیک سلامت را پس از ثبت کارت الکترونیکی برای ۸۰ میلیون ایرانی راه‌اندازی کنیم، هزینه‌های زیادی به حوزه سلامت تحمیل می‌شود.

قربانی افزود: امروزه در حدود ۴۵ میلیون نفر از مردم کشورمان کارت الکترونیکی سلامت دریافت کرده‌اند و وزارت بهداشت می‌تواند پزشک خانواده و سیستم ارجاع را در سطح ۱ و ۲ و ۳ برای همین افراد اجرا کند، مجلس از کارت الکترونیک سلامت حمایت می‌کند؛ یکی از گله‌مندی‌های کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از وزارت بهداشت این است که هنوز به طور کامل و دقیق راهنما‌های بالینی تدوین نشده است، این موضوع باعث کاهش هزینه‌های حوزه بهداشت و درمان کشور می‌شود.

وی بیان کرد: اگر ما منتظر فراهم شدن تمام زیر ساخت‌های لازم برای  اجرای پزشک خانواده، نظام ارجاع و حتی پرونده الکترونیک سلامت در کشور باشیم به نوعی فرصت سوزی کرده‌ایم؛ خوشبختانه بیش از ۷۰ درصد از زیر ساخت‌ها برای اجرای پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان کشور فراهم شده است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: نبود کارت الکترونیک سلامت عامل منطبق نشدن سیستم نظام ارجاع با قوانین توسعه کشوری است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۱۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پزشک متخلف در یکی از روستاهای تالش دستگیر شد

سعید رستمی در گفت و گو با خبرنگار مهر در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: گزارشاتی مبنی بر فعالیت غیر قانونی پزشکی که ظاهراً با ادعاهای واهی اقدام به معالجه اهالی یکی از روستاهای کوهستانی تالش می‌کرد، دریافت کردیم.

وی با بیان اینکه سریعاً مراتب در دستور کار کارشناسان نظارت شبکه بهداشت و درمان تالش قرار گرفت، افزود: با بررسی‌ها و تحقیقات تکمیلی مشخص شد خبر مذکور صحت دارد و این پزشک متخلف با استفاده از یک دستگاه اقدام به کلاهبرداری از اهالی این روستا می‌کند.

رستمی تصریح کرد: مراتب به اطلاع کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی گیلان رسانده شد و با دستور دادستان تالش و با حضور نیروهای فراجای این شهرستان این پزشک متخلف به اتهام فعالیت و مداخله غیر مجاز در امور پزشکی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی پس از بازجویی اولیه در اختیار مقام قضائی قرار گرفت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش در پایان از توجه و همکاری دادستان محترم و فرماندهی محترم فراجای شهرستان تالش در حوزه سلامت تشکر قدردانی نمود.

کد خبر 6089833

دیگر خبرها

  • اسلامی: ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات مجلس فعال است
  • ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات مجلس فعال است
  • جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • زخم کاری سیگارهای الکترونیک
  • پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد
  • پزشک متخلف در یکی از روستاهای تالش دستگیر شد
  • آیا برنامه سلامت خانواده بهتر از پزشک خانواده است؟
  • آیا برنامه سلامت خانواده قوی تر از پزشک خانواده است
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند