Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-07@02:54:58 GMT

رانندگان دارای سرعت سرسام‌آور رصد می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۹۵۹۱۰

سرگرد نصیر ملأ در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: هفته گذشته اولین مرحله از دوره‌های آموزشی به رانندگان دارای تخلف سرعت سرسام آور برگزار شد و بر این اساس رانندگان خودروهایی که بیش از ۵۰ کیلومتر از سرعت مجاز تخلف داشتند از سوی مرکز اجراییات پلیس راهور شناسایی شدند و به این کلاسهای آموزشی دعوت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان مثال اگر سرعت مجاز در بزرگراهی ۷۰ کیلومتر باشد تنها آن دسته از رانندگانی که دارای ۱۲۰ کیلومتر و بالاتر از آن بودند در این طرح شناسایی و به پلیس دعوت شدند.

نصیر ملأ با بیان این که اولین دوره آموزشی برای این دسته از رانندگان با حضور حدود ۲۵۰ نفر از آنان برگزار شد ادامه داد: در این دوره رانندگان مورد بازآموزی قرار گرفتند و نکات ایمنی بسیاری با آنان ارائه شد.

رئیس مرکز اجراییات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اضافه کرد: رفتار و تخلفات سرعت غیر مجاز این رانندگان تا یک ماه از سوی پلیس رصد خواهد شد و چنانچه مجدداً تخلف مشابه تخلفات قبلی یعنی سرعت سرسام آور و تجاوز بیش از ۵۰ کیلومتر از سرعت مجاز از سوی آنان ثبت شود تصمیمات دیگری در مورد این تخلف آنان اتخاذ خواهد شد چرا که سرعت غیر مجاز حادثه‌ای است که علاوه بر آن که جان راننده‌ای را به خطر می‌اندازد جان سرنشینان و دیگر کاربران ترافیکی را نیز تهدید می‌کند بنابراین پلیس حتماً با آن برخورد می‌کند.

رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به خطرات و تجاوز سرعت مجاز اظهار کرد: به عنوان مثال اگر راننده‌ای با سرعت ۱۴۰ کیلومتر در ساعت در بزرگراه‌ها تجاوز کند خودرو با کوچک‌ترین بی‌احتیاطی و تغییر مسیر دچار حادثه شده و دچار واژگونی و تصادفش بسیار بالا خواهد بود. شدت تصادف در سرعت‌های بالا نیز بسیار زیاد بوده و در واقع می‌توان این طور گفت که اکثر تصادفات با سرعت غیر مجاز منجر به مرگ می‌شود.

نصیر ملأ درباره‌ این که چگونه رانندگان تحت رصد پلیس قرار خواهند گرفت؟ اظهار کرد: پلاک این خودروها از سوی پلیس ثبت شده و اگر چنانچه مجدداً تخلفی از سوی آنان صورت بگیرد شناسایی خواهند شد و همانطور که گفتم تا یک ماه این خودروها رصد می‌شوند.

وی از اجرای این طرح در ماه‌های آتی خبر داد و گفت: طرح آموزش به رانندگان دارای سرعت‌های سرسام آور از سوی پلیس راهور ادامه خواهد داشت و این طرح در ماه‌های آینده نیز با دعوت از رانندگان متخلف که بیش از ۵۰ کیلومتر از سقف سرعت مجاز تجاوز کرده باشند ادامه خواهد داشت.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۵۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر ریزش سنگ در جاده چالوس

رئیس پلیس راه البرز با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش تندری در این استان از احتمال سقوط سنگ در جاده کرج - چالوس خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ پیمان کرمی روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت افزود: مسافران باید از توقف در محدوده‌هایی که احتمال ریزش سنگ وجود دارد، پرهیز کنند.

وی گفت: در زمان ناپایداری جوی رانندگان قبل از سفر ضمن اطلاع از وضعیت راه‌ها از هرگونه سفر غیرضروری خودداری نمایند.

کرمی افزود: اطمینان از سلامت فنی خودرو، همراه داشتن سوخت کافی از مهمترین توصیه‌ها برای پیشگیری از مشکلات سفر است و رانندگان قبل از سفر از سالم بودن بخاری و برف پاک کن خودروی خود اطمینان حاصل کنند تا سبب حوادث احتمالی نشود.

وی یادآورشد: همراه داشتن تجهیزات، لباس گرم و غذای کافی از دیگر توصیه‌های پلیس راه البرز به رانندگان است.

رئیس پلیس راه البرز تاکید کرد: رانندگان همچنین رعایت فاصله طولی وسیله نقلیه، عدم تغییر مسیر ناگهانی و روشن کردن چراغ مه شکن در موقع مه آلود بودن هوا را مد نظر قرار دهند.

دیگر خبرها

  • پلیس راه: خطر ریزش سنگ در جاده چالوس
  • خطر ریزش سنگ در جاده چالوس
  • ‌اعلام حداکثر سرعت مجاز در معابر شهری شیراز
  • پیش‌بینی بارش باران در قم
  • حداکثر سرعت مجاز در معابر شیراز بازبینی شد
  • انقلاب در دنیای ورزش با اسکلت بیرونی چینی / دویدن با سرعت 20 کیلومتر در ساعت (فیلم)
  • اولین اداره و قوانین راهنمایی و رانندگی؛ سرعت بالای ۱۵ کیلومتر در ساعت ممنوع! (+عکس)
  • اولین اداره و قوانین راهنمایی و رانندگی؛ سرعت بالای ۱۵ کیلومتر در ساعت ممنوع!
  • دوربین‌های هوشمند جاده‌ای چگونه تخلف و سرعت خودرو‌ها را ثبت می‌کنند؟
  • اولین اداره و قوانین راهنمایی و رانندگی | سرعت بالای ۱۵ کیلومتر در ساعت ممنوع!