Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دوره اول و دوم شورایعالی سازمان نظام پرستاری با اشاره به برگزاری پنجمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری گفت: جامعه پرستاری در چهار سال گذشته به قدر کافی از سیاست‌زدگی؛ تندروی‌ها و درگیری‌ها آسیب دیده است و در این دوره باید همه تلاش کنیم که اقتدار، اتحاد و همدلی به سازمان بازگردد و شرایطی ایجاد شود که همه افراد ‌و گروه‌های دلسوز و صادق پرستاری بتوانند بطور هدفمند و نتیجه‌گرا، با قطب‌نمای نیازها و خواسته‌های به حق جامعه پرستاری تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، شمس‌الدین شمس در این باره افزود: متاسفانه در انتخابات دوره چهارم، با ورود  و سردمداری یک جریان و تشکل سیاسی تندرو به عرصه انتخابات صنفی و حرفه‌ای پرستاری با  ایجاد فضای احساسی، قطبی‌سازی و سیاست زدگی و انشقاق و چنددستگی؛ عملا سازمانی شکل دادند که به اذعان همه صاحبنظران باعث عقب افتادن عموم پرستاران از خواسته‌های بر حق صنفی و حرفه‌ای‌شان شد؛ به طوریکه در این دوره حتی یک خط قانون در مجلس؛ یا یک جمله مصوبه در دولت و یا عملکرد مثبت دیگری، در حوزه پرستاری توسط نظام پرستاری به تصویب نرسیده است و وضعیت پرستاران امروز به شدت تنزل یافته‌تر از وضعیت چهار سال قبل است.  

این منتخب شورای عالی چهارم با شاره به عملکرد شورا در این دوره  گفت: به دلیل طرح مباحث غیر فنی در جلسات شورا که هیچ عایدی جز تفرقه و پراکندگی برای پرستاران نداشت اینجانب بعد از شرکت در چند جلسه از دوره چهارم شورایعالی، دیگر نتوانستم در جلسات  شرکت کنم.

این عضو هیات علمی پرستاری گفت: متاسفانه شاهدیم در دوره پنجم هم همان ائتلاف سیاسی که سازمان را در دوره چهارم به یک تشکل سیاسی تنزل داده بود، دوباره در عرصه انتخابات نظام پرستاری ظاهر شده و همان شعارهای چهار سال قبل خود را بیان می‌کند و نمی‌دانم چرا اینگونه تشکل‌های سیاسی، علیرغم بلوغ فکری پرستاران و با وجود این همه استاد، فارغ‌التحصیل دانشگاهی، نیروهای بالینی قوی و...ولی بازهم رفتاری غیر حرفه‌ای، خود را قیم پرستاران می‌دانند؟

از طرف دیگر  اما، ما معتقدیم در این دوره افراد حاذق، دلسوز و صاحب نظر و اندیشه در همه نقاط کشور برای کاندیداتوری در شهرهای خود حضور دارند و برای کاندیداتوری فعال شده‌اند. پیام این پرستاران عزیز و کاندیداهای غیر سیاسی و به دور از فضاهای جناحی و سیاست زدگی احساسی، اولا این است که مرکز نشینان بویژه گروه‌های سیاسی برای ما و به جای ما برنامه نریزند و ثانیا توانمندی‌های خود را به پرستاران شهرهای خود عرضه نمایند و مقدمات رای‌آوری یک هیات مدیره دموکراتیک حرفه‌ای - صنفی را فراهم کرده‌اند.

وی همچنین گفت: معتقد و امیدواریم که عموم پرستاران انتخاب کننده بتوانند در فضائی عقلانی، انتخاباتی آزاد و ان شاءلله موفقی داشته باشند.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده در بین نیروهای غیر وابسته به باندهای سیاسی تندرو پرستاری افزود: امیدواریم با روی کار آمدن افراد توانمند غیر وابسته  و صاحب نظر بتوانیم با اجماع بر سر مصالح  و منافع عمومی و کشوری پرستاران و بویژه دغدغه‌های معیشتی آنها در فرصت باقیمانده از عمر مجلس که شبیه‌ترین نهاد به نظام پرستاری است و ماه‌های پایانی آن با ماه‌های ابتدایی سازمان جدید همزمان می‌شود، در همین امسال و ان‌شاءالله در زمان تصویب قانون بودجه درمجلس، دو جمله قانون؛ اما مفید و راهگشا  درحوزه «معیشت و رفاه پرستاران» برای گروه پرستاری همه بخش‌های دولتی و غیر دولتی را  تصویب کنیم.

وی گفت: تجربه ما نشان می‌دهد که ما در عمل ثابت کرده‌ایم که مسیر تصویب قانون را خیلی خوب می‌شناسیم و پرستاران عزیز ما که خسته از انواع درگیری‌ها می‌باشند، اکنون نیاز به برداشتن یک گام بلند در عرصه رفاه و معیشت دارند و پیش‌نیاز آن اتحاد بر سر انتخاب افراد کار بلد غیر وابسته به باند و جناح سیاسی است.  

وی با اشاره به مشکلات ناشی از کمبود پرستار نیز گفت: فقط پیگیری تک بعدی  این امر نباید ما را از لزوم ساماندهی وضعیت استخدامی نیروهای شرکتی (انواع شرکت‌ها) و تبدیل وضعیت آنها غافل کند. بالاخره تاکی باید یک نیروی شرکتی؛ شرکتی بماند؟

وی همچنین گفت: تجربه‌های ارزشمند سال‌های متوالی ما، ارتباطات گسترده با مجلس و دولت، داشتن توان کارشناسی همراه با تسلط بر ‌روش‌ استفاده از مطالعات تطبیقی بین‌المللی پرستاری، تسلط به فنون مذاکره  و آداب دیپلماسی اداری وابسته به مقتضیات زمان و شرایط و... از مشخصات ویژه دوستان صاحبنظر و توانمند ما در تمام نقاط کشور است.  

شمس گفت: ما مترصدیم در صورتیکه صاحبنظران صنفی - علمی - حرفه‌ای و غیر سیاسی این دوره  انتخاب شوند، به گونه‌ای عمل کنیم که  قوانین دوگانه، همه پرستاران اعم از دولتی، خصوصی، لشگری و تامین اجتماعی و نفت و غیره را پوشش دهد. بنابراین رایزنی‌های اولیه برای تمهید مقدمات این دو قانون در حال انجام است و امیدواریم شرایط با همت پرستاران عزیز به گونه‌ای رقم بخورد که منتخبین آنها در نظام پرستاری دوره  پنجم بتوانند این موارد را محقق کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پرستار پنجمین دوره انتخابات نظام پرستاری سازمان نظام پرستاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۵۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امامت سیاسی، تکلیف ذاتی ائمه اطهار (ع) بوده است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در مراسم عزای سالروز شهادت امام صادق (ع) که با حضور انبوه زائران، مجاوران و اقامه‌کنندگان اجتماع صادقیون مشهد در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی گفت: اگر امام صادق (ع) در امور سیاسی مداخله نمی‌کرد و در برابر حکومت عباسیان ادعایی نداشت، مسلماً این ظلم و ستم در حق حضرت روا داشته نمی‌شد، اما اصل امامت به تشکیل نظام رهبری و تشکیلات حکومت اجتماعی است.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی با بیان اینکه امامت سیاسی، تکلیف ذاتی ائمه اطهار (ع) بوده است، افزود: اصل امامت به تشکیل نظام رهبری و تشکیلات حکومت اجتماعی است. عمده وظیفه امام به این است که در پیشامد شرایط و موقعیت ها، یک نظام حاکمیتی تشکیل بدهد و به موازات امامت ، امامت سیاسی جامعه را هم به دست بگیرد.

وی با تأکید بر ضرورت شناخت دلایل مظلومیت امام صادق (ع) افزود: شهرت اصلی امام صادق (ع) در میان ائمه اطهار (ع) به علم، دانش و تربیت اصحاب و شاگردان است، اما آن‌چه باید در روز شهادت ایشان بیش از پیش موردتوجه قرار بگیرد، مظلومیت این امام همام و فلسفه مظلومیت ایشان است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: همه باید بدانند که این ظلم به‌طور انحصاری بر امام صادق (ع) روا داشته می‌شد و سایر علمای بلاد اسلامی نه تنها موردظلم نبودند بلکه از طرف حاکمیت منصور دوانیقی ملعون حمایت می‌شدند. این ظلم هم محدود به خوراندن زهر و شهادت حضرت نیست بلکه مربوط به تلاش مستمر و مداوم بنی‌عباس برای سرکوب و تحقیر جریان تشیع است که در طول سالیان دراز دنبال شد.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی گفت:  امام صادق (ع) در مقام حجت بالغه الهی ادعای امامت داشت و این ادعا از نظر دستگاه حاکم به عنوان یک آفت قطعی در برابر استمرار قدرت و حکومت آنها به شمار می‌رفت. اگر امام صادق (ع) در امور سیاسی مداخله نمی‌کرد و در برابر حکومت عباسیان ادعایی نداشت، مسلماً این ظلم و ستم در حق حضرت روا داشته نمی‌شد.

 

دیگر خبرها

  • مارکسیسم چه نگاهی به سیاست بین‌الملل دارد؟
  • اصلاح‌طلبان؟ خیر، متشکرم!
  • اساتید دانشگاه سرآمدان فرهنگی جامعه هستند
  • خودتخریبی در نظام های سیاسی
  • لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور
  • فرونشاندن التهابات اجتماعی و تنش‌های داخلی، ضرورتی امنیتی است
  • زلزله سیاسی در معتبرترین دانشگاه‌های جهان
  • قدردانی از تلاش جامعه مامایی در اجرای سیاست‌های جوان سازی جمعیت
  • نظام درمانی را به کجا می‌برند؟
  • امامت سیاسی، تکلیف ذاتی ائمه اطهار (ع) بوده است