Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر تعاون با اشاره به اینکه مردم از توزیع کالاهای اساسی ناراضی هستند، اظهار داشت: باید به مردم حق بدهیم زیرا نظام توزیع ارز ناعادلانه است و ما نیز از برنامه‌های پیش‌بینی شده، انحراف داریم. ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳ اقتصادی اقتصاد ایران نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم محمد شریعتمداری درحاشیه نشست صبحانه کاری با فعالان حوزه تعاون که در محل اتاق تعاون ایران برگزار شد، با اشاره به اینکه مردم از توزیع کالاهای اساسی ناراضی هستند، اظهار داشت: باید به مردم حق بدهیم زیرا نظام توزیع ارز ناعادلانه است و ما نیز از برنامه‌های پیش‌بینی شده، انحراف داشته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شریعتمداری با تأکید بر اینکه در انقلاب، توسعه سیاسی وجود خارجی نداشت و در مقابل عدالت اقتصادی همواره مورد تأکید بود، تصریح کرد: در روزهای نخستین پیروزی انقلاب، توزیع به بخش تعاون تفویض شد و همواره بر این نظام توزیع نیز نظارت می‌شد تا اقلام به دست مصرف‌کننده اصلی برسد؛ امروز نیز دوباره باید با همین رویکرد حرکت کنیم تا مردم راضی باشند.

وی با اشاره به اینکه این وزارتخانه و بخش تعاون باید با قدرت در کنار یکدیگر حرکت کنند، گفت: برای احیای بخش تعاون باید منشوری تعریف شود تا ضعف‌های گذشته را جبران کنیم.

امور اجرایی به تعاونی‌ها واگذار می‌شود
این عضو کابینه دولت دوازدهم اظهار داشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به هیچ وجه به دنبال تصدی‌گری در امور نیست و اقدامات اجرایی به تعاونی‌ها واگذار می‌شود ضمن اینکه ما به عنوان سیاستگذار، مسئولیت نظارت را بر عهده داریم.

شریعتمداری با تأکید بر اینکه در شرایط موجود، تعاونی‌های دانش‌بنیان نیز باید تأسیس شوند و اتاق تعاون نیز باید در نوآوری‌ها حضور فعال داشته باشد، افزود: تقابل اتاق تعاون و ادارات کل تعاون حرام مطلق است و باید هم‌افزایی بین این دو نهاد وجود داشته باشد.

خصوصی‌سازی‌های هوایی، دلیل عقب‌ماندگی سهم 25 درصدی تعاون از اقتصاد است
وی با تأکید بر اینکه بخش تعاون به همان میزان اهمیت دارد که حوزه روابط کار و کارگری نیز در این وزارتخانه با اهمیت است، درباره عدم تحقق سهم 25 درصدی بخش تعاون از اقتصاد ملی گفت: دلیل این موضوع، خصوصی‌سازی‌های هوایی در طول سالیان گذشته بوده است و باید تعاونی‌ها در واگذاری‌ها حضور فعال داشته باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: همواره تأکید دارم که در واگذاری شستا و صندوق‌های بازنشستگی، باید سهمی برای تعاونی‌ها در نظر گرفته شود و اگر این اتفاق بیفتد، بی‌شک قدم‌های مؤثری برمی‌داریم.

انتهای پیام/

R1012189/P/S7,77,79,82/CT11 واژه های کاربردی مرتبط وزارت کار

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت کار وزارت کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۶۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان احیا می‌شوند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سیستان و بلوچستان گفت: تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان احیا می‌شوند - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، خلیل احمد سلامی صبح امروز در نشست با مدیرکل شیلات استان تعاونی‌ها را یکی از ارکان اصلی مشارکت مردم در تولید و اقتصاد بیان کرد و اظهار داشت: با توجه به مزیت‌های سیستان و بلوچستان در بخش شیلات، احیای تعاونی های صید و صیادی می تواند باعث اشتغال‌زایی و رونق کسب و کار در منطقه شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: برای تحقق شعار سال باید از توانمندی اقشار مختلف مردم به‌ ویژه بخش تعاون استفاده کرد، چرا که دستیابی به توسعه بدون مشارکت عمومی مردم امکان پذیر نخواهد بود.

وی افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به علت وظایفی که عهده دار است و خدمات گسترده ای که به مردم می‌دهد، نقش مهم و محوری در تحقق شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" دارد .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان به اهمیت "اقتصاد دریا محور" اشاره کرد و گفت: ظرفیت‌های خدادادی بکر در سواحل مکران و موقعیت جغرافیایی ارزشمند این منطقه، شرایط را برای رشد اقتصادی، بهبود وضعیت معیشت و ایجاد اشتغال تسهیل کرده است. 

سلامی ادامه داد: مجموعه دستگاه‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان برای کمک به فعالان اقتصادی و کارآفرینانی که در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان بدنبال توسعه و اشتغال‌زایی باشند، پای کار هستند و از آنها حمایت می‌کنند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حاکمیت نگاه ویژه‌ای در تأمین نیاز‌های حرفه‌ای ماماها داشته باشد
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • رئیس شورای عالی نظام پزشکی: مراقب باشیم دوران طلایی پزشکی ایران افول نکند
  • تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان احیا می‌شوند
  • معلم اساسی‌ترین عامل تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت است
  • ۲۶۶ شکایت علیه مصوبات شوراهای محلی در دیوان عالی به ثبت رسید
  • شوراهای شهر و روستا نقش اساسی و مهمی در کشور دارند
  • شوراهای شهر و روستا نقشی اساسی و مهمی در کشور دارند
  • اصول اساسی نظام «مردم محوری» است
  • شهرک صنفی در رزن احداث می‌شود