Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در جریان سفر به فنلاند از نحوه تصمیم‌گیری درباره معرفی افراد پیشنهادی برای پست‌های حساس در اتحادیه اروپا، به خصوص جانشین خود انتقاد کرد.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، رئیس کنونی کمیسیون اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران در هلسینکی گفت که روند معرفی وزیر دفاع آلمان به عنوان جانشین او "خیلی شفاف" نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه و پس از سه روز مذاکره و کشمکش به توافق رسیدند اورزولا فون در لاین، سیاستمدار حزب دموکرات مسیحی آلمان و عضو کنونی کابینه ائتلافی آنگلا مرکل را به عنوان جانشین یونکر به پارلمان اروپا معرفی کنند.

 

یونکر می‌گوید برخلاف پیشنهاد فون در لاین برای ریاست کمیسیون اروپا، معرفی او برای این پست در پنج سال پیش "بسیار شفاف" و بر مبنای اصل پیشنهاد نامزد اصلی حزب پیروز در انتخابات پارلمانی اتحادیه اروپا بوده است.

 

رئیس کمیسیون اروپا تاکید کرده که آن زمان همه می‌دانستند وقتی یکی از احزاب در انتخابات پارلمان اروپا بیشترین آراء را به دست می‌آورد چه اتفاقی خواهد افتاد.

 

ژان کلود یونکر افزود که او "اولین و آخرین" شخصیتی بوده که به عنوان نامزد اول حزب پیروز در انتخابات پارلمان اروپا به ریاست کمیسیون این اتحادیه رسیده است.

 

به گزارش دویچه وله، تصمیم در مورد پیشنهاد وزیر دفاع آلمان برای ریاست پارلمان اروپا پشت درهای بسته گرفته شد و اعلام آن بسیار غیرمنتظره بود. این تصمیم پس از آن گرفته شد که سران کشورهای اروپایی بر سر پیشنهاد هیچ یک از دو کاندید اصلی محافظه‌کاران و سوسیالیست‌ها به توافق نرسیدند.

 

به رغم توافق سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای پیشنهاد فون در لاین به عنوان جانشین ژان کلود یونکر، هنوز تائید این پیشنهاد و انتخاب او در پارلمان اروپا قطعی نیست.

 

به گزارش یورونیوز، نمایندگان پارلمان اروپا هم در اولین جلسه بحث دوره جدید قانونگذاری به روند معرفی سران آینده اتحادیه اروپا اعتراض کردند. انتقاد اصلی نمایندگان نیز به معرفی اورزولا فن در لاین بود.

 

نمایندگان پارلمان اروپا به طور مشخص به اینکه نامزد حزبی که بیشترین آراء را به دست آورده، برای ریاست کمیسیون معرفی نشده، معترض هستند.

 

مانفرد وبر، سیاستمدار آلمانی نامزد حزب مردم اروپا برای تصاحب کرسی ریاست کمیسیون بود. این در حالی است که رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا، اورزولا فن در لاین، وزیر دفاع کابینه آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان را به عنوان نامزد این سمت معرفی کردند.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ژان کلود یونکر اتحادیه اروپا کمیسیون اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۶۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیاده‌گویی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست‌ها است

به گزارش خبرگزاری مهر، «وحید جلال‌زاده» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، نوشت: زیاده‌گویی، تمامیت‌خواهی و مخالفت‌خوانی‌های مکرر پارلمان اروپا در خصوص ایران نه مبنای قانونی دارد و نه الزامی برای شورا و اتحادیه اروپا ایجاد می‌کند و نه گوش شنوایی در ایران دارد. فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست‌ها است.

کد خبر 6090022 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد
  • جلال‌زاده: زیاده‌گویی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست‌ها است
  • زیاده‌گویی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست‌ها است
  • تردد معلولان در اروپا آسان‌تر می‌شود
  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است
  • حماس: پاسخ رسمی تل‌آویو به پیشنهاد‌های خود را دریافت کردیم
  • رئیس کمیسیون داوران کشتی،المپیک را از دست داد
  • رئیس کمیسیون داوران کشتی حضور در المپیک را از دست داد
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات