Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب گفت: تاکنون بیش از ۱۳۶هزار نفر یعنی در حدود ۹۵ درصد جمعیت هدف طرح در شهرستان میاندوآب تحت پوشش طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا قرار گرفته اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زرین خبر، سهراب حیدری امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان میاندوآب با اشاره به اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا در شهرستان میاندوآب گفت: این طرح از ۲۷ اردیبهشت تا ۱۵ تیر همزمان با سراسر کشور در میاندوآب و با شعار “فشارخون؛ بدانیم و اقدام کنیم” و از ۱۷ خرداد تا ۱۵ تیر در فاز اجرایی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب افزود: در اجرای این طرح فشار خون ۵۰ درصد جمعیت تحت پوشش کنترل می شود و افراد بالای ۳۰ سال، زنان باردار و  افراد دارای بیماری های کلیوی و… گروههای مهم و عمده جامعه هدف اجرای این طرح هستند.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان میاندوآب، ۱۴۴ هزار نفر از کل جمعیت شهرستان مشمول این طرح می شوند، تصریح کرد: بر اساس هدف گذاری انجام گرفته باید فشارخون حدود ۷۰ هزار نفر اندازه گیری می شد.

حیدری گفت: تاکنون بیش از ۱۳۶هزار و ۱۰۰ نفر یعنی در حدود ۹۵ درصد جمعیت هدف طرح در شهرستان میاندوآب تحت پوشش طرح قرار گرفته اند که نزدیک به دو برابر هدف گذاری است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب اظهار کرد: از مجموع کسانی که فشارخون آنها اندازه گیری شده است، حدود ۵۵ درصد دارای فشار خون طبیعی، نزدیک به ۱۲/۵ درصد شامل ۱۳ هزار و ۶۰۰ نفر دارای فشارخون بالا و نیاز به مداخله و درمان و مراجعه به پزشک و حدود ۳۰ درصد هم فشار خون طبیعی بالا که در حال حاضر نیاز به دارو ندارند ولی باید فشارخون آنها مرتب کنترل شود و مشاوره های تغذیه ای و ورزشی به آنها ارائه می شود و دو درصد نیز به متخصصین مربوطه ارجاع داده شده اند.

وی هم چنین با بیان اینکه مقوله سلامت و امنیت غذایی از اهمیت بسیاری برخوردار است و همگان باید نسبت به آن توجه کنند، گفت: متاسفانه یکی از مسائلی که با سلامت مردم و جامعه نیز مرتبط است، وجود تداخل صنفی در بازار شهرستان میاندوآب است.

حیدری با بیان اینکه مشاهده شده که مغازه ای با پروانه کسب مشخص، چند قلم کالای دیگر به فروش می رساند، تصریح کرد: به طور مثال مغازه ای هم مرغ فروشی است و هم سبزی فروشی و هم سایر خوراکی ها.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میاندوآب اظهار کرد: برای یک مغازه و فرد یک پروانه کسب مشخص صادر می شود نه چند پروانه کسب و باید به این موضوع رسیدگی شود.

وی با تاکید بر رسیدگی به این معضل، افزود: با تشکیل اکیپ مشترک متشکل از شبکه بهداشت ودرمان، اداره صنعت و معدن و تجارت، اتاق اصناف و دامپزشکی، برابر قانون به این معضل رسیدگی شود چرا که می تواند تهدیدی برای سلامت باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۸۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فومن گفت: ۴۰ نفر از کارکنان شبکه بهداشت و درمان این شهرستان به همراه خانواده هایشان در برنامه کوه پیمائی به مناسبت هفته سلامت شرکت کردند.

نصرالله کوهستانی افزود: در این برنامه ، شرکت کنندگان پس از رسیدن به منطقه بام سبز ماکلوان شهرستان فومن ، با پهن کردن سفره سلامت و خوردن صبحانه سالم برنامه‌ی خود را تکمیل کردند. 

دیگر خبرها

  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • برگزاری مسابقه فوتبال به مناسبت هفته سلامت در امور آب و فاضلاب میاندوآب
  • بیش از ۹۰۰ هزار نفر، زیر پوشش غربالگری سلامت قلب
  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن
  • حفظ کیان خانواده سلامت جامعه را ارتقا می‌دهد
  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب
  • مسئولان نسبت به ایمنی راه‌ها توجه بیشتری داشته باشند
  • امکانات حوزه سلامت خوشاب فقط برای ۲۵ درصد جمعیت کفایت می‌کند
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده ای نزدیک