Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@04:36:43 GMT

آتش در لانه عنکبوتی صهیونیست‌ها

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۹۸۳۵۴

آتش در لانه عنکبوتی صهیونیست‌ها

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اعتراضات یهودیان آفریقایی‌تبار که از روز سه‌شنبه گذشته در شهر‌های فلسطین اشغالی شروع شده بود همچنان ادامه دارد. موج تازه این اعتراضات از کشته شدن یک مهاجر سیاهپوست به نام سلیمان تِکاه، ۱۹ ساله شروع شد، اما این مرگ گویی از یک زخم کهنه پرده بر می‌داشت.

زخمی که سال‌هاست مهاجران آفریقایی تبار در اسرائیل با آن دست و پنجه نرم کرده و هر بار به دلیل اعمال بدترین تبعیض‌ها خود را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصونیت رژیم صهیونیستی از سوی قدرت‌های غربی موجب شده این اعتراضات کمتر در جایی بازتاب داشته باشد یا سازمان‌های بین‌المللی نسبت به آن واکنش نشان دهند.

جامعه یهودیان اتیوپیایی تبار حدود ۱۴۰ هزار نفر را شامل می‌شوند که بیش از ۵۰ هزار نفر از آن‌ها در فلسطین اشغالی متولد شده‌اند. روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در گزارشی پیرامون درگیری‌های اخیر نوشت: یهودیان اتیوپیایی تبار ساکن سرزمین‌های اشغالی علیه «خشونت پلیس» اسرائیل تظاهرات کردند.

بیشتر بخوانید: ذوق مرگ شدن صهیونیست ها از آپولویی که در صحن کعبه هوا کردند! + عکس

به گزارش منابع اسرائیلی در جریان این اعتراضات بیش از ۶۰ نفر بازداشت و دست کم ۴۷ افسر اسرائیلی نیز مجروح شده‌اند. پلیس رژیم صهیونیستی اعتراف کرد برای متفرق کردن معترضان مجبور به استفاده از زور شده است. یکشنبه گذشته جوانی به نام سلیمان تکاه با گلوله یک افسر پلیس در شهرکی در اطراف حیفا کشته شد.

او همراه دوستانش برای گذران اوقات فراغت به پارک رفته و مسلح نیز نبود. هرچند بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای کشته شدن این جوان را «یک تراژدی بزرگ» نامید، ولی این مساله موجب آرام کردن معترضان نشد.

او در ادامه بیانیه‌اش مجبور شد بگوید: «این نکته باید روشن باشد که نمی‌توانیم خشونتی را که مشاهده کردیم، تحمل کنیم.» رئوون ریولین، رئیس‌جمهور اسرائیل نیز هرچند سعی می‌کرد برای آرام کردن اوضاع با معترضان ابراز همدردی کند، اما در نهایت بر لزوم پایبندی به قانون و پرهیز از خشونت تاکید کرد.

با وجود این هشدار‌ها و ابراز همدردی‌ها، اعتراض‌ها شامگاه چهارشنبه اوج گرفت و مردم معترض به روشن کردن آتش در خیابان‌ها و حمله به مراکز پلیس اقدام کردند. این اعتراضات در بزرگراه‌ها و چهارراه‌ها، از جمله در تل‌آویو، حیفا و بیت‌المقدس تا پاسی از شب ادامه داشت. معترضان به سمت نیرو‌های پلیس اسرائیل سنگ پرتاب کردند و در مواقعی شعار‌هایی به زبان عربی می‌دادند.

شماری از تظاهرکنندگان نیز اقدام به پرتاب بمب‌های آتش‌زا به سوی پاسگاه پلیس کردند. گیلعاد اردان، وزیر امنیت داخلی اسرائیل گفت، ما مراقب بودیم در تظاهرات فرد جدیدی کشته نشود، زیرا اگر کشته می‌داد ما با وضعیت متفاوتی روبه‌رو می‌شدیم.

وی تایید کرد که نیرو‌های پلیس از گستردگی تظاهرات غافلگیر شده بودند. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و وزیر دفاع اسرائیل، شامگاه چهارشنبه نشست ویژه‌ای را در دولت خود برای بررسی این بحران برگزار کرد.

پشت پرده سرکوب سیاهان
اعتراضات هفته گذشته زمانی شدت گرفت که مردم متوجه شدند دادگاه اسرائیل نه‌تن‌ها پلیس صهیونیست و عامل کشتار جوان اتیوپیایی‌تبار را محاکمه نکرده بلکه او را آزاد گذاشته و وی هم‌اکنون در یک حبس خانگی آن هم در داخل یک هتل به‌سر می‌برد! روزنامه صهیونیستی معاریو در یک گزارش اعتراف کرد که از سال ۱۹۹۷ تاکنون بیش از ۱۱ جوان از اقلیت‌های اتیوپیایی در درگیری با نیرو‌های پلیس رژیم صهیونیستی کشته شده‌اند.

یهودیان فلاشا همواره در سرزمین‌های اشغالی، قربانی نژادپرستی و تحقیر و توهین می‌شوند. جامعه صهیونیستی عادت کرده بنا به‌دلایل مختلف نژادی و مذهبی مرزبندی‌هایی را میان یهودیان سفیدپوست و دیگر مردم منطقه و حتی داخل سرزمین‌های اشغالی ایجاد کند. به همین علت اتیوپیایی تبار‌های ساکن رژیم صهیونیستی به علت رنگ پوست و اصالت آفریقایی که دارند، همواره مورد تحقیر قرار می‌گیرند.

در حال حاضر یهودیان فلاشا در شهر‌های محیطی و در مناطق فقیر نشین و متروک در سرزمین‌های اشغالی زندگی می‌کنند. میزان بازداشت جنایی در میان این افراد بسیار بالاست و گاهی تا ۴۰ درصد می‌رسد، چرا که آن‌ها همواره از فقر و بیکاری رنج می‌برند.

روز‌های سخت پیش‌رو نشریه الکترونیکی «۹۷۲+» در فلسطین اشغالی طی گزارشی به بررسی اعتراضات گسترده سیاهپوستان علیه پلیس رژیم صهیونیستی و دلایل آن پرداخت و نوشت آن‌ها نه تنها از رسانه‌ها عصبانی و به دولت بی‌اعتماد هستند، بلکه نگرانند مانند دیگر آفریقایی‌ها، بهای سنگینی را برای رنگ پوستشان پرداخت کنند.

به اعتقاد این نشریه معترضان آشوب‌طلب نبودند بلکه آن‌ها زنان و مردان جوان نگرانی بودند که می‌خواستند نشان دهند هنوز قدرتشان را از دست نداده‌اند. آن‌ها گفتند دیگر نمی‌توانند ساکت بنشینند و برای اعتراض به خیابان‌ها آمدند.

در همین رابطه راشل گیل یوسف، یکی از فعالان حاضر در زمینه ساماندهی تظاهرات اعتراض‌آمیز در سرزمین‌های اشغالی گفت از الان دیگر شرایط مانند گذشته نخواهد بود. روزنامه یدیعوت آحارانوت که برخی اظهارات این فعال سیاسی را منعکس کرد در ادامه از قول او نوشت: با بی‌توجهی حاکمیت اسرائیل به مشکلات متعدد به وجود آمده در بین فلاشاها، این نگرانی وجود دارد که دامنه اعتراضات از این بیشتر گسترش یابد.

به گفته او، گرچه درگیری‌های پیشین فلاشا‌ها با نیرو‌های امنیتی رژیم صهیونیستی با سرکوب شدید و ارائه وعده‌های دروغین مهار شد، اما به نظر می‌رسد تجربه‌های مذاکرات گذشته این بار مانع آرام شدن افکار عمومی اقلیت‌های آفریقایی در فلسطین اشغالی شود؛ بنابراین او پیش‌بینی می‌کند حاکمیت اسرائیل در آینده شاهد روز‌های سخت‌تری باشد و دامنه درگیری‌ها احتمالاً روز به روز افزایش پیدا کند.

منبع: روزنامه جام جم

انتهای پیام/

پشت پرده سرکوب سیاهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حاشیه های سیاسی رژیم صهیونیستی فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۸۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد «یائیر لاپید» از دخالت تندروهای صهیونیستی در ارتش

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، در ادامه اختلافات داخلی و تنش در تل آویو، به تازگی «یائیر لاپید»، رهبر مخالفان کابینه نتانیاهو در انتقاداتی از هرج و مرج در دستگاه سیاسی این رژیم گفته است که انتصاب افسران در ارتش، نقش و وظیفه رئیس ستاد ارتش و وزیر دفاع است.

به نظر می‎‌رسد که این سخنان لاپید اشاره‌ای به دخالت نیروهای تندرو و وزرای افراطی کابینه نتانیاهو در ساختار ارتش و تصمیم گیری‌های نظامی است. در همین ارتباط نیز یائیر لاپید در ادامه با حمله مستقیم به وزاری کابینه نتانیاهو گفته است که تلاش اسموتریچ و بن گویر برای به دست گرفتن کنترل ارتش اسرائیل به نتیجه نمی‌رسد. اسموتریچ و بن گویر هر دو از وزرای بسیار تندرو کابینه نتانیاهو به شمار می‌روند.

با گذشت بیش از ۲۰۰ روز از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ارتش این رژیم نتوانسته هیچیک از اهداف از پیش اعلام شده را در خصوص بازگرداندن اسرا و یا نابودی جنبش حماس محقق کند. همین مساله باعث شده درگیری‌های لفظی و اختلافات میان مقامات صهیونیست تشدید شود.

چند روز پیش نیز وزیر شهرک سازی در رژیم صهیونیستی در گفت و گو با رادیو ارتش این رژیم گفت: کابینه اسرائیل در حال فدا کردن همه چیز برای بازگرداندن ۲۲ یا ۳۳ اسیری است که شایستگی زندگی و حیات ندارند.

این سخنان وزیر شهرک سازی رژیم صهیونیستی باعث شد یائیر لاپید رئیس جریان مخالف در این رژیم واکنش نشان دهد.

لاپید در واکنش به این وزیر صهیونیست تاکید کرد: کابینه اسرائیل متشکل از ۲۲ یا ۳۳ عضو تندرویی است که حق زندگی ندارند.

این در حالی است که اوضاع در اراضی اشغالی متشنج‌تر شده و شهرک‌نشینان صهیونیست شب گذشته نیز به تظاهرات اعتراضی خود علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه وی ادامه دادند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که صدها شهرک‌نشین صهیونیست در برابر ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در «تل‌آویو» دست به تظاهرات زده و خواهان امضای توافق مبادله اسیران میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین در نوار غزه شدند.

خانواده‌های اسیران صهیونیست نزد مقاومت فلسطین در نوار غزه خواهان نشست فوری با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای اطلاع از رویکرد جدید توافق مبادله اسیران میان این رژیم و مقاومت فلسطین در نوار غزه شدند.

پیش از این «یائیر لاپید» رئیس مخالفان کابینه رژیم صهیونیستی تاکید کرده بود که عناصر موسوم به حریدیم (یهودیان تندرو) در سن خدمت باید به ارتش ملحق شوند.

وی افزود: ارتش اسرائیل در حال حاضر به این مساله نیاز دارد.

این در حالی است که «اسحاق یوسف» خاخام ارشد سرزمین‌های اشغالی در سخنانی تهدید آمیز تاکید کرده بود: اگر کابینه اسرائیل ما را مجبور کند که به ارتش بپیوندیم همگی این منطقه را ترک خواهیم کرد.

پیشتر «بنی گانتز» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی اذعان کرده بود که لایحه قانون نظامی که احزاب موسوم به حریدیم به دنبال تصویب آن هستند باعث وقوع درگیری‌های خطرناک در اراضی اشغالی خواهد شد.

کد خبر 6095415

دیگر خبرها

  • اعتراضات صهیونیست‌ها در مقابل منزل گانتس
  • انتقاد «یائیر لاپید» از دخالت تندروهای صهیونیستی در ارتش
  • زد و خورد میان معترضان صهیونیست و عناصر پلیس در اراضی اشغالی
  • مقام صهیونیست: آمریکا از جنگ خسته شده است
  • دانشگاهی‌ها و نمایندگان درباره جنبش دانشجویی آمریکا چه گفتند؟
  • مقامات صهیونیست تهدید کردند؛ حکم بازداشت نتانیاهو صادر شود...
  • حماس: در حال بررسی پیشنهاد آتش‌بس هستیم
  • پاسخ پرقدرت حزب الله به رژیم صهیونیستی و بحران در اتاق جنگ اسرائیل
  • بازداشت ۵۱۰۰ کارگر فلسطینی به دست اشغالگران صهیونیست
  • اسرائیل حزب‌الله را تهدید کرد/ جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم