Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست شرکت آب و فاضلاب شهری گلستان گفت: در صورت همراهی مردم تابستان امسال را بدون قطعی و جیره‌بندی آب پشت سر خواهیم گذاشت. ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، ابوالفضل رحیمی ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه بیش از 90 درصد آب شرب شهرهای استان از منابع زیرزمینی تامین می‌شود، اظهارداشت: براساس مطالعاتی که وزارت نیرو در یک دهه قبل انجام داده بود، 97 درصد منابع آب‌های زیرزمینی استان در حال استحصال بود که در سال‌های اخیر این میزان افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در استان از آب‌های سطحی (سدها) برای تامین آب شرب محروم هستیم و همین مسئله سبب شده تا منابع پایداری نداشته باشیم. در بخش شرب کمتر از پنج درصد از آب‌های سطحی تنظیم نشده از طریق رودخانه‌ها تامین می‎شود.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب شهری استان با اشاره به وضعیت آبخوان‌های زیرزمینی یادآور شد: در یک دهه گذشته میزان استحصال آب از چاه‌های استان از 19 لیتر بر ثانیه به حدود 13 لیتر بر ثانیه کاهش یافته است. به طور قطع اگر مدیریت مصرف نداشته باشیم شرایط بدتر از وضعیت کنونی خواهد شد. میانگین عمق چاه‌های استان 212 متر است و حتی در گنبدکاووس آب از عمق 360 متری در حال استحصال است.

مشکل قطعی آب منطقه «وزکور» کوهدشت برطرف شد؛ پاسخ فرماندار به شایعاتگزارش تسنیم نتیجه داد؛ مشکل قطعی آب 500 خانوار دلبرانی برطرف شدواکنش آبفای روستایی به گزارش تسنیم؛ گرم شدن هوا دلیل قطعی آب روستای‌طولیان است

وی بیان داشت: میزان تامین آب شرب در استان سه هزار و 200 تا سه هزار و 300 لیتر بر ثانیه است اما در روزهای گرم سال نیاز آبی در 22 شهر و حدود 30 روستای تحت پوشش تا چهار هزار و 400 لیتر افزایش پیدا می‌کند.

استانداردسازی فشار شبکه، مدیریت مصرف، اصلاح و بازسازی بخشی از شبکه‌های فرسوده و هم چنین تعویض کنتورهای خراب از جمله اقداماتی است که شرکت آب و فاضلاب شهری استان برای مدیریت مصرف و تامین آب موردنیاز در زمان پیک انجام می‌دهد.

رحیمی با یادآوری قطعی آب بخشی از مناطق شهری استان در سال‌های گذشته خاطرنشان کرد: در سال‌های قبل فشار شبکه از اردیبهشت ماه آغاز می‌شد اما امسال تاکنون شرایط خوبی را پشت سر گذاشتیم و اگر مردم همکاری بیشتری داشته باشند تابستان امسال بدون قطعی آب را پشت سر خواهیم گذاشت.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب شهری استان درباره خسارت سیل به تاسیسات آبی استان افزود: حدود 42 میلیارد تومان خسارت به تاسیسات آبی استان وارد شد که 15 میلیارد تومان آن تا یکی دو ماه آینده به استان اختصاص خواهدیافت. در گنبدکاووس 95 کیلومتر شبکه فاضلاب ایجاد شده بود که در سیل اخیر گل و لای وارد این شبکه شد که باید هرچه سریع‌تر پاکسازی شود.

انتهای پیام/ ز

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۹۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس افزایش می‌یابد

حمیدرضا نامداری در گفت وگو با خبرنگار مهر از آغاز عملیات لوله گذاری داکتیل قطر ۵۰۰ میلیمتر در خروجی مخزن جهان نما جهت اتصال به زون p فردیس خبر داد و گفت: تحقق این مهم به صورت مستقیم در بهبود آبرسانی به شهروندان فردیس به ویژه در محدوده شهرک وحدت، منظریه، انبار نفت و رزکان نو با افزایش ظرفیت تولید آب در تابستان سال جاری اثربخش خواهد بود.

وی بیان کرد: اجرای خط انتقال آب از مخزن منطقه جهان نما به فردیس به طول ۵۴۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال تا خرداد سال جاری به اتمام می‌رسد.

مدیرعامل آب و فاضلاب البرز ادامه داد: اصلاح، توسعه و بهبود زیرساخت‌های فنی و مهندسی به منظور مدیریت منابع آب و دفع بهداشتی فاضلاب در اولویت اقدامات مجموعه در راستای گذر هرچه بهتر از تابستان و ایجاد شرایط مطلوب برای شهروندان قرار گرفته است.

کد خبر 6094832

دیگر خبرها

  • مسیرگشایی در بافت فرسوده خوی با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیاردتومان
  • شبکه برق خوزستان پایدار است / خسارت‌هایی به شبکه آبادان و شادگان وارد شد
  • خسارت حدود ۴۰۰ میلیارد ریالی به ایستگاه انتقال آب گچساران
  • پرداخت ۲۰۰ میلیاردتومان مالیات و حق آلایندگی به شهرداری های استان
  • تسهیلات لازم برای جبران خسارت مردم امامزاده ابراهیم(ع) شفت تامین می‌شود
  • آغاز عملیات سمپاشی ١٠ هزار دریچه فاضلاب در نــیــشــابــور
  • آمادگی ۱۰۰ اکیپ عملیاتی و پشتیبانی آبفا در سطح استان 
  • آمادگی ۱۰۰ اکیپ عملیاتی و پشتیبانی آبفا در سطح استان یزد
  • ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس افزایش می‌یابد
  • ماجرای قطعی آب از زبان ساکنان شهرک ۲۳ شهر پرندک