Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، کیومرث کلانتری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در حاشیه این جلسه با اشاره به اینکه در این جلسه بررسی کانون‌های منشأ گرد و غبار استان تهران به عنوان نخستین دستور کار مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت وگزارشی توسط مدیرکل دفتر مقابله با گرد و غبار سازمان حفاظت محیط زیست ارائه شد، افزود: در بحث مبارزه با گرد و غبار، مطالعاتی در کانون‌های مستعد گرد و غبار انجام شده است و ۷۴ هزار هکتار از اراضی جنوب و جنوب غربی در استان تهران مستعد ایجاد گرد و غبار هستند که در این جلسه راهکارهای مختلف برای مقابله با این پدیده مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با بیان اینکه در این جلسه با توجه به وظایف دستگاه‌های مربوطه راهکارهای مختلف مطرح شد، اظهار داشت: مقرر شد از این پس برنامه و دستورالعمل مشخصی برای هر یک از دستگاه‌های مربوطه تدوین شود تا هر یک در راستای وظایف خود در جهت مقابله با این پدیده گام‌هایی را بردارند.

کلانتری در ادامه به بررسی موضوع افزایش آلاینده ازن در هوای تهران نیز اشاره داشت و گفت: گزارشی از سوی سازمان هواشناسی در این جلسه مطرح شد و بر اساس گزارش ارائه شده افزایش دما موجب افزایش آلاینده ازن درهوای تهران شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران و دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران ادامه داد: ازن آلاینده‌ای ثانویه است و راهکارهای کاهش آن توسط سازمان هواشناسی در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه ازن از گذشته نیز وجود داشته و آلاینده‌ای است که مختص فصل گرماست و با افزایش دما میزان آن افزایش پیدا می‌کند و در حال حاضر میزان آن در تهران ۸۵ است، افزود: نسبت به سال گذشته ۲ روز میزان ازن بالا رفته بود که باید تصمیماتی اتخاذ شود تا آلاینده‌های انسان ساخت، ناکس و هیدروکربن‌ها کاهش پیدا کرده و بتوان فصل گرما را بدون مشکل سپری کنیم.

کلانتری خاطرنشان کرد: اطلاعات مربوط به میزان ازن در هوای تهران صرفاً توسط دبیرخانه کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران ارائه می شود و این دبیرخانه نیز اطلاعات خود را بر اساس داده‌های شهرداری و هواشناسی منتشر می‌کند و قطعاً با تحقق این مهم اطلاعات دقیق و صحیح به شهروندان ارائه خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در پایان خطاب به شهروندان گفت: شهروندان در ساعات گرم از حدود ساعت ۱۱ تا ۱۹ از ترددهای غیرضروری در فضای باز خودداری کنند.

کد خبر 4659164

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری تهران اداره کل محیط زیست استان تهران آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۹۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۵۰ هکتار از اراضی ساوجبلاغ به بیت‌المال

رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: با حکم صادره در محاکم استان البرز، ۵۰ هکتار از اراضی ملی ساوجبلاغ به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان به بیت‌المال برگشت داده شد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074534 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • غبار روی کوه‌های تهران مه است یا آلودگی هوا؟
  • فناوری ناسا برای غبارزدایی از ماه به قمر زمین می‌رود
  • سند ۱۷۱ هکتار از اراضی ملی پردیس صادر شد
  • دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • دستور رییسی برای رفع مشکلات درمانی وآموزشی درجنوب غرب تهران
  • اجرای طرح کشت چوب در ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان
  • بازگشت ۵۰ هکتار از اراضی ساوجبلاغ به بیت‌المال
  • تدوین ۱۱ برنامه کشاورزی برای تحقق شعار سال در قزوین
  • (تصاویر) آزادسازی ۵۰ هکتار از اراضی ساوجبلاغ
  • راه‌های گسترش سرمایه‌گذاری در فارس بررسی شد