Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  مهردادجهاندیده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در راستای منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص فراهم‌سازی بستر‌های سلامت اجتماعی در جامعه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ابتدای سال ۹۵ و پس از تصویب این طرح در ستاد مبارزه با مواد مخدر طرح کاربست مطالعه شیوع شناسی اعتیاد در جامعه کار و تولید با عنوان اجرایی"طرح ملی استقرار مداخلات پیشگیری از مصرف مواد در جامعه کار و تولید (طرح کاج) " را با رویکرد سبک زندگی سالم در واحد‌های تولیدی و صنعتی ۵۰ تا ۵۰۰ نفر، در دستور کار خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: ۴۵ واحد تولیدی و صنعتی با پوشش ۵۰ تا ۵۰۰ نفر در سیستان و بلوچستان برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان افزود: طرح کاج شامل سه بسته خدمتی با عناوین آموزش سبک زندگی سالم، ارزیابی وضعیت سبک زندگی کارگران و رتبه بندی کارفرمایان سلامت محور برای گروه‌های هدف کارکنان و کارگران در محیط‌های کاری طراحی شده است که پس از برگزاری دوره‌های آموزشی در قالب لوح فشرده در اختیار مسئولان ایمنی و بهداشتیاران واحد‌های تولیدی و صنعتی قرار گرفته که در این طرح به عنوان بهبان تلقی می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه ارتقای سلامت کارگران ارتقای سطح سلامت در جامعه است، گفت: کارگران نیرو‌های مولد جامعه بوده و در شرایطی که توسعه همه جانبه اولویت کشور است تامین سلامت آن‌ها ضرورت دو چندان پیدا می‌کند.

جهاندیده افزود: براساس تفاهم نامه همکاری با شورای هماهنگی مبارزه باموادمخدر، معاونت اجتماعی نیروی انتظامی، اداره کل بهزیستی و سازمان‌های مردم نهاد، تلاش‌ها و اقدامات موثری در توانمندسازی کارگران سراسر استان در این زمینه صورت گرفته که با جدیت بیشتری نیز ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/ع

ارتقای سلامت کارگران ارتقای سطح سلامت در جامعه است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تعاون کار و رفاه اجتماعی صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۱۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، مریم محمدی کاهش آلایندگی، بازگشت آب به چرخه تولید و جلوگیری از آلودگی محیط زیست را از جمله مزیت‌های ایجاد تصفیه‌خانه در واحد‌ها عنوان کرد و افزود: هزینه کردن برای ایجاد تصفیه‌خانه، نوعی سرمایه‌گذاری است که صاحبان صنایع و تمامی واحد‌های صنعتی باید برای موضوعات زیست محیطی هزینه کنند.

او تصریح کرد: واحد‌هایی که پساب و فاضلاب آنها در محیط زیست رها می‌شود و آلایندگی دارند؛ هر چه سریعتر نسبت به ایجاد تصفیه‌خانه و قرار گرفتن واحد در لیست واحد‌های غیرآلاینده اقدام کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه استفاده مجدد از پساب و آب‌های خاکستری برای ما قابل توجه و در اولویت است، گفت: امروز که با تنگنا‌ها و کمبود‌های منابع آبی مواجه هستیم، بخش عمده‌ای از فاضلاب واحد‌های صنعتی باید تصفیه و به چرخه تولید بازگردد.

مریم محمدی افزود: صاحبان صنایع باید برای تحقق شعار امسال و مدیریت بسته‌بندی‌های پلاستیکی و کاهش کیسه‌های پلاستیکی تلاش کنند.

دیگر خبرها

  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند
  • بانوان نماد خودباوری و مسوولیت پذیری در جامعه هستند
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • قدردانی از کارگران واحد‌های تولیدی و خدماتی همدان
  • بانوان نماد خودباوری و مسؤولیت پذیری در جامعه
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک کشور چین