Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@22:34:36 GMT

یک واحد غیرمجاز تولید داروهای گیاهی در تفت پلمپ شد

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۰۲۷۹۰

یک واحد غیرمجاز تولید داروهای گیاهی در تفت پلمپ شد

به گزارش روز شنبه دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، شهاب سلامتی افزود: این واحد تولیدی غیرمجاز که شبکه تولیدی قوی همراه با وب سایت فروش محصولات راه اندازی و اقدام به ساخت انواع دمنوش، عرقیات، داروهای ترک اعتیاد، انواع ماسک‌های گیاهی، شراب حلال، داروهای سقط جنین، به صورت کپسول‌های دست ساز، پماد، ضماد و شربت در شرایط بهداشتی بسیار نامناسب نموده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: از این واحد غیرمجاز تعداد ۴۲۰ بسته مواد اولیه تولیدی و حدود یکهزار قطعه انواع داروهای گیاهی، قرص و کپسول کشف و ضبط و این واحد با همکاری اماکن، نیروی انتظامی و نیروهای بهداشتی پلمپ شد.

این کارشناس تاکید کرد: عطاری ها مجاز به عرضه هیچگونه دارو و قرص، انجام حجامت، جا انداختن مفصل و درمان سوختگی نمی باشند مگر عرضه گیاهان دارویی به صورت خشک و نه به صورت کپسول بدون هیچگونه ادعای دارویی و درمانی و همچنین عرضه عرقیات گیاهی که دارای پروانه ساخت از سازمان غذا و دارو هستند.

سلامتی تصریح کرد: واحدهای عطاری حتماً باید دارای پروانه کسب از صنف عطار و حناساب باشند و متصدی عطاری هم باید کارت بهداشت را از مراکز مربوطه دریافت کند.

وی یادآور شد: معاونت غذا و دارو ضمن هشدار نسبت به مصرف هرگونه محصولات و گیاهان دارویی و با ادعاهای خاص و بدون مجوز از سازمان غذا و دارو از شهروندان خواست در صورت مشاهده این قبیل محصولات در عطاری های و سایر مراکز عرضه، مراتب را از طریق شماره ۸۵۰۶-۳۶۲۳ و داخلی ۲۲ به این معاونت گزارش دهند.

۲۰۸۸/‏‬ ۶۱۹۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد سازمان غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۲۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام عجیب وزارت بهداشت؛ تعیین سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس حجاب!

سیدحیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو درباره رسیدگی به وضعیت حجاب در داروخانه‌ها گفت: سازمان غذا و دارو از نخستین مجموعه‌هایی بود که به موضوع رعایت پوشش ورود کرد و به همین دلیل اصول رعایت پوشش در داروخانه را ابلاغ کرد.

مهر در خبری نوشت: محمدی ادامه داد: اگرچه اصول مربوط به پوشش در داروخانه‌ها ابلاغ شده اما ناهنجاری‌هایی در این زمینه گزارش می‌شود. موضوع رعایت هنجارها جزو مواردی است که در مواردی مانند سهمیه داروخانه‌ها نقش دارد. اگر یک داروخانه نسبت به رعایت هنجارها اقدام نکند، در وهله نخست تذکر داده می‌شود و اگر تذکر تأثیری نداشته باشد موارد بازدارنده در خصوص داروخانه متخلف اجرا می‌شود. اگر موارد بازدارنده نیز مثمر ثمر نباشد متخلفان به مراجع قانونی معرفی می‌شوند.

دیگر خبرها

  • اقدام عجیب وزارت بهداشت؛ تعیین سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس حجاب!
  • وزارت بهداشت: سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس وضع حجاب تعیین می‌شود!
  • آخرین وضعیت تامین داروهای تالاسمی اعلام شد
  • فراخوان کشف قیمت و تامین داروهای تک‌ نسخه‌ای
  • فراخوان کشف قیمت و تامین دارو‌های تک‌نسخه‌ای اردیبهشت ۱۴۰۳
  • چرا «بحران وارفارین» دست از سر بیماران قلبی بر نمی‌دارد؟
  • بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است
  • پلمب کارگاه غیرمجاز تولید فلافل غیربهداشتی در مهرشهر
  • خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور
  • تالار افلاک خرم‌آباد به دلیل تیراندازی‌های غیرمجاز در عروسی‌ها پلمپ شد