Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگران آذرآب درحالی امروز دست به تجمع اعتراضی زدند که به گفته مدیرکل تعاون استان مرکزی، حقوق کارگران آذرآب برای دوماه متوالی اردیبهشت و خرداد پرداخت نشده است. ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۲ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، شرکت صنایع آذرآب اراک شرکت هلدینگ ایرانی است که در زمینه احداث زیرساخت‌های صنعتی، ساخت پالایشگاه‌های گاز، پالایشگاه‌های نفت، مجتمع‌های پتروشیمی، سدها،کارخانجات سیمان، نیروگاه‌های‌ برق‌آبی، نیروگاه‌های گازی، نیروگاه‌های حرارتی، نیروگاه‌های هسته‌ای و تولید تجهیزات مربوط به آنان فعالیت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین این شرکت در زمینه ساختکارخانجات قند و کارخانجات نیشکر و تولید تجهیزات آنان نیز تخصص دارد.

شرکت صنایع آذرآب در سال 1363 به بهره‌برداری رسید و هم‌اکنون به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های پیمانکاری عمومی در ایران شناخته می‌شود که از پروژه‌های اجرا شده توسط این شرکت می‌توان به: نیروگاه سیکل ترکیبی قم، نیروگاه شازند اراک، توسعه واحد روغن سازی پالایشگاه اصفهان، پالایشگاه گاز کنگان، مجتمع پتروشیمی اراک و پالایشگاه اراک اشاره کرد.

اعتراضات چندباره کارگران آذرآب

پس از واگذاری‌ها و بروز مشکلاتی در این شرکت از سال 96 به بعد بود که مجموعه استان شاهد اعتراضات عمده کارگری از سوی کارگران این شرکت بود تا آنجاکه یکم شهریور ماه 1396 برای چندمین بار در اعتراض به محقق نشدن وعده ها و پرداخت نشدن چند ماهه حقوق و مزایا و مطالباتشان مقابل دادگستری استان مرکزی در اراک تجمع کردند.

اما پس از این، در رفتاری شاید بتوان گفت تهییجی، تعدادی از کارگران شرکت های آذراب و هپکو اراک به دلیل مشکلات پیش روی شرکت‌هایشان در 28 شهریور 96 تجمع کردند و جاده و خط راه آهن اراک را مسدود کردند.

موضوعی که بحث اعتراضات صنفی و کارگری را از یک اعتراض کارگری به سمت ابعاد امنیتی تغییر مسیر می‌داد، هرچند این پایان اعتراضات کارگری نبود و پس از این در چند نوبت از جمله روز سه شنبه هشتم خرداد 97، تعدادی از کارگران کارخانه «آذرآب اراک» در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات مزدی خود، مقابل ساختمان استانداری مرکزی دست به تجمع اعتراضی زدند.

وعده‌ها درباره پرداخت حقوق کارگران محقق نشد

ظهر امروز شنبه 15 تیرماه بار دیگر کارگران این شرکت دست به اعتراض زدند و به گفته رئیس شورای کار شرکت آذرآب حدود 600 نفر از کارگران به دلیل عدم پرداخت حقوق اردیبهشت و خردادماه و عدم تحقق وعده‌های شرکت دست به تجمع اعتراضی زده‌اند.

صابری ادامه داد: حقوق کارگران بین 2.5 تا 3.50 میلیون تومان است که دو ماه آن در این شرایط اقتصادی پرداخت نشده و مدیریت شرکت وعده پرداخت حقوق‌ها در چهارشنبه هفته گذشته را داده بود که اعلام شد منابع پرداخت حقوق تامین نشده و قول اوایل این هفته را دادند البته نکته مهم این است که کارگران بیش از هر چیزی نگران آینده شغلی خود هستند.

پرونده‌ای در زمینه واگذاری شرکت هپکو در سازمان بازرسی تشکیل شده است؛ تشکیل پرونده کیفری درباره شرکت آذرآبشانه خالی کردن متولی بخش کارگری از مشکلات آذرآب؛ اداره کل کار استان مرکزی پاسخگو نیستوزیر صنعت در تبریز: هپکو و آذرآب به عرصه تولید بازگشتند/ اختصاص ارز برای تأمین مواد اولیه از خارج

جلسه بی نتیجه معاون سیاسی استاندار مرکزی درباره وضعیت آذرآب

رئیس شورای اسلامی کار شرکت آذرآب اضافه کرد: هفته گذشته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی در خصوص وضعیت شرکت جلسه تشکیل داد، مجموعه استان در تلاش برای رفع مشکلات هستند اما بدقولی‌ها بسیار شده و کارگران اعتماد نمی‌کنند و همین امر سبب می‌شود که دست به اعتراض بزنند که این کار به طور قطع برای مجموعه مدیریتی استان دردسر ایجاد می کند.

تا آخر این هفته حقوق کارگران پرداخت می‌شود و کارگران در این رابطه کمی عجله کرده‌اند

"محمد تقی آبایی هزاوه" مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به علت تحصن کارگران آذرآب اظهار داشت: کارگران آذرآب به سبب معوق شدن حقوق خود تحصن کرده‌اند.

وی افزود: دو روز قبل در کمیسیون کارگری با حضور مدیرعامل شرکت آذرآب  این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و طبق این جلسه تصمیم بر آن شد تا آخر این هفته حقوق کارگران پرداخت شود و کارگران در این رابطه کمی عجله کرده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: حقوق کارگران آذرآب برای دوماه متوالی اردیبهشت و خرداد پرداخت نشده است، طبق قول مدیرعامل شرکت آذرآب، تا پایان این هفته حقوق کارگران پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/ ت

R41371/P1336/S6,73/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۳۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار کارگران باید پیوست ایمنی داشته باشد

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد محمدی راستی در مراسم تجلیل از کارگران شهرداری رزن که مناسبت روز جهانی کارگر برگزار شد با بیان اینکه افتخار ما این است که بیشترین نیروهای شهرداری را کارگران تشکیل می‌دهد گفت: بیشترین دغدغه شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر، بهبود معیشت کارگران است.

وی کارگران شهرداری را از زحمتکش ترین اقشار جامعه عنوان کرد که در گرما و سرما خدمات رسانی می‌کنند افزود: عاقبت بخیری همه ما در گرو دعای خیر شما عزیزان است چرا که کارگران حلال‌ترین روزی را سر سفره خود می‌برند.

وی با بیان اینکه مهمترین اولویت شهرداری رزن حفظ سلامت کارگران است اظهار داشت: هر کاری که توسط کارگران و پرسنل انجام می‌شود باید پیوست ایمنی داشته باشد و تا زمانی که ایمنی کار فراهم نشود هیچ کاری انجام نخواهد شد.

شهردار رزن افزود: اگر کل شهر را گلستان کنیم اما خدای ناکرده برای کارگری حادثه‌ای اتفاق بیافتد به هیچ عنوان جبران ناپذیری نخواهد بود و در واقع زحمات همه هم هدر رفته است.

محمدی گفت: باید با استاندارد سازی فعالیت‌ها و کار و تلاش هم بهروزی و هم سلامت را در کارها افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۶۸ نفر کارگر در شهرداری رزن مشغول به کار هستند افزود: پرداخت حقوق کارگران در شهرداری بروز است و قبل‌از اینکه کارمندان و مدیران حقوق دریافت کنند کارگران شهرداری حقوق خود را دریافت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: تا چند روز آینده عملیات اجرای جدولگذاری، لکه گیری و آسفالت ریزی بصورت گسترده در شهر رزن آغاز خواهد و در تلاش هستیم امسال نسبت به سال گذشته معابر بیشتری را بهسازی کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رزن هم ضمن تبریک فر رسیدن روز جهانی کارگر گفت: کار و تلاش تک‌تک کارگران در توسعه شهر و کسب رضایت شهروندان نقش مهمی دارد و به امید خدا با یاری و همراهی شما می‌توانیم به اهداف مهم و مدنظر شهرداری که همان رضایت شهروندان است دست یابیم.

شهرام وثاقتی با عنوان اینکه اگر امروز می‌بینیم کشورهای توسعه یافته در حوزه‌های اقتصادی و سیاسی و فرهنگی حرفی برای گفتن دارند نتیجه کار و خلاقیت است افزود: اگر افتخاری شامل حال شهرداری شود فقط با تلاش‌های شما این افتخار حاصل می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز شهر رزن به کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده است گفت: امسال سال نتیجه اقدامات ۳ سال گذاشته شهرداری و شورای اسلامی است و خواهشی که از شما کارگران داریم این است که امسال با تلاش و همت بیشتری پروژه‌های نیمه تمام شهر رزن را ساماندهی کنیم.

در پایان این مراسم از کارگران شهرداری رزن تجلیل شد

کد خبر 6096237

دیگر خبرها

  • کار کارگران باید پیوست ایمنی داشته باشد
  • تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران توسط بانک مرکزی
  • شهرداری بر پرداخت به موقع حقوق کارگران نظارت کند
  • مشارکت مردمی و تامین امنیت خاطر در سرمایه‌گذاری‌ها در دستور کار دولت
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • اسرار قانون کار؛ ۱۰ به اضافه یک راز که از کارگران پنهان می‌کنند
  • راه‌اندازی کتابخانه سیار در مناطق مختلف شهری و روستایی اراک ضروری است
  • اژه‌ای: حکومت وظایف و مسئولیت‌هایی را در قبال کارگران بر عهده دارد
  • لزوم روزآمدی مربیان عقیدتی
  • موفقیت‌های فولاد اکسین با دستان کارگران گره خورده است / امانت فولاد اکسین را به دست آیندگان برسانیم