Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینعلی حاجی دلیگانی شامگاه روز شنبه در نخستین گردهمایی تخصصی صنایع نساجی، پوشاک و فناوری های وابسته با هدف حمایت از تولید ملی و افزایش رونق اقتصادی در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی با بیان اینکه به عنوان خادم مردم از صنعت نساجی و پوشاک حمایت می کنیم، افزود: در عرصه قانونگذاری و نظارت باید راهبردهایی به انجام برسد تا این صنعت مهم تقویت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در زمان حال شاهد از بین رفتن کارخانه های نساجی و پوشاک هستیم، متاسفانه به هردلیلی نبود حمایت و نبود واگذاری صحیح واحدها به بخش هایی باعث شد زمین ها تفکیک و ساختمان سازی و از بین رفتند.

وی اضافه کرد: در بخشی از صنعت پوشاک و نساجی شاهد فعالیت های به روزی هستیم که نیازمند حمایت و برنامه ریزی است.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تفکر راه اندازی شهرک پوشاک توسط مسئولان استان اجرایی شده تا دسترسی اهالی شهر اصفهان و شهرستان های اطراف به این شهرک ایجاد و شبکه ای ایجاد شود تا زنجیره های ناقص با زنجیره پوشاک و نساجی با فناوری روز ایجاد شود.

وی اظهار داشت: این شهرک بالغ بر ١٢٠ هزار شغل مستقیم ایجاد می کند و سالانه پنج میلیارد دلار کالا تولید می کند.

به گفته حاجی دلیگانی، با توجه به بازار منطقه و حدود ٤٠٠ میلیون جمعیت در خاورمیانه این شهرک می تواند بازار خوبی ایجاد کند که این مهم حق اصفهان که سابقه دیرینه در صنعت پوشاک و نساجی است.

وی درباره اهمیت مباحث اقتصادی گفت: متاسفانه به دلیل اینکه برخی از قوانین اجرایی نشده و یا تفسیر شده به تارگی کمیسیون حمایت از تولید بیش از بحث کلیاتی که باید در قانونگذاری انجام شود در سطح آیین نامه ها اجرا کرده به این دلیل که سلیقه ای برخورد می شود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: اساسی ترین معضل کنونی موضوع نقدینگی و افزایش به روز نقدینگی است که به گفته کارشناسان روزانه ۱۰ هزار میلیارد ریال نقدینگی اعلام می شود.

وی گفت: میزان سودی که بانک ها در یک مقطع مشخص در سالهای اخیر به سپرده های افراد در بانک ها پرداخت کردند ٢٦٠ هزار میلیارد تومان بود که منشا تولید این پول بانک ها هستند و این در حالی است که سود دریافتی افراد ۶۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه یارانه هایی که در کشور توزیع می شود بخش عمده آن ناعادلانه است، بیان کرد: برابر گزارش سازمان برنامه و بودجه در سال ٩٧ حدود ٨٤٢ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان و آشکار داریم که ٣٦ هزار میلیارد تومان آن یارانه نقدی بوده که ۸۰۰ هزار میلیارد تومان آن به نحوی توزیع شده که برابر نظر کارشناسان گفته شده برخی افراد ٢٨ برابر افراد دیگر از یارانه استفاده کردند.

به گزارش ایرنا، گردش مالی صنعت پوشاک در ایران سالیانه ١٤ میلیارد دلار برآورد و نیاز سالیانه پوشاک کشور ۵۲۰ هزار تن تخمین زده می‌شود.

این صنعت با اشتغال زایی بالا، سرمایه بری کم و ارزش افزوده مناسب می‌تواند در شرایط تحریم، نقش مؤثری در تولید و اشتغال داشته باشد.

٩٩١٣ / ‏۶۰۲۶/‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۳۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۷ هزار سالمند نیازمند، تحت پوشش مراکز نیکوکاری

حسینی معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: کمیته امداد در زمینه تحقق احکام برنامه ششم و به منظور بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود در بدنه مردمی، کوتاه کردن فرآیند‌ها، تسهیل در ارائه خدمات، ارتقای کیفیت خدمات مددکاری و کیفیت زندگی، پرونده مددجویان سالمند استان را به ۶۹ مرکز نیکوکاری واگذار کرده است.

او افزود: از این طریق، ۱۷ هزار و ۷۴۵ سالمند تحت پوشش مراکز نیکوکاری قرار گرفته اند.

حسینی هدف از این اقدام را بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی خیریه‌ها وسازمان‌های مردم نهاد عنوان کرد و گفت: ارائه آموزش‌های چهره به چهره و مؤثر در سبک زندگی، ارائه خدمات مطلوبتر به سالمندان، توانمندسازی خانواده‌های مستعد و افزایش رضایتمندی عمومی از برنامه‌های حوزه حمایت است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • کمک ٣٨ میلیارد تومانی حامیان به کودکان یتیم ایلامی
  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • دبیر جدید اتحادیه تولید و صادرات: مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم
  • وزیر صنعت: برای تولید اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • برای تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم
  • بیش از ۱۷ هزار سالمند نیازمند، تحت پوشش مراکز نیکوکاری
  • اهدای ۴۴۰۹ سری جهیزیه به نوعروسان هرمزگانی
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • صالحی عمران: نیازمند نظر کارفرمایان صنایع در تدوین برنامه‌های درسی هستیم