Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@19:04:13 GMT

برنامه مفصلی برای بزرگداشت ثبت جهانی یزد نداریم

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۰۴۳۳۵

برنامه مفصلی برای بزرگداشت ثبت جهانی یزد نداریم

عضو شورای شهر یزد گفت: با همکاری سازمان فرهنگی و ورزشی و سازمان سیما و منظر شهرداری برنامه هایی به صورت مشترک و همزمان با دهه کرامت در شهر اجرا خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ونوس عامری در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در خصوص بزرگداشت سالروز ثبت میراث جهانی شهر یزد گفت: با همکاری سازمان فرهنگی و ورزشی و سازمان سیما و منظر شهرداری برنامه هایی به صورت مشترک و همزمان با دهه کرامت در شهر اجرا خواهد شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سال قبل با همکاری و هماهنگی هایی که با دستگاه های مختلف شده بود برنامه ریزی مفصلی برای برگزاری جشن های جهانی شدن یزد در طول یک هفته  انجام شده بود که با مخالفت طیفی از یزدی‌ها مواجه شد و برای این که تنشی ایجاد نشود کل برنامه ها کنسل شد.

برای بزرگداشت روز ثبت جهانی یزد اجماعی صورت نگرفته است

عضو شورای شهر یزد عنوان کرد: امسال برای بزرگداشت روز ثبت جهانی یزد اجماعی بین دستگاه های مختلف صورت نگرفته است و شهرداری و شورای شهر نیز در حد توان خود برنامه هایی را همزامان با دهه کرامت برگزار خواهند کرد.

عامری در خصوص عدم برگزاری برنامه و جشنی در خور و مناسب این روز گفت: نیمه دوم سال 97 که اصلا یزد شهردار نداشت و بعد از آن استاندار به این موضوع ورود کرد و اردیبهشت ماه بود که دستور دادند که دستگاه های مختلف برنامه های خود را برای بزرگداشت این روز به استانداری اعلام کنند اما تاکنون در این خصوص اجماعی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به ورود شخص استاندار به قضیه بزرگداشت روز ثبت جهانی یزد افزود: البته دستگاه های مختلف به صورت جزیره‌ای برنامه و جشن هایی را برای این روز درنظر گرفته اند و برنامه های خود را به استانداری ارسال کرده اند اما هنوز برنامه و دستورالعملی به صورت هماهنگ ابلاغ نشده است.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر یزد با بیان این که لیست اقدامات و برنامه های شهرداری نیز برای این روز به استانداری ارسال شده است در خصوص برگزاری جشنی تحت عنوان جشن بزرگ یزد که تبلیغات آن در فضای مجازی دیده می شود گفت: برگزاری این برنامه هیچ ارتباطی با شورای شهر و شهرداری ندارد و برنامه ریزی آن نیز توسط شورا نبوه است.

تمرکز سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری بر برنامه های تابستان

عامری در خصوص برگزاری برنامه های سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری یزد گفت: در 6 ماهه ابتدای سال بیشتر موضوعات، بودجه و برنامه های مالی مطرح است و با توجه به این که ابتدا باید بودجه ابلاغ شود؛ برنامه های این سازمان بیشتر مناسبتی بوده اما در کل تمرکز سازمان بیشتر بر روی تابستان و برنامه های آن است که از دهه کرامت آغاز و تا عید قربان ادامه خواهد یافت و در این بازه برنامه و جشن های زیای تعریف شده که اجرا خواهد شد.

وی با بیان این که امسال را باید با توجه به مشکلات اقتصادی موجود با صرفه جویی گذراند تصریح کرد: با توجه به محدودیت منابع اولویت هایی در نظر گرفته شد و اولویت امسال شورای شهر موضوع آب و حمل و نقل است که بالتبع بخشی از بودجه به سمت این دو موضوع رفته است و برنامه های دیگر را تحت تاثیر قرار داده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۴۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال کمک های بشری روسیه به افغانستان

سفیر روسیه در کابل از ارسال یک محموله بزرگ کمک های بشری دیگر به افغانستان، این بار به شمال کشور خبر داده است.

دمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در کابل در مورد ارسال این محموله به خبرنگاران، با بیان این که، روسیه همیشه به مردم افغانستان کمک کرده است گفت: یک محمولۀ بزرگ کمک های بشری، متشکل از ۵۳۶ تن آرد ویتامین دار به شمال افغانستان منتقل می شود.

وی افزود: انتقال این کمک در چهارچوب تحقق سهم اصلی روسیه در بنیاد برنامه جهانی غذا (WFP) طی سال های ۲۰۲۳-۲۰۲۴ میلادی صورت می گیرد.

پیش از این نیز روسیه کمک‌های متداوم نقدی و غذایی به افغانستان کرده است.

 در ماه مارچ برنامه جهانی غذا از کمک یک میلیون دلاری روسیه به این برنامه در افغانستان خبر داده بود.

 این کشور در ماه جنوری نیز از ارسال 23 تن کمک بشردوستانه به افغانستان خبر داده بود.

روسیه به جامعه جهانی و سازمان ملل تأکید کرده که نباید کمک های بشردوستانه به افغانستان سیاسی شود و با آن، سیاسی برخورد گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۳۰۰ برنامه متنوع و باشکوه در سطح استان
  • برنامه‌های بزرگداشت سالروز سفر مقام‌ معظم رهبری به کردستان
  • روستای فهرج در مسیر جهانی شدن قرار گرفت
  • قیام طوفان‌الاقصی از غزه آغاز شده اما تداوم آن به صورت جهانی است
  • هرمزگان میزبان ۳۰۰ برنامه بزرگداشت دهه کرامت
  • ۹۰۰ برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت در نظر گرفته شده است
  • 900 برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت/ جشن روز دختر در هزار شهر کشور
  • 9۰۰ برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت/ جشن روز دختر در هزار شهر کشور
  • هشدار جهانی نسبت به وخامت اوضاع غزه
  • ارسال کمک های بشری روسیه به افغانستان