Web Analytics Made Easy - Statcounter

در بسته سلامت امروز اخبار مربوط به ساماندهی گردشگری سلامت، روش‌های پیشگیری از بروز سرطان و نحوه تمدید و تعویض دفترچه بیمه سلامت را بخوانید.به گزارش بلاغ،در راستای ارتقای سطح دانش سلامت مردم و برای حفظ و مراقبت از سلامت جسمی و روانی در جامعه و همچنین پیشگیری و آموزش شناخت برخی علائم و مشکلات زمینه‌ای بیماری‌ها، مطالب آموزشی را هر روز در قالب «بسته سلامت» ببینید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسم جان‌بابایی با در ویدئوکنفرانسی که با محوریت گردشگری سلامت در مراکز درمانی و شیوه اخذ مجوز جهت پذیرش بیماران خارجی با حضور معاونین درمان و مسؤولان ادارات صدور پروانه و دفاتر توریسم سلامت معاونت درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برگزار شد، افزود: متأسفانه پیش از این، حوزه گردشگری سلامت با دلالانی مواجه بوده که با توجیه مالی و به دلیل کسب سود هنگفت، بیماران را از کانال‌های نامشخصی وارد کشور کرده و به مراکز درمانی  که حتی حداقل نیازهای یک گردشگر سلامت را ندارند ارجاع می‌‌دادند.

وی افزود: همچنین عدم ساماندهی حوزه گردشگری به صورت سیستماتیک در کشور موجب شده بود گردشگری سلامت موفقیت چندانی نیابد. اما امروز از طریق ابلاغ آیین نامه شرکت های تسهیل‌گر گردشگر سلامت، امکان این حوزه فراهم خواهد شد.

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: سرمایه پزشکی کشور محصول سال ها تلاش جامعه پزشکی است. ایران جایگاه بسیار مناسبی در حوزه بین‌المللی از لحاظ پزشکی و دارا بودن تکنولوژی‌های به روز دارد و در زمینه‌هایی همچون ناباروری و  پیوند عضو، یکی از سرآمدترین کشورهای دنیا محسوب می‌شود.

وی گفت: از جمله اقدامی که سال گذشته در زمینه تسهیل امور گردشگری صورت گرفت، تعیین تعرفه و نحوه تبادل ارز بوده است.  براساس تفاهم نامه با بانک مرکزی تمامی بانک های موجود در مراکز درمانی می توانند به عنوان فرآیند، تبدیل ارز را برای بیماران خارجی انجام دهند.

جان بابایی درخصوص عملکرد دانشگاه ها در این حوزه افزود: دانشگاه ها در راستای ارتقای خدمات گردشگری سلامت موظفند از تمام پتانسیل خود بهره گیرند و بهترین مراکز و پزشکان را برای ارائه خدمات به بیماران خارجی مشخص کنند.

وی ادامه داد: همچنین دانشگاه ها می توانند با شناسایی استارت آپ ها جهت انجام امور تبلیغاتی در کشورهای هدف، موفق تر عمل کنند؛ چراکه مردم کشورهای دیگر به دلیل ضعف در معرفی، قابلیت های پزشکی ایران و پیشرفت های موجود را نمی شناسند.

جان بابایی تاکید کرد: احیای گردشگری سلامت موجب رونق سایر عرصه های اجتماعی خواهد شد و این مهم، نیازمند تلاش جمعی و کار تیمی است. همچنین رونق این صنعت بخش ارزآوری و بهبود اشتغال را نیز موحب می‌شود.

*مشکلات خونی و متابولیک در کمین بیماران مبتلا به سرطان

محمد بابایی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ارتباط با کنگره در برخورد با اختلالات خونی و متابولیک شیمی‌درمانی اظهار داشت: این کنگره ۲۰ تیرماه سال جاری در هتل پارسیان اوین با حضور اساتید و صاحب‌نظران بر جلسه برگزار می‌شود و جدیدترین دستاوردهای علمی در زمینه پیشگیری و کنترل عوارض خونی و متابولیک شیمی درمانی در آن مورد بحث و گفت و گو قرار می‌گیرد.

این متخصص رادیوانکولوژی افزود: درمان‌های مختلف سرطان از جمله شیمی درمانی می تواند با عوارضی همراه باشد که برگزاری این کنگره در ارتقاء دانش پزشکان جهت پیشگیری و کنترل این عوارض بسیار حائز اهمیت است و تلاش کرده‌ایم که جدیدترین موضوعات در این زمینه را به شرکت کنندگان ارائه دهیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: متخصصان انکولوژی، هماتوانکولوژی، جراحان عمومی، متخصصین عفونی و سایر پزشکانی که با این موضوع در ارتباط هستند از جمله شرکت کنندگان در این کنگره خواهند بود که آشنایی با عوارض و اینکه درمان‌های سرطان هر یک چه عوارضی را به همراه دارد و یا چگونگی کنترل عوارض از جمله مباحثی خواهد بود که با حضور اساتید و صاحب‌نظران مطرح می‌شود.

بابایی با بیان اینکه از طریق برخی از درمان‌های دارویی حین و بعد از شیمی درمانی می‌توان از عوارض شیمی درمانی پیشگیری کرد، گفت: آشنایی پزشکان با این عوارض و ارتقاء دانش ایشان سبب می شود که تیم درمانی عوارض را پیش‌بینی و بر اساس آن پیشگیری‌های لازم را انجام دهند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: در بخش زیادی از بیماران می‌توان از طریق پیش‌بینی عوارض، آنها را پیشگیری و یا با تجویز دقیق دارو و شناخت عوارض، آن را کنترل کرد بنابراین می توان گفت که بخش عمده ای از عوارض شیمی درمانی قابل پیشگیری است.

*تمدید و تعویض دفترچه بیمه سلامت در ۱۳۳۱ دفتر پیشخوان دولت

شاهرخ رامزی در جلسه هم اندیشی سازمان بیمه سلامت با مسئولان دفاتر پیشخوان دولت که به صورت ویدیو کنفرانس در ستاد سازمان بیمه سلامت برگزار شد، افزود: سال گذشته هزار و ۳۳۱ دفتر پیشخوان در کل کشور طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت بودند. تعداد بار مراجعه در سال ۹۷ به میزان ۲۰ میلیون و ۴۳۲ هزار و ۲۴۴ مورد بود و تعداد جمعیت بیمه شده در سال ۹۸ با لحاظ شدن افرادی که هنوز برای تمدید دفترچه مراجعه نکردند، بالغ بر ۴۰ میلیون و ۸۰۹ هزار و ۸۵۵ نفر است.

وی ادامه داد: در استان تهران فرآیند پذیرش اسناد خسارت متفرقه نیز در ۴ دفتر پیشخوان انجام می‌شود.

رامزی بیان کرد: بر اساس برنامه‌های سازمان بیمه سلامت، تعامل دو طرفه بین سازمان و دفاتر پیشخوان دولت ایجاد شده تا هم مشکلات دفاتر پیشخوان را بررسی کرده و هم در راستای رضایت‌مندی بیمه شدگان تلاش کنیم. اولین جلسه با دفاتر پیشخوان دولت سال گذشته برگزار شد که در آن جلسه مصوباتی داشتیم.

معاون برنامه‌ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت افزود: دفاتر پیشخوان دولت، اولین درگاه بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت برای دریافت خدمات است. در نتیجه کیفیت ارائه خدمت در دفاتر پیشخوان بسیار اهمیت دارد.

رامزی گفت: در حال حاضر جمعیت بیمه‌شدگان سازمان بیمه سلامت در استان سمنان کمترین و در استان خراسان رضوی بیشترین تعداد را دارند.

وی اظهار داشت: در جلسه‌های گذشته مشکلاتی مانند پایین بودن نرخ کارمزد، پرداخت با تاخیر کارمزد، عدم ارتباط سامانه امید با سیستم ثبت احوال، مشکل اخذ مفاصا حساب از تامین اجتماعی، اعتراض بیمه شدگان صندوق روستاییان به دلیل کاهش تعداد برگ‌های دفترچه و موارد دیگری مطرح شد که این موارد را در دست بررسی داریم تا نسبت به رفع آنها اقدام شود.

معاون برنامه‌ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت ادامه داد: در بازدیدهای میدانی از دفاتر پیشخوان دولت، مشکلاتی مانند عدم رعایت دقیق قانون‌ها و مقررات بیمه‌گری، تعدد تعویض کاربران، اطلاع رسانی نامناسب به بیمه شدگان، عدم رعایت قوانین کار و تأمین اجتماعی و همچنین عدم کفایت امکانات رفاهی مشاهده شده است.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، رامزی گفت: در سال جاری مواردی مانند افزایش کارمزد ارائه خدمات، برنامه‌ریزی جهت پرداخت به موقع کارمزدها، پیگیری تبدیل کارمزد به تعرفه، برون سپاری فرآیندهای قابل واگذاری به دفاتر پیشخوان و ساماندهی اطلاع رسانی مرکز ۱۶۶۶ در دستور کار قرار دارد. همچنین از دفاتر پیشخوان انتظار می‌رود که تکریم ارباب رجوع را در اولویت کارهای خود قرار دهند.

*برگزاری کارگاه طب نظامی

اولین کارگاه طب نظامی در سطح گسترده در محیط باز بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان بقیه الله از ساعت ۷:۳۰ الی ۹ صبح امروز برگزارش شد.

این کارگاه که به شکل مانوری و عملیاتی در قالب چهار ایستگاه کنترل خونریزی، میدل گذاری گردن (زدن سوزن به گردن) برای باز کردن راه های هوایی، میدل‌گذاری در سینه و نقل و انتقال و تخلیه مجروحان از منطقه خطر صورت گرفت و به اهداف از پیش تعیین شده خود رسید. از اهداف اصلی این مانور، آموزش عملی دانشجویان پزشکی و فوریت‌های پزشکی در محوطه باز در جهت مهارت افزایی در زمینه طب رزم بود.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۴۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت

آفتاب‌‌نیوز :

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به موضوع مطالبات داروخانه‌ها از بیمه‌ها، گفت: پرداخت یارانه دارو ربطی به ما ندارد.

محمدمهدی ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: پرداخت بدهی بیمه سلامت به داروخانه‌ها به ویژه داروخانه‌های خصوصی، در اولویت سازمان بیمه سلامت است؛ مطالبات اسفند داروخانه‌ها امروز پرداخت شد و مطالبات فروردین ۱۴۰۳ نیز ظرف ۱۰ روز آینده پرداخت می‌شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: رسیدگی اسناد به سرعت انجام می‌شود و در کل هزینه قابل پرداخت در داروخانه‌های خصوصی ۶۰۰ تا ۶۵۰ میلیارد تومان است.

ناصحی با بیان اینکه سهم ارز ترجیحی طرح دارویار از اختیارات ما خارج است، افزود: پرداخت سهم ارز ترجیحی داروخانه‌ها بر عهده سازمان هدفمندی یارانه‌ها است و از عهده ما خارج است و آخرین پرداخت در این بخش مربوط به دی سال قبل است و منابع این بخش را باید سازمان هدفمندی یارانه‌ها تأمین کند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: تامین منابع و واریز نهایی بر عهده سازمان هدفمندی یارانه‌ها است و ما در این خصوص نقشی نداریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۱۳ میلیارد تومان خدمات ارائه شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به تامین اجتماعی؛ چرا کسی حرفه ما را به رسمیت نمی‌شناسد؟
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری تا 12 اردیبهشت 1403
  • نامه سرگشاده قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود