Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: مردی که با جعل هویت زنانه و با شگردی خاص از شهروند اراکی چهار میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، در تحقیقات کارشناسان پلیس فتا استان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ «احسان آنقی» افزود: چندی پیش شهروندی اراکی با مراجعه به پلیس از فردی ناشناس به دلیل کلاهبرداری چهار میلیارد ریالی اعلام شکایت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: با آغاز تحقیقات کارشناسان پلیس، مشخص شد که فرد شاکی مدت زمانی طولانی با این فرد که خود را خانمی مرفه معرفی کرده بود، در شبکه‌های اجتماعی آشنا شده و در آشنایی آنان در شبکه‌های اجتماعی، وعده ازدواج مطرح می‌شود.

این مقام انتظامی در ادامه اظهار داشت: در مدت این آشنایی، فرد ناشناس به بهانه‌های مختلف در حدود مبلغ چهار میلیارد ریال از شاکی پرونده دریافت می‌کند و بعد از سپری شدن مدت زمانی طولانی، این فرد متوجه رفتار مشکوک مخاطب کلاهبرداری صورت گرفته می‌شود.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: با شکایت این فرد و در انجام تحقیقات تخصصی کارشناسان پلیس فتا، متهم این پرونده که مرد جوانی بود شناسایی و در عملیات پلیس دستگیر شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: متهم در ابتدای امر و در تحقیقات مقدماتی منکر ارتکاب بزه بود ولی پس از مواجه شدن با ادله و مستندات به دست آمده به ناچار به بزه ارتکابی و جعل هویت اعتراف کرد و برای برخورد قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ آنقی گفت: آمارها نشان می‌دهد که افرادی با جعل هویت، شامل نام و جنسیت در این فضا همیشه در کمین بوده و هدف آنان از آشنایی با اشخاص چیزی جز فریب و سو استفاده نبوده است و بر این اساس از کاربران خواست اطلاعات شخصی خود را با دیگران به اشتراک نگذاشته و به آنان اعتماد نکنند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: دستگیری فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۴۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل دستگیر شد

سردار سعید مطهری‌زاده در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: در پی اقدامات اطلاعاتی و پلیسی ماموران سازمان اطلاعات شهرستان شیروان یک نفر متهم به کلاهبرداری میلیاردی از تعدادی از شهروندان در این شهرستان شناسایی شد.

وی در ادامه افزود: ماموران طی یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر نموده و به مقر پلیس انتقال دادند.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی خاطر نشان کرد: این متهم دارای سوابق متعدد کلاهبرداری با مبالغ میلیاردی در استان خراسان رضوی بوده و به مدت ۷ سال متواری شده بود و به همین جهت از سوی پلیس بین الملل تحت تعقیب بود که با تیزهوشی ماموران پلیس شیروان دستگیر شد.

این مقام ارشد انتظامی در پایان گفت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

دیگر خبرها

  • بازداشت کلاهبردار اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • کلاهبرداری با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • دستگیری کلاهبرداران ۲۰۰ میلیاردی با ۱۹ شاکی در کردستان
  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل
  • کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی بعد از ۷ سال ‌در شیروان
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیر شد