Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-29@07:55:16 GMT

خرید ۶۳ هزار تن برگ سبز چای از کشاورزان

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۰۴۶۷۹

خرید ۶۳ هزار تن برگ سبز چای از کشاورزان

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، حبیب جهان‌ساز با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای بر اساس تصمیم‌گیری شورای عالی اقتصاد از تاریخ ۲۷ خردادماه سال جاری افزایش‌یافته است، گفت: نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک با ۳۲ درصد افزایش به قیمت ۳ هزار و ۶۰۰ تومان تعیین شده و برگ سبز چای درجه دو نیز با ۴۰ درصد افزایش با نرخ ۲ هزار و ۲۰۰ تومان از کشاورزان خریداری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان چای کشور به بارش‌های اسفندماه سال گذشته و باران‌های بهاره سال جاری اشاره کرد و افزود: برداشت موفقیت‌آمیزی در چین اول شاهد بودیم به‌طوری‌که میزان برداشت چای نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در تاریخ ۲۲ خردادماه چین اول به پایان رسید و همزمان با شروع چین دوم، نرخ جدید خرید تضمینی چای ابلاغ شد.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه سازمان چای کشور در تلاش است تا تمامی برداشت‌های چین اول نیز با نرخ جدید محاسبه و پرداخت شود، گفت: تمامی مطالبات کشاورزان در چین اول پرداخت‌شده و تاکنون حدود ۶۰ درصد از چین دوم نیز با نرخ جدید به‌صورت کامل به چای‌کاران پرداخت شده است.

جهان‌ساز بابیان اینکه تاکنون بیش از ۶۳ هزار تن برگ سبز به ارزش ۲۰۵ میلیارد تومان از کشاورزان خریداری و از این میزان حدود ۱۴ هزار و ۳۰۰ تن چای خشک استحصال‌شده است، افزود: احتمال افزایش تولید چای نسبت به سال گذشته وجود دارد.

وی گفت: تاکنون برداشت چای نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش روبه‌رو بوده و درصورتی‌که با حوادث غیرمنتظره مواجه نشویم میزان برداشت و تولید چای خشک نسبت به سال گذشته بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: سازمان چای کشور وزارت جهاد کشاورزی چای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۴۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید

ایسنا/خوزستان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خبر داد.

امید جهان نژادیان در گفت و گو با ایسنا با اشاره اینکه فصل خرید تضمینی گندم استان از ۲۰ فروردین ماه سال جاری آغاز شد، اظهار کرد: عملیات خرید محصول گندم از شهرستان هندیجان آغاز شد و تا به امروز بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری شده است.

وی با بیان اینکه عملیات برداشت و خرید در اکثر شهرهای خوزستان آغاز شده است، افزود: در حال حاضر وارد پیک خرید شده‌ایم و روزانه بیش از ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری می‌شود.

جهان نژادیان با اشاره به آمادگی کامل اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان جهت خرید محصول گندمکاران ادامه داد: در سال جاری ۱۰۳ مرکز ویژه خرید گندم آماده است تا مانند سال‌های گذشته تا دانه آخر گندم کشاورزان استان را دریافت کند.

وی یادآور شد: در سال گذشته در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۸ هزار تن کلزا در شوش و کرخه برداشت شد
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان