Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک سال است در کلبه‌ای چوبی در منطقه شادخال شفت گیلان زندگی می‌کند. با وجود مراجعه به بهزیستی و فرمانداری، برای ساخت مسکن نتیجه‌ای نگرفته است.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مهدیه حسینی نسب؛ * ۷ سالی می‌شد که همسرش را از دست داده بود، چین چروک‌های روی صورتش گواهی از زندگی مشقت بار را می داد، متولد سال ۱۳۴۲ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
داری دو فرزند یک دختر و یک پسر، دخترش ازدواج کرده و در شهر دیگری زندگی می‌کند.

در حال حاضر با پسرش زندگی می‌کند، پسری حدود ۲۸ ساله که بار سنگین زندگی را به دوش می‌کشد؛ آن هم با دست فروشی.

حدود یک سال است در کلب‌های چوبی در منطقه شادخال شفت گیلان با مشکلات بسیار، روزهایش را سپری میکند. ۱۴ سال در رشت در خانه اجاره‌ای زندگی می‌کرد و با فوت همسرش و با داشتن دو فرزند دیگر توانایی پرداخت ماهانه ۲۰۰ تومان اجاره خانه را هم نداشت.

۶ ماه در خانه برادر خود سکونت داشت و بعد از آن تصمیم گرفت در زمینی که از پدرش به ارث رسیده بود، زندگی کند. با کمک داماد خود توانست کلبه‌ای بسازد. زندگی کردن در کلبه‌ای که قطرات باران در آن نفوذ میکند بسیار سخت است، ولی به ناچار در این کلبه روزها گذارند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
 می‌گوید: نامه ای برای فرمانداری و استاندار نوشتم، اما « هیچ کاری برای من نکردند». من میخواهم بدانم واقعا دل مسئولین برای ما نمیسوزد که در این شرایط زندگی میکنیم و هیچ کاری برای ما نمیتوانند انجام بدهند. برزگترین آرزوی من این است که بروم خانه خودم.    
 یکی از خانواده شهدا او را به گروه جهادی کریم اهل بیت (ع) معرفی کرد. دانشجویان و جهادگران سراعش رفتند و پای درد و دلهای او نشستند. حالا مدتی می گذرد که این گروه جهادی ساخت منزل مسکونی  این خانم میانسال را آغاز کرده، اما به دلیل مسائل مالی کار در مرحله تعمیرات، متوقف شده است.

جهادگران کریم اهل بیت(ع) برای رفع مشکل به فرماندار و بخشدار شفت مراجعه کردند، اما متاسفانه مسئولان برای تکمیل این ساختمان هیچ کمکی به این گروه جهادی نکرده‌اند!

اکنون تکمیل این ساختمان نیمه ساز، حدود ۳۰ میلیون تومان پول نیاز دارد.   با معین وفادار، مسئول گروه جهادی کریم اهل بیت (ع) بهدگفتگو نشستیم. در این باره میگوید: چند وقت پیش این خانم را به ما معرفی شد و با کمک هزینه بسیج دانشجویی و کمک‌های مردمی مشغول به ساخت مسکن برای او شدیم، اما به خاطر مسائل مالی ناتمام مانده است.

وفادار تاکید میکند: گویا این خانم چندین بار است که به بهزیستی منطقه مراجعه کرده، اما کمکی به او نشده است.

مسئول گروه جهادی کریم اهل بیت (ع) می افزاید: متاسفانه این مادر شب‌ها به خاطر گرمای شدید مجبور است در خانه نیمه کاره روی خاک‌ها بخوابد.

وی میگوید: این خانم دو فرزند دارد. پسر ۲۷ ساله اش با فروختن هندوانه خرج زندگی را میدهد.     ناراحتی‌های مادر رویمان تاثیر زیادی گذاشت. با محمد نوروزی رئیس داره بهزیستی شهرستان شفت گپ زدیم. میگوید:  این منزل در حال ساخت، غیرقانونی است و باید برایش پروانه ساخت گرفته شود.

نوروزی می‌ افزاید: هر زمانی که پروانه ساخت گرفته شود سعی میکنیم سریعا ساخت مسکن برای این خانواده را آغاز کنیم.
 البته او تاکید کرده که دهیار این منطقه در تلاش است تا پروانه ساخت خانه را هر چه سریعتر بگیرد.   امید است با یاری خدا و همراهی جهادی‌ها و مسئولان رویای این مادر؛ یعنی زندگی زیر سقف خانه خودش، هر چه سریعتر تحقق یابد.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ساخت مسکن محرومین زندگی در کلبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۵۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات پزشکی رایگان گروه های جهادی به مردم ورامین

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، روایت کردن کار‌های خوب و مهربانی حال انسان را خوب می‌کند چه برسد بخواهی کار خوب انجام دهی، انسان‌هایی که تمام تلاش شان را می‌کنند تا بتوانند گره از مشکلات مردم باز کنند و مرهمی بر زخم مردم بگذارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (عکس) کشف ۱۱۱۸ عتیقه و چند مومیایی در یک خانه مسکونی در مصر
  • مصر/ کشف 1118 عتیقه و چند مومیایی در یک خانه مسکونی
  • معرفی بیش از ۹۷۰۰ گیلانی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی
  • خدمات پزشکی رایگان گروه های جهادی به مردم ورامین
  • امدادرسانی گروه‌های جهادی کاشان در سیل
  • رقابت بیش از ۲۷ هزار داوطلب گیلانی در نوبت اول کنکور سراسری
  • ساخت خانه بهداشت در روستای «کاشک» با کمک خیرین و گروه‌های جهادی
  • ساخت مسجد در روستای دره بید در بخش ممبی توسط گروه جهادی
  • رقابت بیش از ۱۱ هزار داوطلب گیلانی در ۲ گروه آزمایشی
  • دانش‌آموزان گیلانی همیار و سفیر نجات غریق می‌شوند