Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن استان، روز شنبه 14 تیرماه با مراسم افتتاحیه باشکوه در سالن اداره کل اوقاف استان برگزار شد.

بر همین اساس استارت چهل ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم مرحله استانی در آذربایجان‌شرقی با شرکت 271 متسابق قرآنی زده شد.

مسابقات بخش بانوان در حسینه مسجد طوبی و مسابقات بخش آقایان نیز در تالار اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامحسین کریمی مایان، شرکت کننده رشته 10 جزء در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: با قرآن وجود یک راهنمای بزرگ اجتماعی را در زندگانی احساس می‌کنم و سعی‌ام بر این است که رفتارم قرآنی باشد.

وی افزود: اساس قرآن با توجه به اذعان آیات قرآن کریم، همان هدایت و راهنمائی است و این راهنمائی و لازمه‌اش توجه و انس بیش از حد به قرآن کریم است.

کریمی، انس با قرآن را موجب نشاط و شادابی انسان در زندگی روزمره‌ دانست و افزود: دین مقدس اسلام، به قرآن کریم به عنوان بزرگ‌ترین کتاب آسمانی ما مسلمانان بسیار اهمیت داده است. در حقیقت این کتاب آسمانی همان قوانین جامع هدایت انسانی به شمار می‌آید پس ما نباید قرآن را مختص مراسمات مذهبی خاصی کنیم باید هر روز آن را تلاوت کنیم و با تدبر در آیات الهی در زندگی دنیوی و اخروی سربلند باشیم.

این حافظ قرآن اظهار کرد: خدا رو شکر در حال حاضر اداره کل اوقاف و بسیاری از نهاد و سازمان‌های دیگر مسابقات و محفل انس با قرآن برگزار می‌کنند باید جوانان از این فرصت استفاده نمایند.

یکی از متسابقین در گفت وگو با ایکنا گفت: گفت: قرآن در در زندگی انسان بدون شک تاثیرات بسیار مثبتی دارد و من از بدو تولد این را احساس کرده‌ام و این قرآن بود که به من نفس تازه‌ای داد تا به زندگی برگردم و قرانی بشوم.

این قاری برجسته قرآن افزود: من به نسل جوان هم سن و سال خود توصیه می‌کنم اگر خدایی نکرده از مسیر حقیقی خداوند و دین خدا گمراه شده اند چنگ به دامان قرآن بزنید که می‌تواند شما را به راه ابدی که همان عبور از پل صراط مستقیم است برساند. نباید به خاطر مادیات چند روزه دنیا خودمان را گمراه کنیم که عذاب الهی در راه است.

حمید احبی، شرکت کننده رشته حفظ 10جز از مایان تبریز در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه قرآن راه و روش زندگانی را همراه با الگویی کامل به انسان نشان می‌دهد افزود: قرآن الگویی کامل در زندگی انسان است که تمامی جوانب زندگانی دنیوی و اخروی را بیان کرده و انسان را به سوی رستگاری هدایت می‌کند.

وی افزود: قرآن بهترین مونس انسان در تنهایی‌ها و نگرانی است که جلوه ای از عظمت خداوند متعال است. اگر ما مسلمانان قرآن نخوانیم و به دستورات آن عمل نکنیم مورد عتاب رسول خدا (ص) قرار خواهیم گرفت که فرمود: پروردگارا! قوم من قرآن را رها کرد. این حدیث انسان را موظف می کند که همیشه با قرآن انس داشته و اعمال و رفتارش مطابق قرآن باشد.

وی با اشاره به اینکه امروز فضای مجازی و خیلی مسائل دیگر بین قرآن و جوانان فاصله انداخته است افزود: همه ما باید انس با قرآن را زیاد کنیم اگر مشغله کاری زیادی هم داریم اشکال ندارد حداقل هر روز چند آیه را با معنای آن بخوانیم و با یاداشت برداری و حفظ معانی آن این الگو را در زندگی خود پیاده نماییم.

احبی در پایان در مورد سطح برگزاری مسابقات گفت: مسابقات در سطح خوبی برگزار می‌شود و مسابقات قرآن اوقاف از جمله مسابقاتی است که شرکت کننده‌های خیلی خوبی حضور دارند.

متسابق دیگری گفت: سطح مسابقات بسیار بالا رفته است و می‌توان گفت تنها کسی توان راهیابی به مسابقات کشوری را خواهد داشت که از جان و دل مایه گذاشته و در یک سال اخیر تمرین کرده است.

وی تاکید کرد: از نحوه پذیرایی و استقبال و هم چنین برگزاری مسابقات تاکنون راضی هستیم و مشکل خاصی نداشته ایم.

گفتنی است، مرحله استانی چهل ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف آذربایجان شرقی 15الی 17 تیرماه جاری در تبریز برگزار می شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنای آذربایجان شرقی خبرگزاری بین المللی قرآن فعالیت های قرآنی چهلمین دوره مسابقات قرآن اوقاف آذربایجان شرقی تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۵۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مفاهیم قرآن بینشی عمیق به انسان می‌بخشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام رسول خواسته شامگاه چهارشنبه در جمع بانوان طلبه مدرسه علمیه الزهرا (س) اردبیل اظهار کرد: قرآن کریم در برگیرنده هدایت و سعادت انسان در دنیا و آخرت است و در تمام مراحل زندگی رهبر و راهنمای انسان برای رسیدن به کمال است.

وی با اشاره به اینکه کسانی که با قرآن مأنوسند به کمک این معجزه الهی حق را از باطل تشخیص می‌دهند، خاطرنشان کرد: عمر کوتاه و امکانات کم باعث می‌شود انسان‌ نتواند بر تمام ابعاد زندگی اشرافیت پیدا کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اردبیل بیان کرد: قرآن با داشتن مفاهیم عمیق، زبان‌ گیرا و فصیح و بیان مسائل مهم زندگی به انسان بینشی عمیق و دقیق می‌بخشد.

خواسته مسیر یادگیری و انس با قرآن را مسیری لذت‌بخش و مملو از شگفتی دانست و تصریح کرد: از ثمره‌های طی کردن این مسیر بهره‌مندی از خیر و برکت در زندگی دنیوی و بهره‌مندی از شفاعت قرآن و هم‌نشینی با صالحان و اولیا در زندگی اخروی است

وی افزود: تلاوت قرآن بیماری‌های ذهن و روح را از انسان می‌زداید و او را از درد و رنج رهایی می‌بخشد بنابراین ما باید تلاوت قرآن و انس با این کتاب آسمانی را در برنامه روزانه خود بگنجانیم و از این کلام آسمانی دور نشویم.

کد خبر 6088200

دیگر خبرها

  • اولین دوره رقابت‌های بین‌المللی تنیس ساحلی قرعه‌کشی شد
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • مفاهیم قرآن بینشی عمیق به انسان می‌بخشد
  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهیدان خلیل سلیمی و محمدباقر سلیمی + تصاویر
  • برگزاری رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در آذربایجان شرقی
  • حمیدرضا نصیری و محمدرضا زاهدی نمایندگان ایران در مسابقات قرآن مالزی
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران
  • ثبت نام ۱۶۱۸ نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم
  • اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور
  • برگزاری مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای در تبریز