Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@20:58:58 GMT

باید به بخش تعاون نگاه جدی شود

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۰۶۰۲۲

باید به بخش تعاون نگاه جدی شود

محمدی با تاکید بر اینکه باید به بخش تعاون نگاه جدی شود، گفت: بی توجهی به این امر در شبکه توزیع تعاون، اقتصاد را دچار آسیب های جدی می کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «البرز محمدی» شب گذشته (شنبه 15 تیر) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره وضعیت کنونی تعاونی ها و مشکلات پیش روی آنها به بیان توضیحاتی پرداخت و با بیان اینکه ما بر روی کاغذ چیزی از قوانین کم نداریم، گفت: متاسفانه در عمل توجهی به این قوانین نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 مدیرکل دفتر تعاونی‌های تولیدی وزارت تعاون با اشاره به اینکه از سال 88 قرار بود 30 درصد واگذاری ها را به تعاونی ها برون سپاری کنند، گفت: هنوز این اتفاق نیفتاده است.

 

وی با بیان اینکه فقط امسال یک ردیف بودجه مستقل به این امر اختصاص داده اند ابراز امیدواری کرد که این امر تا سال آینده به مرحله اجرا دربیاید.

 

مدیرکل دفتر تعاونی‌های تولیدی وزارت تعاون با تاکید بر اینکه باید به بخش تعاون نگاه جدی شود، تصریح کرد: بی توجهی به این امر در شبکه توزیع تعاون، اقتصاد را دچار آسیب های جدی خواهد کرد.

 

وی با اشاره به اینکه تعاون وجهه اجتماعی پررنگی تری در مقایسه با وجهه اقتصادی خود دارد، گفت:  تعاون بر امنیت اقتصاد تاثیر بسیاری دارد و این ویژگی آن می تواند جوامع محروم، سه دهک پایین جامعه، معلولان و زنان سرپرست خانوار را توانمندسازی کند.

 

 محمدی در زمینه ضعف دانش در بخش تعاون نیز گفت: در دانشگاه های کشور به این امر نمی پردازند.

 

مدیرکل دفتر تعاونی‌های تولیدی وزارت تعاون با اشاره به اینکه دانشکده های اقتصاد اصلا موضوع تعاون را جدی نمی گیرند، گفت: وزارت علوم هم باید به این مسئله ورود کند و تنها وزیر تعاون نمی تواند از عهده این کار بر بیاید./

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت خبرگزاری شبستان نماز جمعه خراسان جنوبي حج خطبه نماز جمعه اوقات فراغت مشهد شرکت های تعاونی تعاونی ها تعاونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۶۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۳۳ هزار تن سبوس یارانه‌ای در کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد بیانی صبح دوشنبه به خبرنگاران رسانه‌های استان اعلام کرد: در سال ۱۴۰۲ حدود ۳۳ هزار تن سبوس یارانه‌ای به صورت سیستمی از طریق سامانه توزیع سبوس گندم به تشکل‌های دامی، کارخانجات خوراک‌دام و واحدهای صنعتی دامپروری اختصاص داده شده است.

وی افزود: ۲۰ هزار تن از سبوس استحصالی کارخانجات آردسازی استان توسط تعاونی‌های دامی با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار در اختیار دامداران و ۱۰ هزار تن در اختیار کارخانجات خوراک دام برای تبدیل به کنسانتره دامی قرار گرفته است.

وی یادآور شد: حدود ۳۳ هزار تن کنسانتره دامی در استان تولید و توزیع شده است.

سیروس امامی مسؤول بخش تغذیه دام جهاد کشاورزی استان کردستان نیز اظهار کرد: هدف از توزیع سبوس کاهش هزینه‌های تولید و کمک به دامداران و بهره‌برداران است و تمامی تعاونی‌ها و عوامل خرید سبوس خود را با مباشرت اتحادیه دامداران و از طریق سامانه خریداری کرده و دامداران روستایی می‌توانند با مراجعه به تعاونی‌ها نسبت به تأمین سبوس موردنیاز خود اقدام نمایند.

کد خبر 6097929

دیگر خبرها

  • صادرات تولیدات تعاونی‌های دانش‌بنیان به کربلا و مسکو
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • توزیع بیش از ۳۳ هزار تن سبوس یارانه‌ای در کردستان
  • تعاونی‌های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می‌سازند
  • تعاونی های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می سازند
  • جذب حدود ۹ میلیارد ریال حمایت مالی و تشویقی از تعاونی‌های آذربایجان‌غربی
  • تعاونی‌های تولید؛ مصداق مشارکت مردم در اقتصاد
  • حق مسکن افزایش پیدا کرد؟ | توضیحات مهم مدیرکل روابط کار وزارت تعاون
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان
  • ۶ روش برای مردمی‌سازی تولید