Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-03@04:03:33 GMT

تهران؛ افزایش دما عامل افزایش ازون

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۰۶۱۶۹

تهران؛ افزایش دما عامل افزایش ازون

به گزارش ایسنا، کیومرث کلانتری در حاشیه برگزاری دومین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران در سال ۹۸ در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه بررسی کانون‌های منشأ گرد و غبار استان تهران به عنوان نخستین دستور کار مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت و گزارشی نیز توسط مدیرکل دفتر مقابله با گرد و غبار سازمان حفاظت محیط زیست ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حقیقت ۷۴ هزار هکتار از اراضی جنوب و جنوب غربی شرقی در استان تهران مستعد ایجاد گرد و غبار هستند که در این جلسه راهکارهای مختلف برای مقابله با این پدیده مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه با توجه به وظایف دستگاه‌های مربوطه راهکارهای مختلف مطرح و مقرر شد از این پس برنامه و دستورالعمل مشخصی برای هر یک از دستگاه‌های مربوطه تدوین شود تا هر یک در راستای وظایف خود در جهت مقابله با این پدیده گام‌هایی را بردارند.

مدیرکل محیط زیست استان تهران ادامه داد: موضوع افزایش آلاینده ازون در هوای تهران که این روزها موجب ناراحتی و دغدغه شهروندان شده است نیز مورد بررسی قرار گرفت و گزارشی نیز از سوی سازمان هواشناسی در این جلسه مطرح شد.

وی تاکید کرد: گزارش ارائه شده نشان داد که افزایش دما موجب افزایش آلاینده ازن درهوای تهران شده است. در حقیقت ازن آلاینده‌ای ثانویه است و راهکارهای کاهش آن توسط سازمان هواشناسی در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. ازن از گذشته وجود داشته اما حدود دو سال است که سنجش آن انجام می‌شود؛ آلاینده‌ای که مختص فصل گرماست و با افزایش دما میزان آن افزایش پیدا می‌کند. در حال حاضر نیز میزان ازن در تهران ۸۵ است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درخواست کرد که اطلاعات مربوط به میزان ازن در هوای تهران صرفاً توسط دبیرخانه سازمان حفاظت محیط زیست ارائه شود که این سازمان نیز اطلاعات خود را بر اساس داده‌های شهرداری و هواشناسی منتشر می‌کند. قطعاً با تحقق این مهم اطلاعات دقیق و صحیح به شهروندان ارائه خواهد شد.

کد خبر 446686

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تهران سازمان حفاظت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۶۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،    یازدهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به رياست جواد کرمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی برگزار شد.

در این جلسه مشکلات ۸ واحد تولیدی مرتبط با راه و شهرسازی، منابع طبیعی و بانک‌های عامل مورد بررسی قرار گرفت.

 برای حل مشکلات این واحدها    مصوباتی به تصویب اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان رسید.

 

 

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی
  • بررسی پروژه‌های ریلی از جمله خط‌آهن سریع‌السیر تهران-مشهد
  • بررسی و تصویب ۵ طرح بهبود و توسعه میادین نفت و گاز کشور
  • برگزاری جلسه بررسی طرح آمایش سرزمین شهرستان میاندوآب
  • جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان مهریز
  • اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
  • بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن
  • اولویت امروز پایش تهدیدات و برنامه ریزی برای مقابله است
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • توضیح مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره قیمت خرید زباله در «نوماند»