Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@13:42:50 GMT

تغییر ساعت اداری در سمنان مصرف برق را کاهش داد

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۰۶۲۱۹

تغییر ساعت اداری در سمنان مصرف برق را کاهش داد

موسوی زاده، با بیان اینکه تغییر ساعت اداری در استان سمنان دو درصد مصرف برق را کاهش داد، گفت: متوسط رشد مصرف برق در کشور ۹ درصد و در سمنان شش درصد است.

به گزارش خبرگزاری شبستان وبه نقل از روابط عمومی مدیرعامل شرکت توزیع برق سمنان،«سید محمدموسوی زاده» در نشست با مدیران دستگاههای اداری گفت: مشارکت ادارات در مديريت مصرف براي عبور موفق از پيک بار تابستان، يک ضرورت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان ضمن اشاره به کاهش مصرف برق در طول اجرای طرح تغییر ساعات ادارات در این استان، تاکید کرد: متوسط رشد مصرف برق در کشور ۹ درصد و در استان سمنان شش درصد است اما نکته مهم اینجا است که این آمار در دنیا سه درصد محاسبه شده که ما همچنان با این میزان فاصله داریم.

 

وی با بیان اینکه در زمینه کاهش مصرف باید تلاش‌های بیشتری کرد، افزود: اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته و طرح‌های خوبی نیز در دست اجرا است که برای مثال می‌توان از طرح الزام دریافت برچسب انرژی در ادارات استان نام برد.

 

موسوی زاده گفت: طبق این طرح دستگاه‌های اجرایی و ادارات استان سمنان می‌بایست نسبت به دریافت برچسب انرژی ساختمان‌های اداری برای برنامه‌ریزی به منظور بهینه سازی مصرف انرژی برق اقدام کنند.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان درباره ضرورت اجرای این طرح بیان داشت: برچسب انرژی یک کار پایدار، دائمی و غیرقابل بازگشت محسوب می‌شود و بنای بسیار مناسبی برای میزان مصرف انرژی ساختمان‌های اداری است که از این جهت می‌تواند مثمر ثمر باشد از سوی دیگر ساعت‌های ۱۱ تا ۱۵ زمان اوج مصرف برق است و توصیه ما به همه مصرف کنندگان برق استان این است که از وسایل پرمصرف در این ساعات استفاده نشود.

 

وی بیان داشت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری که پرهیز از اسراف و ملاحظه تعادل در مصرف، یک حرکت جهادی و اجر جهاد في سبيل ا... را دارد و دستور رئيس جمهور مبني بر رعايت اصلاح الگوي مصرف توسط دستگاه هاي اجرائي، همه باید در اين امر مهم و مقدس مشارکت کرده و در خط مقدم صرفه جوئي در مصرف، اهتمام بيش از پيش داشته باشيم.

 

موسوی زاده با بیان اینکه شاخص شدن مصرف انرژی برای تولید یک واحد کالا درنظر گرفته شده و در این ميزان در ايران، ۴/۴ برابر دنيا برآورد شده و قانون اصلاح الگوي مصرف و هدفمندسازي يارانه ها، دو راهکار اساسي براي مقابله با افزايش شدت مصرف انرژي است.

 

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت خبرگزاری شبستان نماز جمعه خطبه نماز جمعه حج انقلاب اسلامی خراسان جنوبي خطبه های نماز جمعه تغییر ساعت اداری در استان کاهش مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۶۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم و شعار زیبای استاندار سمنان مبنی بر انسجام، صمیمیت، رفاقت و همدلی را مدنظر خود قرار خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، فرج‌الله شوشتری امروز_ یکشنبه نهم اردیبهشت_ در آئین تکریم و معارفه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اظهار کرد: ما نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم و شعار زیبای استاندار سمنان مبنی بر انسجام، صمیمیت، رفاقت و همدلی را مدنظر کاری خود قرار خواهیم داد.

وی افزود: مسیر روشنی را که با استاندار سمنان در خصوص استان اعلام و مورد تأیید رئیس‌جمهور قرار گرفت، با نگاهی نو و متفاوت و با مشورت‌های ایشان، پر قدرت‌تر ادامه خواهیم داد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان خاطرنشان کرد: هر کجا که ما بر مبنای توانمندی‌های مردم حرکت کردیم و اقدامات با محوریت مردم پایه صورت گرفت، شاهد موفقیت‌های بسیار مطلوبی بودیم.

شوشتری تصریح کرد: در مسیر خدمت به مردم بر شبکه‌های مردمی و با تکیه بر توانمندی و پتانسیل‌های مردمی به پیش خواهیم رفت.

کد خبر 748718

دیگر خبرها

  • نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • هشدار توانیر به مشترکان پرمصرف برق/ با استفاده از کولرگازی منتظر قبض نجومی باشید
  • پافشاری بر پدیده «اوج نفت» هرج و مرج انرژی را تشدید می‌کند
  • کاهش تورم نقطه به نقطه فروردین ماه در آذربایجان شرقی
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • کلید اصلی کاهش وزن مشخص شد!