Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون مدیر کل ورئیس اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری کاشان از اجرای عملیات حفاظت ونجات بخشی درختان کهنسال باغ موزه جهانی فین کاشان در سال ۹۸ خبر داد .

« مهران سرمدیان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه شمال استان اصفهان گفت:  طرح حفاظت ونجات بخشی درختان وساماندهی فضای سبز باغ فین با اعتباری بالغ بر ۴۱۰  میلیون ریال انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون مدیر کل ورئیس اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری کاشان افزود: عملیات حراست و حفاظت درختان کهنسال ارزشمند باغ فین و باز پیرایی فضای سبز این مجموعه با مشاوره متخصصین تراز اول کشور و با نظارت کارشناس فضای سبز اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری کاشان صورت پذیرفت .

 

سرمدیان اظهار داشت: در این طرح، شستشو و سمپاشی درختان با آب صابون ارگانیک پالیزین و محلول پاشی آن ها با استفاده از کودهای شیمیایی انجام شد.

 

مدیر پایگاه جهانی باغ موزه فین کاشان هم در خصوص این عملیات گفت: شستشوی درختان باآب صابون ارگانیک پالیزین از سه جهت تاج پوشش واز رأس تا پایین درختان به صورت شبانه با هدف حذف آلاینده و گرد وخاک ، کنترل آفات گیاهی وحفظ طراوت وشادابی درختان انجام شده است . همچنین اجرای محلول پاشی درختان سرو چنار با استفاده از کودهای شیمیایی جهت تغذیه ی درختان بر آورد نیازهای گیاهی و افزایش طول عمر درختان نیز انجام شد.

 

سمیه فرهادی افزود: استفاده از کودهای بیولوژیک از دیگر اقدامات صورت گرفته در این مجموعه است. این کودهای زیستی ضمن اینکه موجب آزاد سازی عناصر غذایی از خاک شده و موجب بهبود گیاهان می شوند مقاومت گیاهان را در مقابل تنش های گیاهی افزایش می دهند.

 

باغ تاریخی فین کاشان در سال ۱۳۹۰ به همراه هشت باغ دیگر به عنوان «باغ ایرانی» در فهرست یونسکو به ثبت جهانی رسیده است. باغ تاریخی فین کاشان در پانزدهم آذر ۱۳۱۴ با شماره ۲۳۸ در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

 

سابقه و قدمت باغ فین به دوره صفویه باز می‌شود اما اجرای فرمان ناصرالدین شاه قاجار مبنی بر قتل میرزا تقی خان امیر کبیر در سال ۱۸۵۲ میلادی در حمام فین، این بنای تاریخی را نزد مورخان و نیز ایرانیان مشهور کرده است.

 

گفتنی است مجموعه باغ تاریخی فین در جنوب کاشان و در مجاورت چشمه سلیمانیه به مساحت ۲۳ هزار و ۷۰۰ متر مربع قرار دارد که در سال ۲۰۱۱ میلادی در زمره ۹ باغ برتر ایرانی در فهرست میراث ملموس سازمان یونسکو به ثبت جهانی رسید.

 

بیش از یک هزار و هفتصد اثر تاریخی با ارزش در شهرستان کاشان شناسایی شده که تاکنون  ۳۲۹  بنای آن در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

پایان پیام/513

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت نماز جمعه خطبه نماز جمعه جشن های دهه کرامت خبرگزاری شبستان خطبه های نماز جمعه انقلاب اسلامی مشهد چهارمحال و بختیاری حج فین باغ فین کاشان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۶۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به حادثه دیدگان ۷ استان در اثر آبگرفتگی و سیل

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک محمودی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: از ۴ تا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ و تا ساعت ۰۹:۰۰ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۷ استان اصفهان، تهران، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد متأثر از سیل و آبگرفتگی شده‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه در این مدت زمان ۲۸ مورد عملیات انجام شده است افزود: در این عملیات‌ها به ۶۰۹ نفر امدادرسانی، ۱ نفر به مناطق امن منتقل و آب نفوذ کرده به ۳۷ واحد مسکونی تخلیه شد.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: ۴۳ تیم عملیاتی شامل (۱۷۱ نفر) در این عملیات‌ها شرکت و اقدام به توزیع ۲۶ تخته موکت، ۱۴۶ کیلوگرم نایلون، ۱۴ بسته غذایی بین متاثرین از این پدیده جوی کردند.

بیشترین امدادرسانی در استان‌های اصفهان و کرمان انجام شده است.

کد خبر 6087705

دیگر خبرها

  • قطع درختان در محدوده باغ موزه قصر
  • دلیل قطع درختان در محدوده باغ‌موزه قصر مشخص شد
  • چرا برخی درختان در محدوده باغ‌موزه قصر قطع شده‌اند؟
  • توضیحات شهرداری درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر | آفت چوب خوار درختان را پوک کرده بود
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • امدادرسانی به حادثه دیدگان ۷ استان در اثر آبگرفتگی و سیل
  • کشف جسم بی‌جان دو کودک غرق شده در شهرستان نیمروز
  • اجرای عملیات احداث وتکمیل کمربندی آران و بیدگل به طول ۴۶ کیلومتر
  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد