Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ دکتر مهدی صابری فیروزی در آستانه برگزاری همایش روز جهانی هپاتیت اظهار داشت: مهمترین انواع هپاتیت که در ایران افراد را گرفتار می‌کند نوع B و C هپاتیت است که نوعی بیماری مزمن کبدی به شمار می‌رود و عوارضی همچون ابتلا به سیروز کبدی و سرطان کبد را به همراه دارد.

وی افزود: ابتلا به این بیماری قابل پیشگیری است و می‌توان با پیشگیری از ابتلا به هپاتیت B وC می‌توان از بروز سرطان کبد و سیروز کبدی نیز جلوگیری به عمل آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد پژوهشکده گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: همایش روز جهانی هپاتیت با همکاری مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی، خیرین وزارت بهداشت و مراکز بهداشتی و درمانی کشور به همت شبکه هپاتیت برگزار می‌شود که جدیدترین دستاوردهای علمی و درمان‌های نوین همچنین راهکارهای تشخیصی جدید با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته مورد بحث و گفت و گو قرار می گیرد و به سمع و نظر حضار می‌رسد.

صابری در ارتباط با هپاتیت C گفت: در گام نخست تلاش کرده‌ایم در کشور برنامه‌هایی برای ریشه‌کنی هپاتیت C داشته باشیم. این بیماری کاملا درمان پذیر است و در صورتی که بیمار طی ۳ تا ۶ ماه روزانه یک قرص استفاده کند از این بیماری نجات می‌یابد و برای اینکه در آینده شاهد ریشه‌کنی این بیماری باشیم؛ مستلزم هماهنگی برنامه‌ها، تامین بودجه ها و شناسایی هر چه بهتر و بیشتر افراد پرخطر است که با یک تست ساده می توان بیماری آنها را تشخیص داد و جهت درمان آنها اقدام کرد

این عضو شبکه هپاتیت کشور خاطرنشان کرد در مورد هپاتیت B نیز گام های موثری جهت ریشه کنی آن برداشته شده است به طوری که از سال ۷۲ همه نوزادان در سه دوز پس از تولد نسبت به این بیماری واکسینه می‌شوند و از این طریق می‌توان از ابتلای افراد به این نوع از هپاتیت پیشگیری کرد.

وی بیان داشت: مهمترین علت ابتلا به هپاتیت B در کشور ما انتقال از مادر به فرزندپس از تولد است و در صورتیکه شناسایی این بیماری در مادر باردار انجام گیرد پس از تولد با تزریق یک آمپول می توان جان کودک را از ابتلا به این بیماری نجات داد.

وی با اشاره به اینکه با انجام واکسیناسیون نوزادان طی چند سال آینده ابتلا به هپاتیت B بسیار اندک خواهد شد و امید به ریشه‌کنی این بیماری در سال‌های آتی خواهیم داشت و  با درمان بیماران مبتلا به هپاتیت C از طریق دارو که خوشبختانه این دارو تحت پوشش بیمه قرار دارد و در داخل کشور نیز تولید می شود می توان در جهت ریشه‌کنی این هپاتیت نیز به صورت موفق عمل کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران پوشش دارو درمان واکسیناسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۶۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند تامین داروهای بیماران خاص و صعب اعلام شد

رئیس سازمان غذا و دارو درباره روند تامین داروهای بیماران خاص و صعب‌العلاج توضیح داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی غذا و دارو، سید حیدر محمدی در خصوص تأمین داروی بیماران تالاسمی اظهار کرد: چند سالی است که با مشارکت انجمن تالاسمی و متخصصین خون و آنکولوژی روند تأمین داروی این بیماران با استفاده از داروهای تولید داخل بهبود یافته است.

وی با اشاره به اینکه تمامی داروهای بیماران تالاسمی در کشور تولید می‌شود، افزود: با توجه به تقاضای برخی بیماران و تفاوت اثربخشی روی آنها، بخشی از سهمیه تأمین داروی این بیماران از مسیر واردات صورت می‌گیرد.

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ میزان داروهای وارداتی بیماران تالاسمی افزایش چشمگیری داشت که با تلاش بانک مرکزی و تأمین ارز، تأمین دارو نیز انجام شد؛ امسال نیز امیدواریم که با کمک بانک مرکزی و تأمین ارز مورد نیاز، داروی این بیماران را تأمین کنیم.

وی با اشاره به اینکه میزان تولید و واردات داروی بیماران تالاسمی رشد خوبی داشته است، گفت: بخشی از هزینه‌های داروی این بیماران توسط بیمه سلامت و صندوق بیماران صعب‌العلاج تقبل می‌شود تا بیماران دغدغه‌ای برای تأمین دارو نداشته باشند.

محمدی با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای تأمین داروی بیماران خاص اعمال نمی‌شود، اضافه کرد: برخی از شرکت‌های خارجی به بهانه تحریم، از فروش دارو به ایران ممانعت می‌کنند، که دلیل برخی کمبودهای مقطعی همین محدودیت‌های بین‌المللی است. در سازمان غذا و دارو به صورت مستمر هر مسیری را برای تأمین داروی بیماران سپری کرده و تلاش می‌کنیم در حد نیاز افرادی که نسبت به داروی داخلی حساسیت دارند به داروی وارداتی نیز دسترسی داشته باشند.

وی در خصوص تأمین داروی بیماران خاص اظهار کرد: داروی بیماران خاص به صورت مستمر تأمین می‌شود، اما داروی بیماران نادر داروهایی هستند که بعضاً هزینه‌اثربخشی آنها به اثبات نرسیده است و ممکن است خود کشور تولیدکننده نیز در حال بررسی هزینه اثربخشی آن باشد؛ بنابراین هزینه اثربخشی دارو قبل از ورود به کشور باید بررسی شود. عمده داروی بیماران خاص در کشور تولید می‌شود، اما ممکن است در مورد برخی کمبودها بحث تولید داخل و نمونه خارجی مطرح باشد که طبیعتاً مکلف هستیم داروهایی که دارای مشابه تولید داخل هستند و اثربخشی آنها به اثبات رسیده را مورد حمایت قرار دهیم، اما در صورتی که اثبات شود نمونه داخلی روی بیمار اثرگذار نیست سهم کمی از بازار از طریق واردات تأمین می‌شود.

کد خبر 751461

دیگر خبرها

  • خطر حمله قلبی در این بیماران بیشتر است
  • روند تامین داروهای بیماران خاص و صعب اعلام شد
  • کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی/ تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی دارد
  • خواص گیاه درمانی و مفید شنگ
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور وجود دارد
  • خواص گیاه معجزه گر شنگ و روش مصرف آن
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور داریم
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران مطرح کرد؛ جلوگیری جدی از بیماری «کوتاه قامتی» در کشور