Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازار مسکن به قدری آشفته و بی‌سروسامان شده است که قیمت اجاره بها روز به روز در حال افزایش است و جوانان از این پس باید در چادر زندگی کنند.

خبرگزاری شبستان، گیلان_مائده فلاحتکارضیابری: مسکن یکی از مهم‌ترین فاکتورهای زندگی است و هر انسانی برای اینکه بتواند در آسایش و آرامش در کنار خانواده خود زندگی کند نیاز است که سقفی بالای سر داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اما این روزها وقتی به بازار مسکن ورود می‌کنیم، شاهد آشفته بازاری می‌شویم که هضمش برای هر فردی سنگین است، قیمت‌ خرید مسکن که سر به فلک کشیده و اجاره بهاهایی که نسبت به سال گذشته رشد دو برابری داشته است.

 

گشت یک‌روزه در املاکی‌ها و انتظار برای پیداشدن خانه مورد نظر، مشخص می‌کند که یک مستأجر برای پیداکردن سقفی بالا سرش، علاوه بر فشار اقتصادی، فشار روانی را هم متحمل می‌شود.

 

 

خودم را متقاضی خانه‌ای نشان دادم و بنگاه‌های شهرستان ماسال و صومعه‌سرا را تقریبا یک به یک ورود کردم، دنبال خانه‌ای با 40 میلیون رهن و حدود 200 هزار تومان اجاره بها می‌گشتم، اما چنین واحدی در هیچ کجای شهرستان‌های ماسال و صومعه‌سرا پیدا نشد و بنگاه‌داران با جمله «با بودجه‌ای که شما دارید، گزینه‌ای نداریم، حالا شماره تماست را بده، اگر موردی پیدا شد، تماس می‌گیرم» مرا بدرقه می‌کردند.

 

سراغ آخرین بنگاه رفتم، گفتند خانه‌ای 2 طبقه در دسترس دارند که 40 میلیون رهن گذاشته‌اند، قبول کردم که غروب با همسرم برای بازدید از آن خانه بروم اما وقتی غروب به بنگاه مراجعه کردم، به طرز خیلی ناباورانه آن خانه به 45 میلیون تومان پیش و 400 هزار تومان کرایه تبدیل شده بود.

 

افزایش ثانیه‌ای قیمت خرید و اجاره بهای واحدهای مسکونی سر به فلک کشیده و زمزمه آن شنیده می‌شود که از این به بعد قرار است رهن خانه به صورت متری محاسبه شود و این یعنی به ضرر مستاجرین.

 

در این بین با زوج جوانی روبه‌رو شدم که چهره‌شان پر از استرس و عصبانیت بود، وقتی با آنها به گفت‌وگو  پرداختم متوجه شدم که تا آخر تیرماه باید از خانه فعلی که نشسته‌اند بلند شوند و به فکر جای دیگر باشند.

 

 

*مشخص نیست ارزش‌گذاری خانه‌ها بر چه مبنایی انجام می‌شود

این زوج جوان با بیان اینکه دو هفته است کل شهرستان صومعه‌سرا را زیر و رو کرده‌اند اما با پولی که دارند خانه‌ای پیدا نیست، اظهار کردند: سال گذشته برای رهن خانه 30 میلیون تومان داده‌ایم و از آن موقع تا کنون فقط 10 میلیون تومان توانسته‌ایم به پول خود اضافه کنیم اما الان هر کجا که می‌گردیم خانه‌ای برای ما پیدا نیست.

 

زن این خانواده با بیان اینکه خانه‌های خالی و آماده زیاد است اما مشکل، کمبود خانه نیست بلکه اجاره بها است، افزود: مشخص نیست ارزش‌گذاری خانه‌ها بر چه مبنایی انجام می‌شود.

 

صالحی با بیان اینکه وقتی هیچگونه نظارتی بر بازار مسکن نباشد  عاقبت این می‌شود که جوانان خانه به دوش شوند و در چادر زندگی کنند، گفت: در حال حاضر بخش اعظمی از بازار مسکن در دست دلالان مسکن قرار دارد و این عامل به بدتر شدن شرایط دامن می‌زند.

 

وی با بیان اینکه مسئولان امر باید فکری به حال جوانان کنند، تصریح کرد: همسرم دهه شصتی و من دهه هفتادی هستم و هیچوقت رنگ خوشی برای ما دو نسل وجود ندارد و هر روز با یک مشکل جدید مواجه هستیم.

 

این بانوی صومعه‌سرایی خاطرنشان کرد: مسکن به عنوان یکی از نیازهای اصلی خانواده‌ها شناخته می‌شود و با وجود چنین مشکلاتی تأمین مسکن برای ما واقعا دشوار می‌شود.

 

 

*اقدام عجیب یکی از نمایندگان گیلان در برابر درخواست فردی که دنبال مسکن است

یک مرد گیلانی که در به در دنبال خانه برای اجاره می‌گشت، اظهار کرد: هر قدر این بنگاه‌ها و خانه‌ها را بالا و پایین می‌روم موردی که با پول من جور شود ندارند.

 

وی افزود: روز گذشته به همین دلیل نزد یکی از نمایندگان استان گیلان رفتم که فکری به حال من و خانواده‌ام کند زیرا صاحبخانه گفته باید بلند شوم اما متاسفانه جایی هم ندارم که بروم.

 

این مرد گیلانی در ادامه گفت: در یک اقدام خیلی عجیب، نماینده استان گیلان در مجلس شورای اسلامی نامه‌ای خطاب به مدیر هلال احمر زد که یک چادر به من اهدا کنند تا بتوانم در آن زندگی کنم.

 

وی تصریح کرد: وقتی نماینده ملت اینگونه فکر می‌کند و وجدانش قبول می‌کند تا همشهریش با 2 فرزند در یک چادر زندگی کنند، دیگر از دلالان چه انتظاری می‌رود.

 

 

* بنگاه‌داران برای خود و بدون مهندسی املاک را قیمت گذاری می کنند

غلامی یکی از بنگاه‌داران با بیان اینکه متاسفانه هیچ‌گونه نظارتی بر بازار مسکن نیست و بنگاه‌داران برای خود و بدون مهندسی بر روی املاک قیمت می‌گذارند، خاطرنشان کرد: قیمت ملکی که برای خرید متری بیش از 2میلیون و 300 نمی‌ارزد را برخی بنگاه‌داران فقط برای اینکه از بنگاه‌داران دیگر جلو بزنند، متری 2 میلیون و 700 گذاشته‌اند.

 

وی علت اصلی افزایش ساعتی قیمت واحدهای مسکونی در شهرستان ماسال را مسافران تهرانی دانست و اظهار کرد: اکثر صاحب‌خانه‌ها منزل خود را به صورت روزانه به مسافران تهرانی کرایه می‌دهند که برایشان به صرفه‌تر است و یا این افراد خانه‌های ماسال را خریداری می‌کنند و سالی یکی دو بار برای تفریح می‌آیند آنوقت خود فرد ماسالی بی خانمان است.

 

این بنگاه‌دار با بیان اینکه باید انصاف را در بنگاه‌داری رعایت کرد، افزود: اگر به همین گونه پیش رود قطعا تا سه ماه آینده خانه در ماسال به متری 6 میلیون تومان هم می‌رسد.

 

گفتنی است؛ فرآیندهای نادرست و اقتصاد اشتباه سبب شده گروهی از افراد به چشم یک بازار لوکس به بازار مسکن نگاه کنند و در این بین دلالان سود آنچنانی کنند و جوانان خانه‌به دوش شوند.

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت نماز جمعه خبرگزاری شبستان خطبه نماز جمعه حج خطبه های نماز جمعه جشن های دهه کرامت چهارمحال و بختیاری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مسجد افزایش بهای مسکن خانه به دوشی مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۷۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف ستاره سابق لیورپول: همیشه مضطرب بودم

به گزارش "ورزش سه"، رایان بابل، وینگر سابق لیورپول، تایید کرد که از انتخاب لیورپول ناراحت است و در دوران حضورش در آنفیلد "ناراضی و مضطرب" بود.

بابل در سال 2007 با مبلغ 14 میلیون دلار از آژاکس به لیورپول پیوست اما نتوانست آنطور که باید ارزش خود را اثبات کند. او تنها 22 گل در 146 بازی با پیراهن لیورپول در تمامی رقابت‌ها به ثمر رساند.

بابل 37 ساله در مورد شروع سخت خود در لیورپول، اینکه رافائل بنیتز، سرمربی وقت، چگونه با او سرد برخورد کرد و همچنین اینکه چرا نتوانست در لیورپول تبدیل به یک خرید موفق شود، صحبت کرده است.

او به اتلتیک گفت:"این برای خودم کمی ناامید کننده بود، چون زمانی که در نهایت لیورپول را انتخاب کردم، به من قول دادند که زیاد بازی کنم و به من گفته شد که واقعاً با من خوب رفتار خواهند کرد. اما از روز اول، من تنها بودم و این موضوع خیلی سخت بود.

من 20 ساله بودم، اولین بار بود که در خارج از کشورم زندگی می‌کردم، اولین بار بود که خانه داشتم چون آن زمان هنوز در خانه والدینم در هلند بودم. بنابراین بسیاری از چالش‌های جدید وجود داشت که مجبور شدم به یکباره با آن‌ها مقابله کنم و کار را بسیار سخت کرده بود.

زمان‌هایی وجود داشت که واقعا خوشحال نبودم، کاملا شبیه به خودم نبودم یا مضطرب بودم. فکر می‌کنم اکنون در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که می‌خواهید از بازیکن آسیب پذیر حمایت کنید. من در زمانی فوتبالیست بودم که نشان دادن ضعف، غیرقابل قبول بود. امکان داشت شما را کاملا کنار بگذارند."

دیگر خبرها

  • اعتراف ستاره سابق لیورپول: همیشه مضطرب بودم
  • کوه‌ها هم ترک برمی‌دارند!
  • الزام نقره داغ کردن مالیاتی احتکارکنندگان مسکن
  • دانشجو‌های خانه به دوش! / جای خالی خانه دانشجویی در پازل زندگی زوج‌های دانشجو
  • حال مستأجران بهتر می شود؟!
  • پیام مشخص از بازار مسکن؛ جمعیت خانه‌ندار‌ها چه می‌گوید؟
  • آذری جهرمی: بسازیم، کلنگ نباشیم!
  • قیمت آپارتمان در محدوده «تهران قدیم»
  • جمعیت خانه‌ندار‌ها
  • حل نشدن مشکل نرخ تامین مالی برای فعال‌سازی بنگاه‌ها مانع از تحقق جهش تولید است