Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  رئیس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر گفت: متخلفان زیست محیطی شکار پرندگان در این شهرستان توسط یگان حفاظت این اداره دستگیر شدند.

 الشتری نژاد  اظهار داشت: ۱۴ قطعه سهره طلایی از این متخلفان کشف شد که پس از بررسی و تیمار و حصول سلامت و توان زیستن در طبیعت رهاسازی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متاسفانه برخی افراد این پرنده زیبا و خوش آواز را به منظورنگهداری در محیط های خانگی شکار و به عنوان یک پرنده زینتی خرید و فروش می کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر بیان کرد: این شهرستان با توجه به آب و هوای مناسب و برخورداری از وضعیت اکولوژیکی و زیستگاهی، دارای تنوع زیستی مطلوبی است که شرایط را برای زیست این پرنده زیبا فرآهم می کند.

الشتری نژاد اضافه کرد: سهره پرنده طلایی رنگ با بال‌های زرد و سیاه، دم سیاه و سفید، صورت قرمز لاکی و پشت قهوه‌ای خاکی که در ناحیه دمگاه به سفیدی می گراید.

وی ادامه داد: پرنده نابالغ و سر و سطح پشتی نخودی مایل به خاکستری دارد و بدنش پر از خط و خال قهوه‌ای است.
وی یادآور شد: پرواز این پرنده همراه با موجی و رقص مانند می باشد و پرنده‌ای است اجتماعی نژادی که در مشرق و جنوب شرقی ایران زندگی می کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر گفت: طرح سیاه و سفید صورت را ندارد و تمام سرش به جز قسمت قرمز آن به طور یکدست قهوه‌ای مایل به خاکستری کمرنگ است.

وی افزود: صدای سهره طلایی بسیار دلنشین و متنوع بوده و مخلوطی از صدای سایر سهره ها نیز در آن شنیده می شود.

انتهای پیام/ر

دستگیری متخلفان زیست محیطی در پلدختر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست مناظر زیبا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۷۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح پاکسازی کیسه های پلاستیکی حاشیه سایت زباله شهری آواجیق چالدران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رئیس اداره حفاظت محیط زیست چالدران گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک و با همت شهرداری و شورای شهر آواجیق زباله‌ها و کیسه‌های پلاستیکی رها شده در حاشیه سایت زباله این شهر جمع آوری شد.

حجت آذریار یکی از اهداف این برنامه، که با ساماندهی کلی سایت زباله شهری و با نظارت اداره حفاظت محیط زیست چالدران برگزار شد را ترویج حفاظت از محیط زیست و نه به کیسه‌های پلاستیکی عنوان نمود.

دیگر خبرها

  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • برگزاری کلاسهای آموزش محیط زیست در ارومیه
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • اجرای طرح پاکسازی کیسه های پلاستیکی حاشیه سایت زباله شهری آواجیق چالدران
  • آغاز طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای در نانوایی‌های بروجرد
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر