Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-08@15:32:26 GMT

پدر فعلی صنعت کشور، صنعتگر خارجی است

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۰۷۴۹۹

پدر فعلی صنعت کشور، صنعتگر خارجی است

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: در برخی مواقع صنعت پذیرش و موتور محرک خود را دانشگاه نمی داند و پدر فعلی صنعت ما صنعتگر خارجی است.

به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، حجازی عصر امروز (شنبه) در نخستین گردهمایی تخصصی صنایع نساجی، پوشاک و فناوری های وابسته استان اصفهان، با بیان اینکه به طور معمول منسوجات به دو نوع فنی و متداول تقسیم می شوند، اظهار کرد: منسوجات فنی نوآورانه هستند، اما در ایران منسوجات تولید متداول دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی یادآور شد: امروز منسوجات فنی در 66 شاخه علوم کاربرد دارند و باید توجه داشت که خلاقیت موتور محرکه صنعت نساجی است و کلید آن تعامل بین صنعت و دانشگاه است.

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی دانشگاه صنعتی اصفهان به برخی چالش های عدم تعامل دانشگاه در صنعت اشاره کرد و گفت: در برخی مواقع صنعت پذیرش و موتور محرک خود را دانشگاه نمی داند و پدر فعلی صنعت ما صنعتگر خارجی است. از سوی دیگر در بخش دانشگاه عجله در کار نیست و تولید فناوری نیازمند تحقیق است.

وی با اشاره به زیرساخت های مناسب تعامل صنعت و دانشگاه، اظهار کرد: در حال حاضر هفت هزار نفر در قالب 500 شرکت دانش بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعالیت می کنند که متاسفانه تنها دو شرکت در حوزه نساجی کار می کنند، اما در حوزه پوشاک شرکتی فعال نیست.

حجازی تاکید کرد: متاسفانه صنعتگران و دانشگاهیان ما از ظرفیت شهرک علمی تحقیقاتی مطلع نیستند.

وی با بیان اینکه صنعت پوشاک و نساجی کشور نیازمند نگاه علمی است اما آنچه امروز است، کافی نیست، تصریح کرد: دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه صنعتی اصفهان آماده تعامل سازنده با صنعت نساجی است.

مدیربازرگانی شرکت تعاونی ماشین دوخت قهرود (ایران جک) نیز در حاشیه برپایی این همایش در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: همایش امروز با هدف ایجاد تحول در صنعت پوشاک برگزار شده است و همچنین به دنبال دستیابی توسعه این صنعت با توجه به سابقه آن است.

علیرضا صادقی افزود: در حال حاضر با توجه به محدودیت های واردات پوشاک، زمینه مناسبی برای فعالیت این صنعت در داخل مهیا شده است که می تواند با بهره گیری از تکنولوژی، دانش و ماشین آلات روز بر رونق آن تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه طی سال های گذشته به خصوص با بازگذاشتن درهای واردات توجه خاصی به صنعت پوشاک نشد، تاکید کرد: واردکنندگان پوشاک لطمه بسیاری به تولیدکنندگان داخلی زدند، اما در پی محدودیت های سال گذشته، تولیدکنندگان پوشاک با اشتیاق بیشتری نسبت به توسعه این صنعت گام برداشته اند.

کدخبرنگار: 13036


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال صنعت عضو هیئت علمی فناوری واردات هیئت علمی دانشگاه قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۷۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه‌ها از مسائل کشور جدا نشوند

به گزارش خبرنگار مهر، فرح حدیب ظهر دوشنبه در همایش افق تحول دانشگاه، اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد شاهرود با بیان اینکه دانشگاه نباید خود را از مسائل کشور جدا ببیند، تاکید کرد: مسائل کشور، چالش‌ها برای دانشگاه، می‌بایست مسائل حقیقی، واقعی و اصلی باشد.

وی با بیان اینکه تربیت فرهنگی، اخلاقی و هویتی دانشجویان از جمله دیگر مسائل مهم در نظام دانشگاهی کشورمان است، افزود: فراتر از مسئله تعلیم، باید تربیت با جهت گیری معنوی و اخلاقی و تلطیف روحی در کنار دمیدن روح احساس هویت در مجموعه جوان دانشجو از دیگر رسالت‌های دانشگاهی است که آن را دنبال می‌کنیم.

مدیرگروه کشوری گردشگری و میراث دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه اعضای هیأت علمی دانشگاه آزادهای کشور سه دسته هستند گروهی هیأت علمی پیوسته هستند گروهی هیأت علمی وابسته و گروه دیگر مدرس یارها هستند که تحولی در حوزه کارکرد استاد و دانشگاه و دانشجو را دنبال می‌کنیم، تاکید کرد: در واقع ما دانشگاه را در سند تحولی جدید دانشگاه آزاد به عنوان سکوی دانایی می‌دانیم.

حدیب گفت: تحولی که دنبال می‌کنیم، حرکت از دانشگاه مدرک گرا که استاد بر اساس تعداد مقاله ارزیابی شود و دانشجو هم علاقمند به گرفتن مدرک باشد به سمت دانشگاه تعاملی یاد دهی، یادگیری، ارزش آفرین، دانایی و توانایی است.

وی با بیان اینکه گروه‌های معماری و شهرسازی به واسطه اینکه در سبک زندگی مردم تأثیرگذار هستند، از اهمیت بالایی برخوردار هستند، گفت: برای اینکه بتوانیم تأثیر فرهنگ ساز دانشگاه را داشته باشیم تلاش داریم که تعامل بین استاد به عنوان رابط با دانشجویان، گروه‌ها و دانشکدگان را تقویت کنیم.

مدیرگروه کشوری گردشگری و میراث با بیان اینکه ۸۷۶ هیأت علمی در رشته معماری و شهرسازی در دانشگاه آزاد کشور مشغول به تدریس و فعالیت علمی هستند، تاکید کرد: ۱۹۲ دانشگاه آزاد کشور رشته معماری و شهرسازی را دارد و در این رشته‌ها ۴۸ هزار دانشجو تحصیل می‌کنند همچنین سرانه هیأت علمی به دانشجویان ما در رشته معماری و شهرسازی ۵۶ نفر به یک عضو هیأت علمی است.

حدیب با بیان اینکه ۴۲ درصد اساتید معماری و شهرسازی دانشگاه آزاد کشور خانم و مابقی آقایان هستند، تاکید کرد: رشته معماری و شهرسازی دانشگاه آزاد در کشور، دارای شش استاد تمام، ۲۲ دانشیار و ۴۶۸ استاد یار است.

وی با بیان اینکه در گروه کشوری گردشگری و میراث دانشگاه آزاد مجلات بسیار خوبی نیز به لحاظ علمی داریم، تاکید کرد: ۱۴ مجله امروز در این رشته‌ها فعال هستند که از بین آنها چهار مورد مرتبط با علمی، پژوهشی وزارت علوم و مقالات آی اس سی هم می‌شوند و هشت مورد دیگر هم گرید آ دانشگاه آزاد را دارند و دانشجویان دکترای ما می‌توانند برای پیش دفاع‌ها و گرفتن مجوز دفاع از آنها استفاده کنند.

کد خبر 6098438

دیگر خبرها

  • چرا تعداد خانه‌های خالی در ژاپن رو به افزایش است
  • ۱۱۷ نفر در ۲ دوره المپیاد علمی دانشجویی برگزیده شدند
  • چرا خارجی خریدیم؟ / شهرداری تهران توجیه می کند یا توهین؟
  • ناوبری هوایی ایمن، کارآمد و اقتصادی پروازهای داخلی و خارجی
  • معدن بعد از نفت دومین زمینه ثروت آفرینی برای کشور است
  • وضعیت فعلی ذخایر ماهیان خاویاری دریای خزر مطلوب نیست
  • دانشگاه‌ها از مسائل کشور جدا نشوند
  • نخبگان و کارآفرینان خارجی جذب مرکز رشد و سرای نوآوری می‌شوند
  • عملیاتی کردن دستاوردهای علمی؛ ریشه پیوند دانشگاه و جامعه است
  • دبیر جدید اتحادیه تولید و صادرات: مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم