Web Analytics Made Easy - Statcounter

مؤسسات و آژانس‌های تبلیغاتی در فرانسه برای فرار از پرداخت مالیات، در رویدادهای هنری مشارکت می‌کنند.به گزارش بلاغ،نشریه «تله راما» در یادداشتی به قدرت شرکت‌های تبلیغاتی فرانسه در حوزه فرهنگ پرداخته و نوشته است: بسیاری از موزه‌ها و و مراکز هنری، طراحی نشانه‌ها و پوسترها و اقلام تبلیغاتی مورد نظر خود را به آژانس‌های بزرگ تبلیغاتی واگذار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آژانس‌ها هم غالباً برای فرار از پرداخت مالیات در برخی از برنامه‌های هنری و فرهنگی به عنوان حامی مشارکت دارند. این امر سبب شده که تعدادی از این آژانس‌های تبلیغاتی انحصار این بازار را در دست بگیرند و همین موضوع اعتراض برخی از شرکت‌ها و مؤسسات مستقل را به همراه داشته است. 

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: امروز همه موزه‌ها برای جذب بازدیدکننده اقدام به تبلیغات گسترده از طریق آژانس‌های تبلیغاتی می‌کنند. این آژانس‌ها علاوه بر حوزه فرهنگی، سوابق متعدد همکاری با شرکت‌های بزرگ مانند توتال، مک دونالد، دانون و ... دارند و این موضوع نزد سفارش‌دهندگان به عنوان یک امتیاز محسوب می‌شود. اما آژانس‌های تبلیغاتی مکانیسیمی را طراحی کردند که بر اساس آن بدون دریافت حق‌الزحمه‌ای به عنوان حامی این مراکز فرهنگی ورود می‌کنند اما در مقابل به دلیل این حمایت، بعضاً تا ۶۰ درصد معافیت مالیاتی ـ تا مرز ۱۰۰ هزار یورو ـ برخوردار می‌شوند. 

معترضان به این روش معتقدند که این شرکت‌ها علاوه بر معافیت مالیاتی، بخشی از درآمد خود را در قالب خدمات دیگر مانند مشاوره دریافت می‌کنند. از طرفی این ۶۰ درصد معافیت را در واقع مردم می پردازند، زیرا فرض بر این است که معافیت از مالیات در صورتی که اقدام حامیان به واقع به رشد فرهنگ کمک کند، لحاظ شود، در حالی که این امر یک طی سال‌ها به روشی برای انحصار بازار از یک سو و گریز مالیاتی مبدل شده است. خصوصاً این که بسیاری از این عملیات‌ها بدون نظارت یا اعمال شیوه‌هایی مانند مناقصه صورت می‌گیرد. 

طراحان و شرکت‌های کوچک تبلیغاتی که به این شیوه معترض هستند، از نهادهای فرهنگی و دستگاه‌های نظارتی می‌خواهند نسبت به اصلاح این شیوه اقدام کنند، زیرا رقابت موجود سالم و منصفانه نیست.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۸۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاسیس ۱۶ موسسه فرهنگی و هنری در استان

لیلا باغیانی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد با اشاره به تاسیس ۱۱ موسسه تک منظوره فرهنگی در استان گفت: در شهرستان‌های اردکان و تفت یک موسسه، هرات دو موسسه و در یزد هفت موسسه فرهنگی در زمینه برگزاری همایش‌ها و سمینار‌های فرهنگی و همچنین آموزشی و فرهنگی در سال گذشته تاسیس شد.

وی افزود: همچنین یک موسسه تک منظوره هنری در شهرستان بهاباد در زمینه تئاتر و یک موسسه تک منظوره هنری در شهرستان اشکذر در زمینه موسیقی تاسیس شد.

کارشناسان موسسات فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از تاسیس سه موسسه چند منظوره فرهنگی ـ هنری، تبدیل وضعیت سه موسسه تک منظوره فرهنگی به موسسه چند منظوره فرهنگی ـ هنری در شهرستان یزد و تمدید ٤٢ مورد تمدید پروانه فعالیت موسسات چند منظوره و تک منظوره فرهنگی هنری به عنوان بخش دیگری از فعالیت‌های این اداره در سال ۱۴۰۲ یاد کرد.

باغیانی با اشاره به صدور ۵۸ مجوز برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی و فرهنگی خاطرنشان ساخت: سال گذشته همچنین به تخلفات ۲ موسسه فرهنگی و هنری رسیدگی شد و جلسه هیئت رسیدگی به امور مراکز هنری در خصوص صدور مجوز‌های تاسیس نیز برگزار شد.

دیگر خبرها

  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • شرکت‌های تبلیغاتی اینستاگرام
  • سیر تا پیاز بند بورسی
  • مجلس مصوب کرد: معافیت بورس از مالیات بر عایدی سرمایه
  • تل‌آویو دلیلی برای مشارکت کارکنان ما درحمله ۷اکتبرارایه نکرده است
  • تاسیس ۱۶ موسسه فرهنگی و هنری در استان
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • معافیت ۲ قهرمان نامدار روسیه از شرکت در مسابقه انتخابی