Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آنطور که دانشجویان و مسئولان این مجموعه می گویند: فضای آموزشی پردیس امیر کبیر فرهنگیان البرز حتی از یک دبستان کوچک تر بوده و با وجود اینکه فضای آموزشی و خوابگاهی دانشجویان در این مجموعه کنار هم هستند اما محدودیت مکانی سبب شده تا فعالیت های آموزشی به خوبی پیش نرود.

اکنون این مجموعه به آموزش دانشجو معلمان دختر اختصاص دارد و حدود ۴۰۰ دانشجو در پردیس امیر کبیر دانشگاه فرهنگیان البرز مشغول به تحصیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه در بازدید از دانشگاه فرهنگیان البرز گفت: نیازهای این دانشگاه ز به ویژه در بخش فضای آموزشی باید در اسرع وقت برطرف شود.
عزیز اکبریان اظهارداشت: این دانشگاه ظرفیت مناسبی برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز مدارس کشور دارد.
وی خاطرنشان کرد: دانشجو معلمان به محض اتمام تحصیل وارد حوزه تعلیم و تربیت می شوند که این مهم در کیفیت بخشی آموزشی از اهمیت بالایی برخوردار است.
اکبریان از دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک فضای آموزشی – تربیتی مهم و تاثیرگذار در بین مراکز آموزش عالی یاد کرد و گفت: دانشگاه فرهنگیان استان البرز باید مورد حمایت قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز نیز در این بازدید گفت: دانشگاه فرهنگیان در پرورش نیروی انسانی آموزش و پرورش رسالت بسیار مهمی بر عهده دارد.
علی درویش پوربیان داشت: اختصاص مکان مناسب به دانشگاه فرهنگیان البرز را به دلیل اثر بخشی و کارایی هر چه بیشتر نظام آموزشی در استان ضروری است.
وی یادآورشد: توسعه و آبادانی کشور در گروه توجه به فضاهای آموزشی مناسب در ۲ بخش مدرسه ای و دانشگاهی است.
درویش پور ادامه داد: با توجه به تاکید مستمراستاندار البرز و ضرورت نیاز استان به رشد و تعالی در حوزه نظام آموزشی لازم است مدیران دستگاه های مربوطه به این موضوع مهم اهتمام جدی داشته باشند.
وی عنوان کرد: با توجه به کمبود فضای آموزشی و عدم وجود امکانات رفاهی در خوابگاه ها و همچنین با نزدیک شدن به زمان بازگشایی دانشگاه ها باید جانمایی موقتی این دانشگاه به محل مناسب در اسرع وقت صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز اضافه کرد: برای تخصیص اراضی و مکان یابی دائمی دانشگاه، مکاتبات و پیگیری های لازم در دست اقدام است که تا چند ماه آینده تعیین تکلیف می شود.

رئیس مرکز امور پردیس دانشگاه های فرهنگیان البرز گفت: از سال ۱۳۹۱ دانشگاه فرهنگیان البرز در ۲ مرکز امیر کبیر ویژه بانوان و حکیم ابوالقاسم فردوسی ویژه آقایان در استان البرز فعالیت خود را آغاز کردند که تا کنون بیش از ۳۰۰ دانشجو معلم از این مراکز دانشگاهی فارغ التحصیل شده اند.
نصراله صالحی تصریح کرد: این دانشگاه با هدف تربیت نیروی انسانی توانمند از نظر علمی - مهارتی برای تدریس در مدارس کشور و ارتقای سطح دانش تخصصی معلمان شاغل در پایه‌های مختلف تحصیلی فعالیت خود در ایران اسلامی تأسیس شده است.

وی ادامه داد: در دانشگاه فرهنگیان البرز رشته‌های مختلفی از جمله علوم تربیتی، ریاضی، فیریک، شیمی، معارف اسلامی، عربی و جغرافیا آموزش داده می‌شود.
صالحی اضافه کرد: در اولین دوره ۱۷۵ دانشجوی زن و ۵۵ نفر مرد از مراکز امیر کبیر و حکیم ابوالقاسم فردوسی این استان فارغ التحصیل شدند.

وی از فضای نامناسب آموزشگاهی و خوابگاه به عنوان یکی از مشکلات اساسی دانشگاه فرهنگیان در البرز یاد کرد.

دانشگاه فرهنگیان البرز ۸۴۰ دانشجو معلم و ۳۵ استاد دارد.

۲۸۱۹/‏‬ ۶۱۵۵

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۸۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۸۲ طرح خیری در چهارمحال و بختیاری

محمد صفرزاده اظهار داشت: از این تعداد ۷۰ مدرسه با ۳۵۱ کلاس درس و ۴۶ هزار متر مربع زیربنا، دو نمازخانه، هشت سالن ورزشی و یک مجتمع آموزشی فرهنگی با ۵۸ هزار و ۲۰۰ متر مربع وجود دارد که برای تکمیل فضا‌ها بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی افزود: برای کمک به مدرسه سازی از گروه‌های جهادی، شورای بانوان، نهاد‌های دولتی و حاکمیتی و دانش آموز خیری کمک گرفته می‌شود، در صورتی که بخشی از مسئولیت اجتماعی به سمت مدرسه سازی سوق پیدا کند مشکل مدارس در استان حل می‌شود.

صفرزاده با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی در کشور به ازای هر دانش آموز ۵.۲۸ متر مربع و سرانه استاندارد ۸.۳۹ مترمربع است، اضافه کرد: میزان سرانه در استان ۸.۲۵ متر مربع است که با سرانه استاندارد کشوری فاصله زیادی نداریم، البته با بازنگری شناسنامه فنی فضای آموزشی سرانه فضای آموزشی در استان مشخص خواهد شد.

وی بیان داشت: در جشنواره خیرین مدرسه ساز دور گذشته میزان مشارکت و تعهد خیرین ۶۴ میلیارد تومان بود که حدوداً ۵۰ میلیارد تومان آن محقق شد، از طرفی عمده مبالغی که از محل خیرین تامین می‌شود از خارج از استان بوده که لازم است میزان مشارکت مردم استان افزایش یابد، بنابراین می‌توان گفت باید فرهنگ چند خیری به منظور تکمیل پروژه‌های نیمه تمام آموزشی در استان نهادینه شود.

بیشتر بخوانید

فعالیت مجمع خیرین مدرسه‌ساز در ۱۷ منطقه آموزشی

صفرزاده افزود: زیربنای کل طرح‌های خیری در دست اجرا در استان ۵۸ هزار و ۲۰۰ متر مربع است که برای تکمیل این طرح‌ها پنج هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی گفت: هم‌اکنون سرانه آموزشی کشور ۸.۳۹ متر مربع و استان ۸.۲۵ متر مربع است که این آمار براساس آمار طرح شناسنامه سال‌ها ۹۳ است و باید این اطلاعات به روز رسانی شود.

صفرزاده ادامه داد: در سرانه فضای آموزشی در کل نسبت به کشور در وضعیت مطلوب قرار داریم، اما دربرخی مناطق آموزشیبا کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم و باید آمار مدارس براساس منطقه به منطقه استخراج شود تا بتوان وضعیت فضا‌های آموزشی را در همه مناطق استان به سطح متوسط و استاندارد برسانیم.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • کمبود سرانه فضای آموزشی چهارمحال و بختیاری
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • ساخت ۸۲ طرح خیری در چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری دوره آموزشی طرح معراج در فرخ شهر
  • برگزاری دوره آموزشی تربیتی معراج در فرخ شهر
  • نالشکینه بخشی از هویت شهر بوکان است
  • ضرورت تامین روشنایی محله های بی دفاع شهری
  • لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن
  • ضرورت آگاهی و اطلاع شهروندان از شگرد‌های جدید کلاهبرداری در فضای مجازی