Web Analytics Made Easy - Statcounter

بحث ها پیرامون برگزاری چهارمین جشنواره گیلاس آن هم دقیقا یک ماه مانده به فصل برداشت گیلاس، اغلب اعضای انجمن ها و روسای ادارات را به این نتیجه رسانده بود که بدون حضور شورای شهر و شهرداری و نبود بودجه کافی، جشنواره امسال کوچک و با استقبال کم همراه خواهد بود!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موکریان، شاید غلو نباشد اگر ادعا کنیم استارت برگزاری چهارمین جشنواره گیلاس اشنویه زمانی زده شد که شورای شهر اشنویه در مصاحبه رسانه ای با یاس و ناامیدی از نتایج جشنوارە سال گذشتە اعلام کردند امسال جشنوارە گیلاس برگزار نمی کنیم! همین خبر کافی بود تا موضوع جشنواره با جدیت از سوی سایر نهادها از جمله فرمانداری مورد بحث و بررسی قرار گیرد و به دغدغه ای جدی تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بحث ها پیرامون برگزاری چهارمین جشنواره گیلاس آن هم دقیقا یک ماه مانده به فصل برداشت گیلاس، اغلب اعضای انجمن ها و روسای ادارات را به این نتیجه رسانده بود که بدون حضور شورای شهر و شهرداری و نبود بودجه کافی، جشنواره امسال کوچک و با استقبال کم همراه خواهد بود!

با این وجود طی یک تقسیم کار حرفه ای و داوطلب شدن تمام انجمن های مردم نهاد، هنرمندان، فعالان مدنی به همراه تعدادی از رسانه های شهرستان در کنار دفتر نماینده، مجموعه فرمانداری و چند اداره دیگر، قوت قلبی شد تا امیدها به برگزاری بهتر چهارمین جشنواره گیلاس بیشتر شود.

در بحبوحه بحث ها و جلسات فشرده برگزاری جشنواره که با سنگ اندازی و دلسردکنی های مداومی همراه بود، جسارت و خستگی ناپذیری تیم برگزار کننده کاملا مشهود بود تا اینکه نتیجه این تلاش ها به ثمر نشست و برگزاری چهارمین جشنواره گیلاس اشنویه با استقبال گسترده مردمی و تقریبا با کم و کاستی های محدودی همراه شد.

براساس برآوردهای اولیه حدود ۱۵ هزار نفر طی سه روز از محل برگزاری جشنواره دیدن کردند و این جشنواره با پوشش خبری مناسب در سراسر کشور مورد توجه قرار گرفت.

یکی از نکاتی که ممکن است نتیجه ملموس این جشنواره باشد، تحرک بازار اشنویه و بازگشت طراوت و شادی به چهره ماتم زده این شهر بود, به گفته تعدادی از صاحبان مسافرخانه ها، کبابی ها، تاکسی تلفنی ها و بسیاری از مغازه داران، طی چند روز برگزاری جشنواره تحرک و پویایی در بازار حاکم شد و در رویدادی کم سابقه اشنویه از زیر غبار خلوتی و رکود نفسی هر چند کوتاه تازه کرد!

در بخش غرفه های میوه و غذاهای سنتی خوشبختانه درآمدی مناسب کسب شد و فعالان این بخش دلخوشی و انگیزه ای برای فعالیت بیشتر در جشنواره سال آینده پیدا کردند.

به عقیده نگارنده جشنواره امسال به نمادی از اتحاد، همدلی، همکاری و تلاش گروهی تبدیل شد که به ندرت در چنین مراسماتی اتفاق می افتد، هرچند کم و کاستی هایی نیز معمولا وجود دارد اما سنگ بنای این جشنواره که در دوران طفولیت خود به سر می برد، چنان محکم بنا نهاده شد که امید می رود در سال های آینده به صورت گسترده و باشکوه تر برگزار شود تا این شهر گم شده در کولاک بی توجهی ها، در همه زمینه ها به یاد آورده شود و مشکلاتش که سالیان سال است مستمرا ادامه دارند در یک تلاش جمعی دیگر رخت بربندند و ما هم حس توسعه را لمس کنیم!
به امید آن روز…

صدیق پیغامی

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۸۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوه گری شکوفه‌های درختان گیلاس در جنگل فندقلو اهر + فیلم

جنگل فندقلو شهرستان اهر استان آذربایجان شرقی چشم اندازی بسیار زیبا و بکری دارد که در دل کوه‌های جاده اهر - مشگین شهر واقع شده است و یکی از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری شهرستان اهر محسوب می‌شود.

در این روز‌های بهاری شکوفه‌های درختان گیلاس باغ‌های واقع در این منطقه چشم نوازی می‌کند و جلوه خاصی به این منطقه بخشیده است.

شهروند خبرنگار ما فیلمی به نمایش گذاشت که می‌توانید در ادامه به مشاهده آن بپردازید.

منبع: حسین عبادی - آذربایجان شرقی

بیشتر بخوانید:

جلوه گری دریاچه سد حنا در شهر هزار چشمه + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • دم گیلاس ؛ معجونی شفابخش برای درمان بیماری‌ها
  • حضور همراه اول در برگزاری نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس 2024
  • ترویج فرهنگ دینی و اسلامی بهترین خدمت به جامعه است
  • توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین
  • برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی
  • هدفگذاری صادرات ۱۵۰ هزار تن تخم مرغ در سال ۱۴۰۳
  • جلوه گری شکوفه‌های درختان گیلاس در جنگل فندقلو اهر + فیلم
  • برگزاری چهارمین همایش معاونان و رؤسای شورا‌های حل اختلاف شمالغرب کشور در تبریز
  • قلب دفاعی سپاهان محکم‌تر از همیشه!
  • چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای بیابانک برگزار شد