Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از واگذاری هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی ملی این استان جهت زراعت چوب خبر داد و گفت: مزایده مربوط به این طرح شهریور امسال برگزار می‌شود. ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

محمدرضا عبداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت موضوع زراعت چوب را یکی از راهبردهای مهم اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان دانست و اظهار داشت: هزار و 500 هکتار از اراضی ملی گیلان امسال از طریق برگزاری مزایده در شهریورماه جهت زراعت چوب به افراد متقاضی و صاحبان صنایع واگذار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان شیوه نگهداری و بهره‌برداری از اراضی ملی را در سنوات گذشته برشمرد و افزود: سازمان جنگل‌ها برای جنگل‌های طبیعی و کوهستانی خود حدود 4 تا 5 دهه در قالب اجرای طرح‌های بهره‌برداری از جنگل نسبت به اداره کردن این اراضی به‌صورت خودگردان عمل می‌کرد.

عبداللهی با بیان اینکه سیاست اداره کردن جنگل‌های طبیعی و کوهستانی از محل درآمد خود آن‌ها به تدریج دچار تغییر و تحولاتی شد عنوان کرد: در اوایل دهه 90 کارشناسان به این نتیجه رسیدند که بهره‌برداری از جنگل‌ها دیگر امکان‌پذیر نیست بنابراین طرح توقف بهره‌برداری از آن‌ها در دستور کار قرار گرفت.

نخستین پروژه زراعت چوب استان گلستان در مراتع آزادشهر اجرا شدمیزان واقعی سطح زراعت چوب در استان اردبیل مشخص نیست"زراعت چوب" در برنامه ششم به 300 هزار هکتار در کشور می‌رسد

وی تأکید قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر توقف کامل بهره‌برداری از جنگل‌ها تا پایان سال 99 را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: به تبع این قانون به تدریج روند عدم بهره‌برداری از منابع جنگل‌ها در کشور آغاز شد به‌طور مثال وزارت جهاد کشاورزی این برنامه را تا پایان سال 96 یعنی 3 سال زودتر از موعد به مرحله اجرا درآورد.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان این استان را به عنوان نخستین استان کشور و پیشگام در حوزه اجرای توقف کامل بهره‌برداری از جنگل‌ اعلام کرد و ابراز داشت: هزینه حفاظت و احیاء جنگل‌ها در گذشته از محل درآمد خود جنگل‌ تأمین می‌شد که با ابلاغ این طرح راهکارهای جایگزینی تدوین و طراحی شد.

عبداللهی استفاده از اعتبارات دولتی برای حفاظت از جنگل و یا اجرای طرح زراعت چوب در اراضی ملی با هدف جبران کمبود چوب در بازار و تأمین نیازهای صنایع وابسته را مورد توجه قرار داد و گفت: در برنامه ششم توسعه قانونگذار تکلیف سازمان جنگل‌ها جهت توسعه زراعت چوب در دو بعد اراضی ملی و مستثنائات را مشخص کرده است.

وی با تأکید بر اینکه نیاز صنایع داخلی و بازار به چوب از دو طریق زراعت چوب در اراضی و واردات آن امکان‌پذیر است اظهار داشت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان در همین راستا برنامه راهبردی خود در عرصه اجرای طرح تنفس و توقف بهره‌برداری از جنگل‌‌ها و زراعت چوب را در دستور کار خود قرار داد.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان تعهد این دستگاه جهت اجرای طرح زراعت چوب در 6 هزار هکتار از اراضی ملی و مستثنائات استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: طبق این تکالیف و تعهدات، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان برنامه‌ریزی جهت اجرای طرح زراعت چوب را به صورت گسترده آغاز کرد.

عبداللهی از کاشت گونه‌هایی از درختان نظیر صنوبر و توسکا در استان گیلان در راستای اجرای طرح زراعت چوب خبر داد و افزود: طرح زراعت چوب در سطح هزار هکتار از اراضی ملی گیلان از تعهدات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری بود که این مجموعه علاوه بر آن 660 هکتار از اراضی استان را برای اجرای این طرح شناسایی کرد.

وی با بیان اینکه بحث زراعت چوب از طریق برگزاری مزایده و واگذاری اراضی به متقاضیان هم‌اکنون در گیلان در حال اجرا است گفت: امسال نیز در راستای اجرای همین برنامه، زراعت چوب در سطح هزار و 500 هکتار از اراضی گیلان با هدف تأمین نیاز بازار و صنایع داخلی در شهریورماه از طریق برگزاری مزایده دنبال می‌شود.

انتهای پیام/ن

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۸۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت

یاسر ریاضی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت گفت: به منظور حفظ حقوق بیت المال و برخورد با تصرفات اراضی ملی، مأموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی در محدوده منطقه حفاظت شده سیاهمزگی و دستور مقام قضایی اقدام به رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی جنگلی کردند.

به گفته او، ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شفت بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته در جهت حفاظت از انفال و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی به صورت شبانه روزی و حتی در ایام تعطیل در راستای حراست و صیانت از اراضی ملی در حال گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت تصریح کرد: دوستداران محیط زیست می‌توانند گزارش‌های خود را در خصوص تخریب، تصرف و آلودگی محیط زیست به اطلاع اداره حفاظت محیط زیست برسانند و محیط بانان و حافظان طبیعت را یاری کنند تا با سودجویان مطابق قانون برخورد قاطع صورت گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت
  • رفع تصرف ۴۶۰۰ هکتار از اراضی ملی سیستان و بلوچستان
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • ۱۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • رفع تصرف بیش از دو هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه
  • یکپارچه‌سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی به سرمایه‌گذار چینی واگذار شد