Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر خارجه ایران گفت که از آنجایی که خواسته‌های ایران در خصوص برجام، تحقق پیدا نکرده، ما امروز گام دوم را بر می‌داریم.

به گزارش مشرق، همزمان با پایان یافتن مهلت 60 روزه ایران به کشورهای اروپایی، تصمیمات جدید کشورمان درباره کاهش تعهدات برجامی امروز (یکشنبه 16 تیر ماه) در نشست خبری سخنگوی دولت با حضور عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت خارجه و کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست عباس عراقچی معاون وزیر خارجه در این باره گفت: ما امروز در موعد 60 روز پایان گام اول تعهدات خود هستیم و از آنجایی که خواسته‌های ما در خصوص برجام، تحقق پیدا نکرده، ما امروز گام دوم را بر می‌داریم. همانطور که در مرحله اول اعلام کردیم که میزان ذخایر پایبند نیستیم، در گام دوم نیز سطح غنی سازی را رعایت نمی‌کنیم، امروز در نامه آقای ظریف به موگرینی این موضوع اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید: ضرب الاجل یا ضرب شَست ایران به اروپا نگاهی به هزار و ۴۵۰ روز تحولات برجامی

معاون وزیر خارجه در ادامه گفت: روند کاهش تعهدات ایران در برجام روندی است که در راستای حفظ برجام است. ممکن است که این روند به خروج کامل ما از برجام منتهی شود، ولی حرکت ما برای حفظ برای برجام است. این روند کاهش تعهدات در گام‌های 60 روزه ادامه پیدا خواهد کرد. ما معتقدیم که برجام یک توافق معتبر و مهم بین‌المللی است. ما خواهان ادامه برجام هستیم ولی خواسته‌های ما از برجام هم باید برآورده شود، وگرنه در تعهدات خود بازنگری می‌کنیم. یک طنزی این وسط اتفاق افتاده و آن اینکه آمریکا که خودش از برجام خارج شده، خواستار نشست شورای حکام شده و خواستار رسیدگی به نقض برجام توسط ایران شده است. مهم این است که سایر کشورهای اروپایی، روسیه و چین با این درخواست همراهی نکردند. برآورد ما این است که در نشست شورای حکام که برگزار خواهد شد، منطق ایران را خواهند شنید.

عراقچی افزود: آنچه ایران در کاهش تعهدات خود انجام می‌دهد از دید ما نقض برجام نیست. منطق ما در جلسه شورای حکام عرضه خواهد شد، همزمان شکایت خود را هم ارائه خواهیم داد و آن‌ها هم باید درباره نقصان پاسخگو باشند. تماس دیشب آقای ماکرون با آقای روحانی تماس سازنده‌ای بود. تمایل برای پیدا شدن یک راه حل وجود دارد هر چند سخت است. آقای ماکرون و روحانی دیروز صحبت کردند که زمینه‌های گفتگوهای طرفین ایجاد شود تا به راه حل‌هایی برسیم. قرار است که کمیسیون مشترک برجام در سطح وزرا هم برگزار شود.

در حال تکمیل ...

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: وعده های روحانی بازار سکه و ارز اینستکس درگیری های اسرائیل برجام سیدعباس عراقچی اروپا محمد جواد ظریف سازمان انرژی اتمی ماکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۹۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال الزامی است

مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی کشور در دیدار با احمد وحیدی وزیر کشور با بیان اینکه امروز شعار مقام معظم رهبری موضوع صنایع‌دستی را بیش از همه دربردارد، گفت: صنایع‌دستی اقتصادی کاملا وابسته به مردم است و می‌تواند شعار سال و فرامین رهبری را به طور خاص پوشش دهد.

او با تاکید بر اینکه حمایت از این حوزه خصوصا در زمینه صادرات مهم است، گفت: اگر در مباحث متعدد از حمایت‌های مالی و معنوی بتوانیم حمایت دولت و سایر دستگاه‌ها را داشته باشیم، می‌توانیم به تحقق شعار سال کمک کنیم.

معاون صنایع‌دستی کشور با بیان اینکه بازارچه‌های صنایع‌دستی و تکمیل زنجیره ارزش جزو مباحث مهم است، گفت: تکمیل زنجیره ارزش را حمایت کنید تا بتوانیم با ارتقای جایگاه صنایع‌دستی جهش تولید را با مشارکت مردم رقم بزنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری

دیگر خبرها

  • لایحه امنیت شغل کارگران امروز در دولت تصویب شد
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • کمالوندی: گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کند
  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • حماس: اگر اسرائیل خواسته‌ها را برآورده نکند، آتش‌بسی نخواهد بود
  • حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال الزامی است
  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان