Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@15:32:18 GMT

آشنایی با شرکت هواپیمایی ترکیش

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۰۹۹۳۵

آشنایی با شرکت هواپیمایی ترکیش

با افزایش سفرهای خارجی آشنایی با شرکت‌های هواپیمایی خارجی هم بیشتر شده، شرکت هواپیمایی ترکیش یکی از پرطرفدارترین ایرلاین‌های خارجی در بین ایرلاین‌های حاضر در کشور ما به شمار می‌رود.

به گزارش ایسنا به نقل از عتیق گشت، شرکت هواپیمایی ترکیش (Turkish Airlines) هواپیمایی ملی کشور ترکیه به شمار می‌رود. این شرکت پروازهای منظمی به بیش از ۳۰۰ مقصد در اروپا، آسیا، آفریقا و قاره‌ی آمریکا انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جالب است بدانید این ایرلاین دارنده‌ی عنوان بزرگ‌ترین ایرلاین جهان از نظر تعداد مقاصد پروازهای غیرنظامی می‌باشد. ترکیش ایرلاینز به نسبت دیگر ایرلاین‌ها در سراسر جهان پروازهای مستقیم و بدون توقف بیشتری را به مقاصد مختلف در جهان پوشش می‌دهد. هواپیماهای این ایرلاین به ۱۲۲ کشور جهان پرواز می‌کنند. پروازهای ترکیش ایرلاینز از شهرت خوبی برخوردار بوده و بلیط هواپیما این شرکت همواره در گروه پرطرفدارها قرار دارد.

قبل از اینکه فرودگاه آتاتورک استانبول بسته شود، دفتر مرکزی ترکیش ایرلاینز در این فرودگاه قرار داشت. هم‌اکنون فرودگاه جدید استانبول (Istanbul Airport) به عنوان محل اصلی فعالیت ایرلاین ذکر شده محسوب می‌شود. فرودگاه بین‌المللی گوکچن به عنوان دومین مقر ایرلاین به حساب می‌آید. از یکم آوریل سال ۲۰۰۸ میلادی، شرکت هواپیمایی ترکیش به عضویت ‘Star Alliance’ در آمده است.

ناوگان

تا پایان ژوئن سال ۲۰۱۹ ناوگان شرکت هواپیمایی ترکیش از قرار زیر بوده است:

§ ایرباس ای ۳۱۹ سری ۱۰۰ (Airbus A۳۱۹-۱۰۰)

§ ایرباس ای ۳۲۰ سری ۲۰۰ (Airbus A۳۲۰-۲۰۰)

§ ایرباس ای ۳۲۱ سری ۲۰۰ (Airbus A۳۲۱-۲۰۰)

§ ایرباس ای ۳۲۱ نئو (Airbus A۳۲۱neo)

§ ایرباس ای ۳۳۰ سری ۲۰۰ (Airbus A۳۳۰-۲۰۰)

§ ایرباس ای ۳۳۰ سری ۳۰۰ (Airbus A۳۳۰-۳۰۰)

§ ایرباس ای ۳۵۰ سری ۹۰۰ (Airbus A۳۵۰-۹۰۰)

§ بوئینگ ۷۳۷ سری ۷۰۰ (Boeing ۷۳۷-۷۰۰)

§ بوئینگ ۷۳۷ سری ۸۰۰ (Boeing ۷۳۷-۸۰۰)

§ بوئینگ ۷۳۷ سری ۹۰۰ ای آر (Boeing ۷۳۷-۹۰۰ER)

§ بوئینگ ۷۳۷ سری مکس ۸ (Boeing ۷۳۷ MAX ۸)

§ بوئینگ ۷۳۷ سری مکس ۹ (Boeing ۷۳۷ MAX ۹)

§ بوئینگ ۷۷۷ سری ۳۰۰ ای آر (Boeing ۷۷۷-۳۰۰ER)

§ بوئینگ ۷۸۷ سری ۹ (Boeing ۷۸۷-۹)

جوایز

شرکت هواپیمایی ترکیش تاکنون جوایز زیادی را به خود اختصاص داده است. این ایرلاین جوایز Skytrax که یک سایت بریتانیایی رتبه بندی فرودگاه‌ها و ایرلاین‌ها است را در مواردی که در ادامه آمده به خود اختصاص داده است: جایزه‌ی بهترین ایرلاین اروپا، جایزه‌ی بهترین ایرلاین جنوب اروپا، جایزه‌ی بهترین کلاس پروازی پریمیوم اکونومی. به علاوه شرکت هواپیمایی ترکیش در سال ۲۰۱۳ در مراسم ‘Air Transport News Awards’‌به عنوان ایرلاین برتر سال شناخته شد. همچنین کترینگ ترکیش ایرلاینز نیز برای سرو غذاهای با کیفیت و مناسب در هواپیما، جوایزی را کسب کرده است.

ترکیش ایرلاینز از جمله معتبرترین و شناخته شده‌ترین شرکت‌های هواپیمایی در سراسر جهان است. در عین اعتبار، پروازهای این شرکت تقریباً مقرون به صرفه بوده و قیمت بلیط هواپیما در پروازهای ترکیش ایرلاینز معقول به شمار می‌رود.

مقاصد پروازی

هواپیماهای ترکیش ایرلاینز به ۵۰ مقصد داخلی و بیش از ۲۳۰ مقصد خارجی در ۱۲۲ کشور جهان پرواز می‌کنند. قاره‌هایی که بیشترین مقاصد پروازی هواپیماهای ترکیش ایرلاینز را به خود اختصاص می‌دهند عبارتند از: اروپا با ۱۰۷ مقصد، آسیا با ۶۲ مقصد، آفریقا با ۵۰ مقصد و آمریکا با ۱۷ مقصد. کشورهایی با بیشترین تعداد فرودگاه‌هایی که هواپیماهای ترکیش ایرلاینز در آن‌ها دیده می‌شوند عبارتند از: آلمان با ۱۴ فرودگاه، روسیه با ۱۰ فرودگاه، ایتالیا و ایالات متحده با ۹ فرودگاه، فرانسه با ۸ فرودگاه و ایران، اسپانیا، بریتانیا و عراق هر کدام با ۵ فرودگاه.

همانطور که ذکر شد ایران در زمره‌ی بازار هدف اصلی شرکت هواپیمایی ترکیش قرار دارد. هواپیماهای ترکیش ایرلاینز مسافران را بین فرودگاه‌های بین‌المللی شهرهای تهران، اصفهان، تبریز، مشهد و شیراز و شهرهای مهم ترکیه مانند استانبول، آنتالیا و ازمیر جابجا می‌کنند. در ایرپلین تیکت که سامانه‌ی آنلاین فروش بلیط هواپیما است می‌توانید با وارد کردن مبدأ و مقصد، لیست کاملی از پروازهای تمام ایرلاین‌های موجود از جمله ترکیش ایرلاینز را مشاهده کرده و به آسانی بلیط هواپیما خارجی خود را تهیه نمائید. برای خرید بلیط هواپیما به مقاصد داخلی و خارجی فقط کافیست تاریخ، مبدأ و مقصد خود را مشخص نموده، بعد از وارد کردن اطلاعات درخواستی با پرداختی آنلاین و سریع در کم‌ترین زمان بلیط هواپیما خود را تهیه نمائید.

آکادمی پرواز ترکیش ایرلاینز

آکادمی پرواز ترکیش ایرلاینز در دهم نوامبر سال ۲۰۰۴ تأسیس شد. این آکادمی کار خود را با ۱۶ دانشجو در سال ۲۰۰۶ آغاز کرد. آکادمی ترکیش ایرلاینز هم اکنون دارای ۱۴ فروند هواپیمای آموزشی می‌باشد.

شرکت هواپیمایی ترکیش به عنوان یکی از کارآمدترین و معتبرترین شرکت‌های هواپیمایی در جهان شناخته می‌شود. هواپیماهای ترکیش ایرلاینز بسیاری از مقاصد داخلی و خارجی را پوشش می‌دهند. شاید مهم‌ترین دلیل اعتبار ترکیش ایرلاینز، کیفیت هواپیماهای مورد استفاده و کیفیت خدمات در طول پرواز باشد.

انتهای رپرتاژ خبری

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شرکت هواپیمایی ترکیش فرودگاه جدید استانبول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۹۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد

حسن جعفری گفت: این پرواز به شماره ۸۷۵۹ قرار بود ساعت ۲۱ و ۳۵ دقیقه دیشب انجام شود که به دلیل نقص فنی هواپیما با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای مواجه شد.

وی اضافه کرد: پذیرایی از مسافران در ۲ نوبت انجام شد و مسوولان شرکت هواپیمایی هماهنگی لازم برای انتقال مسافران به سی آی پی را انجام دادند اما مسافران در سالن حضور داشتند و به سالن سی آی پی نرفتند.

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه های خراسان رضوی ادامه داد: پس از رفع نقص، این پرواز در ساعت پنج و ۵۵ دقیقه صبح امروز انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ◄ برگزاری دوره آموزش مهمانداری در هواپیمایی سپهران
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • ◄ بانوی مهمانداری که رئیس هواپیمایی ژاپن شد!
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد از امروز
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • انجام ۲ پرواز به مقصد مدینه منوره
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • هزار و ۵۰۰ نفر عازم سرزمین وحی شدند