Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

 همزمان با پایان یافتن ضرب الاجل ایران به اروپا برای ایجاد ساز و کار مالی مناسب در توافق برجام، امروز معاون وزیر خارجه و سخنگوی دولت، در نشستی خبری مواضع ایران را اعلام کردند. بر اساس اظهارات عراقچی، ایران از امروز سطح مورد نظر اروپا برای غنی سازی اورانیوم را رعایت نخواهد کرد.

به گزارش تین نیوز، همزمان با پایان یافتن مهلت 60 روزه ایران به کشورهای اروپایی، تصمیمات جدید کشورمان درباره کاهش تعهدات برجامی امروز (یکشنبه 16 تیر ماه) در نشست خبری سخنگوی دولت با حضور عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت خارجه و کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست عباس عراقچی معاون وزیر خارجه گفت: ما امروز در موعد 60 روز پایان گام اول تعهدات خود هستیم و از آنجایی که خواسته‌های ما در خصوص برجام، تحقق پیدا نکرده، ما امروز گام دوم را بر می‌داریم. همانطور که در مرحله اول اعلام کردیم که میزان ذخایر پایبند نیستیم، در گام دوم نیز سطح غنی سازی را رعایت نمی‌کنیم، امروز در نامه ظریف به موگرینی این موضوع اعلام می‌شود.

معاون وزیر خارجه در ادامه گفت: روند کاهش تعهدات ایران در برجام روندی است که در راستای حفظ برجام است. ممکن است که این روند به خروج کامل ما از برجام منتهی شود، ولی حرکت ما برای حفظ برای برجام است. این روند کاهش تعهدات در گام‌های 60 روزه ادامه پیدا خواهد کرد. ما معتقدیم که برجام یک توافق معتبر و مهم بین‌المللی است.

ما خواهان ادامه برجام هستیم ولی خواسته‌های ما از برجام هم باید برآورده شود، وگرنه در تعهدات خود بازنگری می‌کنیم. یک طنزی این وسط اتفاق افتاده و آن اینکه آمریکا که خودش از برجام خارج شده، خواستار نشست شورای حکام شده و خواستار رسیدگی به نقض برجام توسط ایران شده است. مهم این است که سایر کشورهای اروپایی، روسیه و چین با این درخواست همراهی نکردند. برآورد ما این است که در نشست شورای حکام که برگزار خواهد شد، منطق ایران را خواهند شنید.

عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه در نشست خبری، افزود: البته هر عضوی می تواند به این شورا مراجعه کند اما مهم این است که اروپا و روسیه و چین با آمریکا همراهی نکرده‌اند که باز هم انزوای امریکا را به دنبال خواهد داشت.ایران یک سال به دیپلماسی زمان داده، ما بر اساس برجام و مواد 26 و 36 گام بر می داریم.

عراقچی گفت: تماس تلفنی روحانی و مکرون سازنده بود.گرایش اروپا، چین و روسیه برای پیدا کردن راه حل کاملا مشهود است و این اراده وجود دارد. اما اروپایی‌ها از طریق اینستکس نتوانستند خواسته ما را برآورده کنند

عراقچی افزود:اگر اروپایی‌ها از طریق اینستکس می‌توانستند خواسته ما را برآورده کنند در این شرایط نبودیم،علت گام دوم ما همین عجز از برآوردن خواسته‌های ما بوده است. 

وی عنوان کرد:اینستکس به عنوان یک گام ابتدایی و پایه خوب است اما هم بسیار راه‌اندازی آن طولانی شده و هم منابع درآمدی وجود نخواهد داشت مگر اینکه نفت معامله شود یا اعتباراتی اختصاص یابد. اینستکس عملیاتی شده و نهاد متناظر در ایران هم کار خود را آغاز شده است اما تا وقتی اعتبارات کافی به آن اختصاص نیابد فایده‌ای ندارد.

البته اهمیت سیاسی دارد چون جلوه‌ای از مقابله اروپا با سیاست‌های آمریکاست و تعداد کشورهای خواستار سهامداری رو به افزایش است.اگر کشورهای مانده در برجام نتوانند به جدول زمانی بازگردند، اراک را طبق فناوری قبلی خود  تکمیل می‌کنیم

عراقچی افزود: بحث اراک جداگانه است و به این دلیل روند مدرن‌سازی اراک به تاخیر افتاده، اگر کشورهای مانده در برجام نتوانند به جدول زمانی بازگردند، ما اراک را طبق فناوری قبلی خود ممکن است تکمیل کنیم. در دو ماه گذشته، در اراک پیشرفتهای خوبی داشته‌ایم. 

گروه کاری اراک شامل چین و انگلستان نشست‌های خوبی با ایران داشته‌اند و اقداماتی در حال انجام است. پیشرفت‌های فنی خوبی هم داشته‌ایم. کماکان روند را رصد می‌کنیم و اگر به جدول زمانی مطلوب ما بازگردد، اراک مدرن‌شده را ادامه خواهیم داد. فعلا منتظر روند پیشرفت‌ها هستیم.

حجم ویدیو: 3.48M | مدت زمان ویدیو: 00:00:54 دانلود ویدیو

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: ایران چین سازمان انرژی اتمی وزارت خارجه وزیر امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۹۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا روند کاهش وزن به نقطه «ثابت» می‌رسد؟

ایتنا - چه در حال وزن کم کردن به کمک داروهای جدید باشید، چه برای لاغری سراغ جراحی رفته‌اید یا اینکه برای کاهش وزن، کالری مصرفی را کاهش و ورزش روزانه را افزایش داده‌ باشید، حتما مقطعی را تجربه کرده‌اید که عدد روی ترازو هیچ تغییری نمی‌کند و پایین نمی‌آید و به مانع سخت «وزن ثابت» برخورد می‌کنید.
در پژوهشی جدید، کوین هال، محقق موسسه ملی بهداشت که در اندازه‌گیری سوخت‌وساز و تغییر وزن تخصص دارد، به این موضوع پرداخت که روند کاهش وزن، با توجه به روشی که افراد انتخاب می‌کند، چه موقع متوقف می‌شود و وزن ثابت می‌ماند.

او با استفاده از داده‌های حاصل از کارآزمایی‌های بالینی باکیفیت درباره روش‌های مختلف کاهش وزن، برای تجزیه و تحلیل رفتار وزنی افراد در طول کاهش وزن مدل‌های ریاضی تهیه کرد تا متوجه شود که چرا روند کاهش وزن ثابت می‌ماند و بدون تغییر می‌شود.

به گزارش سی‌ا‌ن‌ان این گزارش روز دوشنبه در مجله «چاقی» (Obesity) منتشر شد.

او به این نتیجه رسید یکی از دلایل تاثیر بیشتر جراحی معده و همچنین مصرف دارو‌هایی مانند «اوزمپیک» و «ویگووی» بر کاهش وزن این است که در این روش‌ها زمان فرارسیدن نقطه ثابت ماندن وزن دو برابر می‌شود و آن‌ها در مقایسه با افرادی که کالری مصرفی‌شان را کاهش می‌دهند، مدت زمان طولانی‌تری وزن کم می‌کنند.

بدن با حفظ تعادل بین کالری‌‌های دریافتی و کالری‌ که می‌سوزانیم، وزن را تنظیم کند. هنگامی که کالری می‌سوزانید یا دریافت کالری را کاهش می‌دهید، بدن استفاده از ذخایر انرژی (کالری) را شروع می‌کند و اشتها فرمان می‌دهد که بیشترغذا بخوریم. 

طبق تحقیق هال، هرچه فرد بیشتر وزن از دست بدهد، اشتها قوی‌تر می‌شود، تا جایی که گاه این چنان زیاد می‌شود که ممکن است تمام تلاش‌هایی که برای کاهش وزن انجام داده‌اند، ناکام بماند یا به‌کل از بین برود.

این سازوکار پاسخ و واکنش (بازخورد) برای اجداد شکارچی‌ ما ارزشمند بود اما برای انسان امروزی که به‌راحتی به غذاهای فوق‌فراوری‌شده با کالری زیاد دسترسی دارد، چیز خوبی نیست.

 

هال با استفاده از محدود‌کردن کالری به‌تنهایی، کاهش وزن مشاهده‌شده در «مطالعه کالری» را مدلسازی کرد. برای این کار، ۲۳۸ بزرگسال به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند که یک گروه باید کالری مصرفی‌اش را به مدت دو سال ۲۵ درصد کم می‌کرد و یک گروه به غذا خوردن معمولش ادامه می‌داد. این مطالعه با حمایت سازمان ملی بهداشت و سلامت بریتانیا از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ انجام شد.

طبق این تحقیق، گروه بزرگسالانی که کالری مصرفی را کاهش داده بودند، حدود هفت کیلو وزن کم کردند و گروهی که به روال همیشگی غذا خوردند، حدود یک کیلو‌ وزن اضافه کردند. با وجود آنکه افراد شرکت‌کننده تلاششان را دو سال ادامه دادند، کاهش وزن‌ این افراد تقریبا پس از ۱۲ ماه ثابت شد، زیرا اشتهای آنان برای مقابله با آن افزایش یافت.

دکتر کریستوفر از مرکز تحقیقاتی استنفورد، در توجیه این سطح ثابت وزن می‌‌گوید، کاهش کالری دریافتی ابتدا به کاهش وزن کمک می‌کند، اما سازوکار پاسخ و واکنش (بازخورد) بدن در ادامه مانع کاهش وزن می‌شود، زیرا بدن به آن واکنش نشان می‌دهد و از نظر سوخت‌وساز کارآمدتر می‌شود. بر همین اساس همان میزان کالری کاهش‌یافته هم دیگر به کم‌ کردن وزن کمکی نمی‌کند و وزن همچنان در همان نقطه ثابت می‌ماند.

هال می‌‌گوید این مطالعه نشان می‌دهد که داروهایی مانند اوزمپیک و ویگووی یا مداخلاتی مانند جراحی کاهش وزن زمان رسیدن به «وزن ثابت» را طولانی‌تر کنند، اما نمی‌توانند به طور کامل مانع آن شوند و آن‌ها نیز با از دست دادن وزن بیشتر، با افزایش اشتها مواجه خواهند شد.

هال توصیه می‌کند هر روشی را که انتخاب می‌کنید باید بدانید که پایدار ماندن بر آن برای حفظ روند کاهش وزن ضروری است. بنابراین از خود بپرسید آیا می‌توانید آن را به مدت طولانی ادامه دهید یا خیر.

به گفته او، افرادی که در مسیر لاغر‌شدن به «وزن ثابت» می‌رسند، می‌توانند با بیشتر کم کردن کالری مصرفی یا اضافه‌ کردن ورزش از این مرحله بگذرند، اما باید بدانند که این روند تا آخر عمر باید ادامه داشته باشد و نوعی تغییر سبک زندگی به شمار می‌رود. در غیر این‌ صورت، فایده چندانی نخواهد داشت.  

دیگر خبرها

  • آیا در سفر گروسی موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین جلوه حقوق بشر آمریکایی است
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • (ویدئو) تحریم‌ها و اقتصاد نابسامان فرش ایران را به زیر کشید؛ ما منزوی شده‌ایم
  • تورم آلمان دوباره افزایش یافت
  • چرا روند کاهش وزن به نقطه «ثابت» می‌رسد؟
  • بازی آمریکا با کارت «صلح ابراهیم»
  • افزایش ارزش صادراتی گروه محصولات غیرخودرویی ایران‌خودرو
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • افزایش فرزندآوری در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال | روند صعودی زایمان فرزند چهارم و پنجم