Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@22:19:00 GMT

تمام جنگل های هیرکانی تحت پوشش حفاظتی قرار دارند

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۱۰۱۰۶

تمام جنگل های هیرکانی تحت پوشش حفاظتی قرار دارند

به گزارش خبرنگار مهر، خلیل آقایی پیش ازظهر یکشنبه در حاشیه بررسی طرح تنفس جنگل در ساری با بیان اینکه در سال های گذشته یک میلیون و ۵۰ هزار هکتار از جنگل های هیرکانی دارای مجری جنگلداری بوده است افزود: همچنین یک میلیون و ۲۰ هزار هکتار از جنگل های هیرکانی فاقد مجری جنگلداری بوده است و به صورت امانی این کار را سازمان جنگل ها انجام می داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جنگل ها با بیان اینکه ۷۲ میلیارد تومان سال جاری برای مدیریت یک میلیون و ۵۰ هزار هکتار از جنگل های هیرکانی درنظر گرفته شده است گفت: این درحالی که برای تمامی عرصه های جنگل های هیرکانی حفاظت درنظر گرفته شده است.

وی میزان اعتبار مورد نیاز را بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان برای حفاظت عرصه های جنگل های هیرکانی دانست و گفت: تمامی عرصه های هیرکانی تحت پوشش حفاظتی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه یک درخت اندازه یک خودرو پراید قیمت دارد و در نتیجه طمع نسبت به مناطق طبیعی بیشتر شده است تصریح کرد: نسبت به حفظ عرصه ها و پیشگیری از حریق یک وظیفه همگانی داریم.

آقایی با عنوان اینکه نباید از نیروهایی که متخلف هستند و یا از نظر جسمی برای حفاظت از عرصه های طبیعی دچار مشکل هستند بکارگیری کنیم گفت: قرقبانان و نیروهای حفاظتی هویت منابع طبیعی هستند.

رئیس سازمان جنگل ها با اظهار اینکه درپی بریدن و حذف نان کسی نیستیم گفت: سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان برای حفاظت از عرصه های جنگلی هزینه می شود و ما برابر حفاظت عرصه های جنگلی مسئولیت داریم.

کد خبر 4659912

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور ساری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۰۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکارچی «کل وحشی» در کامیاران به ۷۵۰ میلیون ریال جریمه شد

به گزارش خبرگزاری مهر، اقبال حمیدی اظهار کرد: این شکارچی غیر مجاز که در سال ۱۴۰۲ اقدام به شکار یک رأس کل وحشی در منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان کرده بود با حکم قضائی به جزای نقدی محکوم شد.

وی بیان کرد: این متخلف در آن زمان، توسط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کامیاران دستگیر شد و پس از پیگیری‌های حقوقی، سرانجام با صدور حکم قطعی به پرداخت ۷۵۰ میلیون ریالی جزای نقدی جریمه شد.

کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال با ۹۷ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و ۲ اثر طبیعی ملی و چندین منطقه شکار ممنوع است که این استان را در زمره منحصربه فرد ترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی قرار داده است.

کد خبر 6098657

دیگر خبرها

  • شکارچی «کل وحشی» در کامیاران به ۷۵۰ میلیون ریال جریمه شد
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل از شکار دستگیر شد
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان‌غربی ییلاقی است
  • (ویدئو) واکنش عجیب «احمدی‌نژاد» به طرح حفاظت از قوچ ارمنی؛۴۰ هزار هکتار؟ برای قوچ؟! اون هم ارمنی؟!
  • ۱۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • تأمین هزار و ۵۰۰ هکتار زمین برای طرح‌های نهضت ملی مسکن در زنجان
  • آقای سامی بیگی، یک ملت به خاطر تو، به جان هم افتادن