Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@03:28:22 GMT

تفاوت سن یک قرنی پیرترین و جوان‌ترین حجاج امسال

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۱۰۴۸۴

تفاوت سن یک قرنی پیرترین و جوان‌ترین حجاج امسال

معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر اعلام کرد که مسن‌ترین زائر حج تمتع امسال مردی 107 ساله است.

به گزارش ایسنا، دکتر فقیهی در نشست خبری امروز مرکز پزشکی حج و زیارت که به منظور تشریح آخرین اقدامات این مرکز برای حج تمتع 98 برگزار شد ، درباره مسن‌ترین و کم‌سن‌ترین زائران حج تمتع امسال گفت: پیرترین زائر حج تمتع امسال که در سال‌های اخیر زائری به سن ‌و سال وی نداشته‌ایم، مردی 107 ساله از اهالی استان کردستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که استطاعت این فرد برای حضور در مراسم حج از سوی مرکز پزشکی حج و زیارت تایید شده است، اظهار کرد: این فرد در همان معاینات اولیه شرایط لازم را داشته و هیچ‌گونه مشکلی وجود نداشته است و خودش نیز قول داده  تا سالم و سلامت از حج بازگردد.

فقیهی کم سن‌ترین زائر حج تمتع امسال را پسر بچه‌ای یکساله اعلام کرد و گفت: بعد از این کودک، پسربچه‌ چهار ساله‌ای هم در حج امسال حضور دارد که جزو کم‌ سن‌ترین زائران حج تمتع امسال هستند به عبارتی می‌توان گفت که تفاوت سنی کم‌سن‌ترین و مسن‌ترین زائران حج تمتع امسال یک قرن و شش سال است.

معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با بیان این‌که هیچ محدودیت سنی برای حج وجود ندارد، خاطر نشان کرد: ملاک ما سن شناسنامه‌ای نیست بلکه استطاعت زائر است.

وی با بیان این‌که گرمازدگی یکی از جدی‌ترین تهدیداتی است که زائران حج امسال با آن مواجه هستند، گفت: در همین راستا نیز توصیه ما به زائران این است که برای انجام مستحبات خود در ساعات خنک هوا به بیرون بروند اگر مشکل فشار خون دارند حتما کمی نمک میل کرده و آب و ماست را نیز در وعده‌های غذایی خود قرار دهند.

به گفته وی اختلال در جهت‌یابی از اولین علائم و نشانه‌های گرمازدگی است و از این‌رو لازم است در صورتی که دچار چنین حالتی شدند به پزشک مراجعه کنند.

فقیهی درباره آموزش‌ زائران اظهار کرد: آموزش‌های ایمنی در این زمینه به زائران داده شده و توصیه‌ها و هشدارهای ایمنی برای حفظ سلامت‌شان به آنها ارایه شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حج هلال احمر حج تمتع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۰۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام نخستین گروه حجاج عمره از ۳ استان جنوبی کشور

ایسنا/فارس نخستین گروه از عمره‌گزاران استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد از فرودگاه شیراز عازم سرزمین وحی شدند.

مدیرکل فرهنگی و زیارت استانداری فارس در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اعلام این مطلب گفت:  ۲۵۵ نفر از زائران خانه خدا از فرودگاه شیراز به مدینه اعزام شدند.

سید مجتبی علوی تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام شده توسط استانداری فارس و تلاش‌های صورت گرفته در حج و زیارت استان و فرودگاه شیراز، پس از ۹ سال وقفه نخستین گروه از زائران جنوب کشور با ظرفیت ۲۵۵ نفر زائر در قالب ۳ کاروان از استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد از فرودگاه شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) عازم حرم امن الهی و سرزمین وحی شدند.

وی بیان کرد: این کاروان‌ها تحت عنوان حرم تا حرم عصر روز چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت فرودگاه شیراز را به مقصد فرودگاه مدینه منوره ترک کردند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • همراهی ۱۹ پزشک هلال احمر با زائران حج تمتع خراسان رضوی
  • اعزام نخستین گروه حجاج عمره از ۳ استان جنوبی کشور
  • امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر از کشور برای به جای آوردن اعمال حج تمتع به سرزمین وحی می‌روند
  • استرداد ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج تمتع امسال
  • مقدار و جزئیات پرداخت ارز به زائران حج تمتع امسال اعلام شد
  • زائران حج تمتع ارز با نرخ مرکز مبادله می‌گیرند
  • پرداخت ۵۰۰ یورو ارز مبادله‌ای به حجاج
  • ‏جزییات پرداخت ارز حجاج/ ارز حج مغایرتی با ارز مسافرتی ندارد
  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد / معرفی جوان‌ترین و پیرترین استاد
  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد/معرفی جوان ترین و پیرترین استاد