Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، استاندار خراسان رضوی در سفر یک روزه به شهرستان مه ولات، با برگزاری جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، چهار تفاهمنامه معین توسعه اقتصادی و فرهنگی را با معین‌های اقتصادی این شهرستان منعقد کرد.

این تفاهمنامه توسط استاندار، امام جمعه مه ولات، نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و رئیس دادگستری شهرستان به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس شرکت طوس داشت به عنوان معین اقتصادی کشاورزی و صنعتی، شرکت طوس مسیر معین اقتصادی در زمینه انرژی خورشیدی، هوای پاک و جمع آوری فاضلاب شهر فیض آباد، شرکت زرین زعفران مشرق زمین معین اقتصادی بورس پسته و زیره و شرکت صنعتی و معدنی طلای زرمهر مارلیک به عنوان معین در حوزه گردشگری و بومگردی تعیین شدند.

بر اساس مدل مثلث توسعه اقتصادی که همزمان با آغاز فعالیت علیرضا رزم حسینی به عنوان استاندار خراسان رضوی آغاز شد، معین‌های اقتصاد مقاومتی ارائه آموزش‌های حوزه کسب و کار، تسهیل امر سرمایه گذاری و توانمند سازی مردم در مناطق شهری و روستایی و توسعه اقتصادی منطقه را عهده دار می‌شوند.
بر اساس مدل توسعه اقتصادی ابتکاری استاندار خراسان رضوی معین‌های اقتصاد مقاومتی وظیفه شناسایی ظرفیت‌های مناطق زیر پوشش، ایجاد بسترهای لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی و اشتغالزایی را برعهده دارند.

بر اساس این طرح این استان به ۱۲ منطقه تقسیم شده تا با تعیین معین اقتصادی و جذب سرمایه برای هریک از این مناطق رونق و آبادانی در منطقه افزایش یابد که شهرستانهای مه ولات، تربت حیدریه و زاوه در منطقه نهم از مناطق ۱۲ گانه استان خراسان رضوی قرار گرفته اند.

در طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی سه ضلع نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کارگزاران حکومت و سرمایه گذاران و کارآفرینان تعریف شده و ائمه جمعه نیز به عنوان ناظران عالی در این مثلث قرار گرفته اند.

فیض آباد، مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری مه ولات در ۲۰۷ کیلومتری مشهد قرار دارد.

۷۰۷۹/‏ ۹۸۷۸/‏‬ ۶۰۵۳

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۰۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، در مراسم ویژه ای که برای اختتامیه همایش ملی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی کشور با حضور خاندوزی وزیر اقتصاد، وحیدی وزیر کشور، عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و دبیرشورای عالی مناطق و مدیران عامل، اعضای هیئت مدیره، معاونین و مدیران مناطق آزاد و ویژه در مشهد مقدس در نظر گرفته شده بود، از منطقه ویژه اقتصادی سهلان که توانسته بود رتبه اول در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور در کلیه مباحث مطرح شده کسب نماید تجلیل به عمل آمد.

این رتبه با توجه به عملکرد شاخص‌های ارزیابی سال ۱۴۰۲ سازمان‌های مناطق ویژه اقتصادی به منطقه برتر تعلق می‌گیرد.

کد خبر 6091504

دیگر خبرها

  • مردم سیستان و بلوچستان باید از ثروت‌های استان بهره‌مند شوند
  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند
  • پیشنهاد استاندار هرمزگان برای ایجاد ‌راه زمینی به کیش
  • استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است
  • تبدیل مناطق آزاد ویژه اقتصادی مازندران از واردات صرف به دانش فنی و صادرات
  • مناطق آزاد کشور ؛ چالش ها وراهکارها
  • معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزادچابهار به فعالان اقتصادی؛ چابهار بهشت سرمایه گذاری
  • تفاهم‌نامه‌های مطالعه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری امضا شد
  • ۶ قرارداد برای صادرات محصولات تولیدی همدان در نمایشگاه ایران اکسپو امضاء شد
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد