Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@22:21:26 GMT

گیاه ضد سرطان

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۱۱۳۲۳

گیاه ضد سرطان

بروکلی، یکی از اعضای خانواده کلم است که در سال‌های اخیر ، علاقه‌مندان بسیاری را به سوی خود جذب کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برخی از خواص این سبزی معجزه‌گر  شامل کاهش خطر ابتلا به سرطان، بهبود سلامت قلب، ترمیم استخوان‌ها و ... است. در ادامه به بررسی اثرات درمانی کلم بروکلی در درمان بیماری‌ها می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاهش خطر ابتلا به سرطان

به طور قطع می‌توان گفت که پیروی از یک رژیم غذایی سرشار از میوه‌ها و سبزیجات، نقش مهمی در کاهش خطر ابتلا به سرطان دارد و بدون شک، کلم بروکلی یکی از بهترین ضد سرطان‌های دنیا است که علت آن وجود مقادیر بالای آنتی‌اکسیدان‌های "گلوکوزینولات" در این گیاه است. این سبزی دوست‌داشتنی در تنظیم استرس اکسیداتیو سلول‌ها و نیز مهار سرطان‌های گوناگون نظیر سرطان معده، ریه، کولون و رکتوم موثر است. همچنین مقادیر بالای فیبر در بروکلی منجر به کاهش خطر ابتلا به سرطان دستگاه گوارش می‌شود و ویتامین C موجود در آن خطر ابتلا به سرطان مری را کاهش می‌دهد. 

 پوست صاف و شفاف

کلاژن، یکی از پروتئین‌های ضروری برای تغذیه پوست و مو است؛ این پروتئین پوست را صاف و درخشان می‌کند و به آن خاصیت کشسانی می‌دهد. همچنین ویتامین C موجود در کلم بروکلی، عاملی کلیدی در کلاژن‌سازی محسوب می‌شود. آنتی‌اکسیدان‌هایی که در این گیاه دوست داشتنی وجود دارد از پیری پوست نیز جلوگیری می‌کند. هر دو ویژگی ذکر شده باعث داشتن پوستی صاف، درخشان و زیبا می‌شود. 

ترمیم استخوان‌های بدن

هرچند کلسیم و ویتامینD، بیشترین تاثیر را در حفظ تراکم استخوان‌ها دارد، بررسی‌های محققان نشان داده‌ است که سطوح پایین ویتامین K با ضعیف شدن تراکم استخوانی مرتبط است. وجود مقادیر بالای ویتامین K در کلم بروکلی می‌تواند نیاز ۷۵ تا ۱۰۰ درصدی بدن را برای تقویت استخوان‌ها فراهم کند. همچنین این ویتامین در کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان نقش مؤثری دارد.  ویتامین K در کلم بروکلی اثر مواد شیمیایی موجود در جریان خون را که منجر به آسیب بافت‌های بدن می‌شود، خنثی می‌کند.

بهبود سلامت قلب  

ویتامین C موجود در این گیاه معجزه‌گر علاوه بر تأثیرگذاری بر پوست و مو، می‌تواند اثری همچون ورزش در کاهش انقباض رگ‌ها داشته باشد و بدین ترتیب از فشار خون بالا، حمله قلبی و سکته مغزی پیشگیری کند. به گفته محققان مصرف روزانه ۴۰۰ میلی گرم کلم بروکلی، باعث افزایش عملکرد عضلات و کاهش دردهای عضلانی پس از انجام ورزش‌های شدید می‌شود.

اثرات ضد التهابی

التهاب یکی از ساز و کارهای طبیعی بدن است که در حالت مزمن منجر به بیماری‌هایی همچون آرتریت، بیماری قلبی، آلزایمر، دیابت و سرطان می‌شود. بروکلی دارای ترکیبات "سولفورافان" و "کامپرلول" است که  از ملتهب شدن بدن جلوگیری می‌کند.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بیماری های قلبی عروقی پوست پوکی استخوان سرطان قلب کلم بروکلی گياهان دارويي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۱۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با این مواد غذایی درد را فراموش کنید

آفتاب‌‌نیوز :

اگر شما هم در میان بزرگسالانی هستید که دارای دردهای مزمن مانند روماتیسم مفصلی ،میگرن یا کمردرد هستند، ممکن است غذا خوردن برایتان بیشتر شبیه به یک کار طاقت فرسا باشد تا لذت‌بخش و همیشه نگران باشید که برخی غذاها به طور ناخودآگاه ناراحتی شما را تشدید کنند.

اطلاعات آنلاین در گزارشی نوشت: تحقیقات نشان می دهد که کاهش نشانگرهای التهابی می تواند شدت درد مزمن را کاهش دهد.

رژیم غذایی برای کاهش التهاب

برخی از رژیم‌های غذایی ممکن است به کاهش التهاب کمک کند.

آنتی اکسیدان ها را فراموش نکنید

این ترکیبات در میوه ها، سبزیجات، چای، ادویه جات و مکمل هایی مانند کورکومین یافت می شوند. آنها به خنثی کردن رادیکال های آزاد آسیب رسان به سلول کمک می کنند.

مصرف اسیدهای چرب امگا ۳

این مواد در ماهی های چرب، گردو و کتان یافت می‌شوند.

کاهش کربوهیدرات های تصفیه شده، قندها و چربی های اشباع شده

اینها می توانند قند خون را بالا برده و التهاب را افزایش دهند.

مصرف محدود گوشت فرآوری شده و گوشت قرمز

اینها حاوی چربی های اشباع التهابی هستند.

هیدراته بمانید

روزانه ۲ تا ۳ لیتر آب مصرف کنید.

الکل نخورید

الکل می تواند پاسخ های التهابی را تحریک و تشدید کند.

مصرف میوه و سبزیجات

انواع میوه و سبزیجات مصرف کنید.

همچنین کمبود برخی مواد مغذی می تواند درد شما را افزایش دهد.

کمبود برخی ویتامین ها و مواد معدنی می تواند باعث شود که التهاب شما کنترل نشود.
- ویتامین D: این ویتامین برای سلامت استخوان و عضلات شما ضروری است. سطوح پایین ویتامین D با درد اسکلتی عضلانی مرتبط است.
- منیزیم: منیزیم برای ساخت بیش از ۳۰۰ نوع آنزیم مورد نیاز است. کمبود منیزیم با میگرن، اسپاسم عضلانی و فیبرومیالژیا مرتبط است.
- ویتامین های گروه B: اینها به سلامت و عملکرد اعصاب شما کمک می کنند. کمبود این ویتامین ها با درد عصبی و نوروپاتی مرتبط است.
- ویتامین C: این آنتی اکسیدان قوی با رادیکال های آزاد مبارزه می  کند.

دیگر خبرها

  • گیاهی مفید برای مشکلات معده
  • ۴ ماده غذایی ضروری برای مردان
  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟
  • نخودفرنگی وزن را کاهش می‌دهد؟
  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • مقابله با گرمای شهری از طریق باغ‌های گیاه‌شناسی
  • فواید و مضرات روغن حیوانی
  • این سبزی رژیمی سرشار از ویتامین C است
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید