Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علمی کاربردی در خصوص شهریه‌های سال جدید این دانشگاه گفت: افزایش شهریه‌ها حدود ۱۵ درصد خواهد بود که برای رشته‌های مختلف متفاوت است و هفته اول مرداد اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدحسین امید، رئیس دانشگاه علمی کاربردی در نشست فعالیت‌های فرهنگی این دانشگاه که امروز برگزار شد، گفت: پنجمین المپیاد ورزشی دانشجویان علمی کاربردی از ۵ تا ۱۸ مرداد با شرکت بیش از سه هزار دانشجو در شهر کرد برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امید افزود: به تمام کسانی که در این مسابقات مقام می‌اورند، ۶۰ درصد تخفیف شهریه خواهیم داد.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی گفت: دانشجویان علمی کاربردی به دلیل اینکه در مراکز کوچک تحصیل می‌کنند، امکانات رفاهی ندارند و باید از امکانات دیگران استفاده کنند در سال‌های اخیر مسابقات ورزشی هر ساله در دانشگاه برگزار می‌شود که در سال‌های فرد مسابقات گروهی و در سال‌های زوج المپیاد ورزشی انفرادی برگزار می‌شد.
وی ادامه داد: ۸ درصد از بودجه دانشگاه علمی کاربردی صرف فعالیت‌های فرهنگی می‌شود از جمله جشنواره قران و عترت، جشنواره حرکت، جشنواره رویش المپیاد‌های ورزشی را داریم که از سال جاری سرانه‌ای برای فعالیت‌های فرهنگی دانشجویی ابلاغ کردیم که مراکز علمی کاربردی حدود ۵ درصد علاوه بر این ۸ درصد در این حوزه هزینه کنند که در مجموع عدد قابل ملاحظه‌ای می‌شود.
امید با اشاره به اینکه از مهر سال جاری تعداد دانشجویان علمی کاربردی افزایش پیدا می‌کند، گفت: با توجه به اینکه اولین خروجی نظام جدید آموزش و پرورش امسال وارد دانشگاه‌ها می‌شوند، پیش بینی می‌کنیم بین ۷۰ تا ۸۰ درصد ورودی‌ها مدارس وارد دانشگاه فنی و حرفه‌ای و علمی کاربردی می‌شوند که زیر ۲۴ سال هستند.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی ادامه داد: دانشگاه علمی کاربردی به برخی از ورزش‌ها مانند ورزش‌های زورخانه‌ای و ورزش‌های محلی نیز پرداخته است و سیاست دانشگاه ایجاد مراکز علمی کاربردی توسط باشگاه‌های ورزشی است که مشکل مدرسین ورزشی را هم نداریم.
وی خاطرنشان کرد: براساس برنامه ششم توسعه نظام مهارتی باید ۳۰ درصد افزایش پیدا کند و جذب دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی بیشتر شود که از مهر ۹۸ ورودی‌ها به اندازه کافی خواهد بود و کاهش دانشجو را جبران می‌کند. سال گذشته بیش از ۱۵۰ هزار دانشجو جذب کردیم، اما ظرفیت خالی در این دانشگاه داریم.
امید افزود: در دانشگاه جامع علمی کاربردی محدودیتی برای پذیرش دانشجو نداریم و آیین نامه تصویب شده کسانی که مقام اور ورزشی هستند می‌توانند در این دانشگاه تحصیل کنند.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی در خصوص فرآیند جذب مدرسین علمی کاربردی گفت: فرآیند اعطای مجوز برای مدرسین از سال ۹۵ تغییرکرده و در رشته‌های مورد نیاز پذیرش جدید در چارچوب قانونی داریم مدرسین قبلی هم مورد ارزیابی مجدد قرار می‌گیرند و برای مهر ۹۸ هیچ مدرسی که فرآیند جذب را طی نکرده باشد نخواهیم داشت و این مدرسین نمی‌توانند در دانشگاه تدریس کنند تخلفاتی در حوزه مدرسین علمی کاربردی داشتیم که از مهر ماه امسال سخت گیرانه برخورد خواهیم کرد.
وی ادامه داد: ۶۰۰ مرکز در سراسر کشور داریم و ممکن است از برخی تخلفات مطلع نشویم، بهتر است دانشجویان این موارد را اطلاع رسانی کنند.
امید در خصوص کدرشته‌های تربیت بدنی گفت: بیش از ده هزار ظرفیت برای کد رشته‌های تربیت بدنی داریم و ۱۳۰ انجمن ورزشی در مراکز علمی کاربردی تاسیس شده اند در حال حاضر حدود ۴۵۰ کانون فرهنگی داریم که ۳۰ هزار نفر در فعالیت‌های فوق برنامه شرکت می‌کنند که بالای ده درصد را تشکیل می‌دهند.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی در مورد سرانه فرهنگی نیز گفت: اگر پیش بینی ما ۳۰۰ هزار دانشجو باشد، در مجموع باید ۳۰ میلیارد تومان برای مجموعه فرهنگی هزینه شود.
وی در خصوص شهریه‌های سال جدید گفت: افزایش شهریه‌ها حدود ۱۵ درصد خواهد بود که برای رشته‌های مختلف متفاوت است و هفته اول مرداد اعلام می‌شود.
امید در خصوص کمک هزینه تغذیه دانشجویی نیز گفت: با یکی از بانک‌ها به توافق رسیدیم که کارت‌های رفاهی دانشجویی صادر کنیم در مرحله اول ۱۵ استان محروم شناسایی شدند که این کارت‌ها برای نیم سال اول شارژ خواهد شد. مبلغ هزینه تغذیه دانشجویی همان عددی است که دولت به دانشگاه اختصاص داده که حدود ۱۲ میلیارد تومان است که این مبلغ را بین دانشجویان محروم می‌کنیم و دریافت این کارت‌ها براساس شرایطی است که دانشگاه اعلام می‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: امید علمی کاربردی دانشگاه فعالیت فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۱۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی دانشگاه یزد برای جذب دانشجویان بین‌الملل

عباس کلانتری رئیس دانشگاه یزد در حاشیه تجمع حمایت از استادان و دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی در کشور‌های جهان گفت: با توجه به دریافت مجوز بورس تحصیلی دانشگاه یزد برای جذب دانشجویان بین‌الملل از سوی هیئت امنا، این دانشگاه آمادگی دارد به دانشجویان تعلیقی دانشگاه‌هایی که این روز‌ها به خاطر اعتراض به جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی تعلیق یا اخراج شده‌اند و نیز به متقاضیان تحصیل در ایران که ساکن غزه هستند، بورس (امتیاز تحصیل رایگان) اعطا کند. 

وی یادآور شد: به زودی لینک ثبت نام از این دانشجویان در بخش همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه یزد فعال خواهد شد.

گفتنی است دانشگاه یزد از سال ۱۳۹۵ در مقاطع مختلف تحصیلی دانشجوی بین‌الملل جذب می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • درآمدهای غیرشهریه‌ای در دانشگاه آزاد حرف نخست را می‌زند
  • جذب ۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات بانکی دانشجویی در مازندران
  • دریافت بیش از ۴۹۰ میلیارد تسهیلات خوداشتغالی توسط دانشجویان لرستان
  • اعضای شورای علمی مسابقات ملی مناظره دانشجویی منصوب شدند
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • افزایش 6 درصدی حمایت نسل Z از فلسطین و حماس
  • مبلغ شهریه مدارس غیردولتی را آموزش و پرورش تعیین نمی‌کند
  • افزایش ۱۰ درصدی وام ودیعه مسکن دانشجویی در سال تحصیلی آینده
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • آمادگی دانشگاه یزد برای جذب دانشجویان بین‌الملل