Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@05:26:21 GMT

۱۴۰ برنامه دهه کرامت در استان اصفهان برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۱۱۸۴۵

۱۴۰ برنامه دهه کرامت در استان اصفهان برگزار می شود

سید رضا مرتضوی روز یکشنبه در نشست خبری تبیین برنامه‌های دهه کرامت آستان قدس رضوی در اصفهان‌افزود: این برنامه‌ها در قالب همایش، جشن، ملاقات‌ها و شب‌شعر در شهر اصفهان و شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: پرچم گردانی حرم مطهر رضوی در ۱۷۰ نقطه استان با حضور خادمان حرم رضوی در مساجد، دانشگاه‌ها، ادارت، بیمارستان‌ها و دیگر اماکن همگانی انجام و

۲۴ جشن در ۲۴ نقطه شهرستان اصفهان با همکاری نواحی امام رضا (ع) وامام صادق (ع) بسیج اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اجرای ضیافت افطاری در سال گذشته در ۱۲۸ محله شهر اصفهان و هشت شهر دیگر استان، گفت: این برنامه در طول ماه مبارک رمضان برگزار شد و در مجموع ۱۱۰ هزار نفر از این ضیافت بهره بردند.

مرتضوی همچنین به گسیل ۳۰ هزار "زیارت اولی" در سال گذشته خبر داد و افزود: این زیارت اولی‌ها با همکاری بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و نمایندگی آستان قدس شناسایی و در مجموع سه شبانه‌روز میهمان حرم رضوی شدند.

رییس ستاد برنامه‌های دهه کرامت نمایندگی آستان قدس رضوی اصفهان نیز از برگزاری جشن و برنامه رواق رضوی در میدان امام خمینی (ره) اصفهان خبر داد و ادامه داد: این برنامه هر روز از ساعت ۱۸ تا ۲۳ در این میدان برگزار می‌شود.

محمد حسین محسن‌زاده اضافه کرد: در این برنامه کانون‌های تخصصی خدمت رسانی رضوی در قالب غرفه‌های رواق رضوی در بخش‌های گوناگون با شعار "خدمت کریمانه مهربانی به اسم اهل‌البیت (ع) " به مردم خدمت رسانی می‌کنند.

وی برگزاری شب‌شعر رضوی در ۲۲ و همایش دختران آسمانی در ۱۳ تیر امسال، دیدار با خانواده‌های معزز شهدا، پیاده روی خادمان رضوی، جشن‌های زیر سایه خورشید در سراسر استان با حضور خدامان امام رضا (ع)، کرسی‌های تلاوت قرآن، غبارروبی گلستان شهدا، سرکشی از آسایشگاه جانبازان، ورزش باستانی را از دیگر برنامه‌های این دهه در شهر اصفهان برشمرد.

رییس ستاد برنامه‌های دهه کرامت نمایندگی آستان قدس رضوی اصفهان گفت: برگزاری جشن زادروز حضرت معصومه (س)، جشن میلاد امام رضا (ع)، راهپیمایی حجاب و عفاف، عیادت از بیماران، اعزام زائر اولی‌ها، برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی، نمایشگاه کتاب، قصه گویی، پیاده روی خانوادگی، اجرای مسابقات بومی محلی، محفل انس با قرآن، اهدای تجهیزات به کتابخانه ها، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، پخش نذری و ارزاق در بین نیازمندان، افتتاح مراکز مشاوره، عیادت از سالمندان، برگزاری اردوهای جهادی در مناطق سیل زده، برگزاری مراسم دعای ندبه و کمیل، مسابقه کتابخوانی، گل‌ریزان برای آزادی زندانیان، سرکشی به خانواده‌های بی بضاعت و ده‌ها عنوان برنامه دیگر از جمله عناوین برنامه‌های اجرایی در سطح شهرستان‌های استان است.

وی یادآوری کرد: این برنامه‌ها از طریق نذورات مالی و زمانی مردم اجرا می‌شود.

برنامه‌های دهه کرامت از اول ذی‌القعده برابر با سیزدهم همزمان با میلاد زادروز حضرت معصومه (س) خواهر گرامی امام رضا (ع) آغازشد و تا ۲۳ تیر سالروز ولادت امام رضا (ع) ادامه خواهد یافت.

۶۰۲۲ /۷۱۳۴/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دهه کرامت اصفهان آستان قدس رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۱۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سال گذشته به دستور وزیر امور خارجه و با مسؤولیت وزارت امور خارجه، نخستین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع)، با محوریت رفع مسائل زائران بین‌الملل برگزار شد و امسال نیز دومین نشست آن به میزبانی آستان قدس با حضور حجت‌الاسلام فقیه اسفندیاری، معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی، علیرضا بیگدلی، معاون وزیر امور خارجه و حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در اتاق جلسات معاونت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی برگزار شد.

در این جلسه نسبت به فضای ظرفیت بین‌الملل شهر مشهد مقدس و مزیت‌های نسبی این شهر به عنوان شهر بین المللی و همچنین برگزاری نخستین اجلاسیه سفرای کشورهای زائر فرست در مشهد بحث و تبادل نظر شد.

دیپلماسی زیارت، حضور آستان قدس رضوی در رویدادها و نمایشگاه‌های بین‌المللی و همچنین حضور مؤسسات فرهنگی در نمایشگاه‌های مشهد از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

همچنین از دیگر موضوعاتی که در این نشست بحث و تبادل نظر شد، در خصوص مردمی‌سازی بحث زیارت در کشورهای هدف بود که چگونه مؤسسات و تشکل‌های مردمی در اقصی نقاط جهان بویژه کشورهای هدف بتوانند در خصوص گسترش کمی و کیفی زیارت تلاش کنند و بتوانیم با بهره‌مندی از ظرفیت مردمی در خصوص گسترش امر زیارت گام‌های مثبتی برداریم.

کد خبر 6088522

دیگر خبرها

  • دومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد بهره برداری شد
  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است
  • اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی‌ها در کرج
  • برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • موضوع نشاط در برنامه‌های دهه کرامت لحاظ شود
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • برنامه‌های دهه کرامت در ورامین تشریح شد
  • برگزاری ۳۵۰ برنامه در مناطق شهر به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان