Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دامپزشکی کردستان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تلاش‌های موفق و شبانه‌روزی تیم ستادی، اداری و غیر اداری اداره کل دامپزشکی کردستان در فاز اول مایه کوبی علیه تب برفکی، رضایت دامداران هزار و ۹۰۰ روستای این استان شده که دسترسی به آنان دشوار است.

مجتبی ورمقانی افزود: تنوع و تعدد دامداری‌های سنتی در روستاهای استان از اهمیت بسیار زیادی برای اقتصاد مردم منطقه برخوردار است، لذا پیشگیری از بروز بیماری تب‌برفکی در این استان با توجه به همجواری آن با مرز کشور عراق و کم توجهی در روستاهای آن کشور به مقابله با بیماری تب برفکی از جمله دلایلی است که اهمیت ممانعت جدی از بروز بیماری تب برفکی در دامداری‌های استان را دوچندان ساخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه صعب‌العبوری روستاهای این استان و در عین حال سنتی بودن دامداری‌ها مسئولیت و دشواری خدمت‌رسانی را موجب شده است، افزود: در سه سال اخیر عملیات پیشگیری از تب برفکی در دامهای سبک و سنگین به صورت رایگان انجام شده است.

ورمقانی اضافه کرد: امسال نیز با وجود فشارهای اقتصادی دشمنان جمهوری اسلامی و همچنین بارسنگین تبلیغات مخرب، با همکاری مسئولان ارشد استان و باور آنها نسبت به اهمیت پیشگیری از بروز این بیماری، اعتبار لازم جهت خدمت کاملاً رایگان به دامداران تامین شده است.

وی افزود: مایه کوبی فاز اول تب برفکی که در سراسر استان به صورت همزمان و از اول تیرماه سال ۹۸ با اولویت نقاط مرزی، گاوداری‌های صنعتی، نیمه صنعتی، دامداری‌ها، میادین دام، پرواربندی‌ها، اطراف کشتارگاه‌های دام و روستاهای پرخطر و پر تجمع دامی در حدود ۸۵ تا ۹۰ درصد جمعیت دامی استان را بطور کامل پوشش می‌دهد، به مدت ۴۵ روز کاری در سراسر استان ادامه خواهد داشت.

ورمقانی با بیان اینکه در عملیات فاز اول ۳۲ گروه عملیاتی که بیشتر از نیروهای بخش دولتی دامپزشکی استان هستند، گفت: این گروه‌ها از واکسن‌های بسیار با کیفیت داخلی و وارداتی برای مایه‌کوبی دام‌های سنگین و سبک استفاده می‌کنند.

وی گفت: ۱۶۰ نیروی همکار خانم و آقا در حوزه‌های اداری و غیر اداری با ۸۰ نفر نیروی ثابت و مجرب مایه‌کوب مستقر در اکیپ‌ها که ۲۰ نفر هم به صورت دوره ای به این اکیپ اضافه می‌شوند.

مدیرکل دامپزشکی افزود: میزان واکسیناسیون دام‌ها در هفته اول گویای درک حجم گسترده و موفق عملیات برای هر فرد منصفی که در مناطق صعب العبور این مناطق فعالیت کرده باشد هست و این دستاورد ماحصل کار یک نفر نیست، بلکه دستاورد یک تیم خدوم و دلسوز در استان است که درک انسانی و مسئولانه‌ای از خدمت به دامداران دارند.

وی با بیان اینکه در هفته نخست در کل استان ۳۵۰ هزار راس دام سبک و۲۵ هزار راس دام سنگین به بیماری تب برفکی واکسینه شده اند، گفت: انجام حجم گسترده این عملیات، ماحصل همکاری تمام ارکان سازمان به صورت شبانه‌روزی در روستاهاست و این در حالی است که همکاران شبکه‌های دامپزشکی همزمان وظیفه نظارت بر بهداشت عمومی سازمان را نیز به شایسته‌ترین شکل ممکن انجام داده و به ضبط محموله‌های فاقد استانداردهای بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور مبادرت ورزیده اند.

ورمقانی با بیان اینکه فاز نخست اجرای واکسیناسیون دامهای به تب برفکی بین ۱۰ تا ۱۵ مرداد ماه به پایان می‌رسد، اظهار داشت: در این زمینه فارغ از اعتبارات سازمان دامپزشکی، ۱۳۰ هزار دز واکسن تب برفکی برای واکسیناسیون رایگان دامهای سنگین نیز از محل اعتبارات استانی تامین اعتبار شده که ماحصل بازخورد و اعتمادی است که مسوولان استانداری به عملکرد اداره کل دامپزشکی استان داشته اند.

به گزارش ایرنا، در استان کردستان ۲ میلیون راس دام سبک و ۱۵۰ هزار راس دام سنگین موجود است.

۹۹۳۷ / ‏‬ ۳۰۳۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان ایرنا دامپزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۲۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مایه دلگرمی آرسنال؛ رکورد بی نظیر بوکایو ساکا در پنج لیگ معتبر اروپایی‌

بوکایو ساکا در حال تبدیل شدن به بازیکنی است که نمی توانید روی او قیمت بگذارید.

طرفداری | در جریان دیدار آرسنال و بورنموث، بوکایو ساکا زننده گل اول توپچی‌ها از روی نقطه پنالتی بود. این شانزدهمین گل ساکا در این فصل از لیگ برتر انگلیس بود و بیستمین گل او در تمام رقابت‌ها برای تیم میکل آرتتا. 

به گزارش اپتا، ساکا به اولین بازیکن آرسنال از فصل ۲۰-۲۰۱۹ پس از پیر امریک اوبامیانگ تبدیل شد که در یک فصل برای این تیم حداقل ۲۰ گل می زند (۲۹ گل اوبامیانگ). او همچنین اولین بازیکن انگلیسی این تیم از فصل ۱۳-۲۰۱۲ است که به این تعداد گل می‌رسد، آخرین بار تئو ولکات (۲۱ گل) چنین کاری برای انجام داده بود.

علاوه بر این بوکایو ساکا (۲۰ گل و ۱۴ پاس گل) در این فصل یک رکورد منحصر به فرد در کل پنج لیگ معتبر اروپایی‌ هم دارد. کسی را پیدا نمی کنید که هم بیشتر از او گل زده باشد و هم بیشتر از او پاس گل داده باشد، اگر گلزن بهتری از او سراغ دارید، تعداد پاس گل های ساکا از او بیشتر است و اگر پاسور بهتری به ذهنتان رسیده، تعداد گل های ستاره آرسنال از او پیشی می گیرد.

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • دام‌ها در خوزستان به طور رایگان واکسینه می‌شوند
  • از سوء استفاده صهیونیست‌ها و عناصر ضدانقلاب از اقلیم کردستان علیه ایران جلوگیری کنید
  • رئیسی: از سوءاستفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • رئیسی: از سوء استفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • گالتیه: لینک شدن به میلان مایه مباهات است؛ به گمانم، آن‌ها لوپتگی را انتخاب کرده‌اند
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • خط‌و‌نشان ستاره رئال برای بایرن با ویدئوی کوبی برایانت
  • ژاوی: مایه شرمساری است، خیلی عصبانی‌ام!
  • انتقاد تند مدیر سپاهان/ کمیته انضباطی به تخلفات سنگین هواداران پرسپولیس رسیدگی کند
  • مایه دلگرمی آرسنال؛ رکورد بی نظیر بوکایو ساکا در پنج لیگ معتبر اروپایی‌