Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی خاکسار قهرودی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره «حاج حسین آقا ملک» بنیانگذار و واقف کتابخانه و موزه ملی ملک ابراز کرد: آن‌چه موجب شکل‌گیری این مکان به عنوان موزه شده اقدام ارزشی، ایمانی و دینی این بزرگ‌مرد در حوزه وقف است.

خاکسار قهرودی با بیان اینکه موقوفات ملک نشان‎دهنده خیرخواهی، ایمان راستین و اخلاص حاج حسین آقا ملک است، افزود: در طول تاریخ افراد بسیاری از نعمت‌های دنیوی برخوردار بودند، اما نه نامی و نه نشانی از آنها باقی مانده است، اما حاج حسین آقا ملک با روح بلند و ایمان عمیق از طریق وقف اموال، از خود آثار ماندگار و صدقه جاریه برجای گذارده که تا همیشه تاریخ برای مردم منشأ خیر و برای روح ایشان منشأ رحمت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به موقعیت مکانی خانه تاریخی ملک در بازار بین الحرمین تهران، ابراز کرد: حضور این خانه تاریخی در بازار، پیام‌آور خوبی برای بازاریان است که یک انسان متعالی و کامل چگونه می‌تواند از نعمت‌های دنیوی خویش در راستای نیات خیر و الهی بهره ببرد.

خاکسار قهرودی از خانه تاریخی ملک به عنوان یک مجموعه فاخر و ارزشمند که می‌توان گفت در نوع خود بی‌نظیر است، نام برد و بیان کرد: تولیت آستان قدس رضوی به احیا، مرمت و بازگشایی خانه تاریخی ملک توجه ویژه‌ای دارند و این مسیر برای درس‌آموزی از این مجموعه ادامه پیدا خواهد کرد.

کد خبر 4660054 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: خانه تاریخی موقوفه موزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۲۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی

مرتضی صفری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: با حمایت‌های استاندار آذربایجان‌غربی در حال حاضر ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی، مرمتی و فنی اختصاص یافته و در این زمینه ۸۰ طرح در حال اجرا است.

وی با ابراز تأسف برای از بین رفتن تعدادی از خانه‌های قدیمی ارومیه در سالیان گذشته  افزود: یکی از اولویت‌های این اداره‌کل حفاظت از این اندک خانه‌های تاریخی شهر بوده و طرح مطالعه ویژه بافت تاریخی ارومیه به‌عنوان نخستین استان در سطح کشور به انجام رسیده که نقش مهمی در حفظ بنا‌های تاریخی و خانه‌های با ارزش آن خواهد داشت.

صفری در ادامه  گفت: تعدادی از بنا‌های تاریخی استان در مالکیت دستگاه‌های اجرایی قرار داشته و طبق قانون دستگاه‌های متولی وظیفه مرمت و نگهداری از بنا‌های تاریخی را برعهده دارند که متأسفانه در این راستا کم‌کاری شده و بسیاری از بنا‌های با ارزش استان در حال تخریب است.

به گفته  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی، برای حفاظت بنای تاریخی، یکی از برنامه‌های ما این است مالکیت یا حق بهره‌برداری از آنها به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی واگذار شود تا با عزم جهادی بتوانیم آن بنا‌ها را مرمت و حفاظت کرده و برای آن بنا‌ها کاربری فرهنگی و گردشگری مناسب تعریف کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • آرتتا و موفقیتی که ونگر حسرتش را داشت!‏
  • ضرورت مشارکت همه جانبه متولیان عفاف و حجاب در جامعه
  • موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • فیلم سینمایی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • Home Assistant قصد دارد از یک پلتفرم به یک برند مصرف‌کننده تبدیل شود
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی