Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ستار علیزاده پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به روز ملی تکریم از مقام امامزادگان، اظهار کرد: اوقاف استان گیلان هرساله همایش‌های در این زمینه در سطح استان برگزار می کند.

وی با بیان اینکه روز پنجم ذیقعده در تقویم رسمی کشور به عنوان روز تکریم امامزادگان و بقاع متبرکه نامگذاری شده که باید از این فرصت در راستای اعتلای فرهنگ زیارت و ظرفیت معنوی امامزادگان و بقاع متبرکه استفاده شود، افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته امسال این مراسم در ۱۴ شهرستان استان گیلان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در ادامه با اشاره به آغاز دهه کرامت، گفت: جشن‌های دهه کرامت در ۲۵۵ بقعه متبرکه استان گیلان برگزار و از ظرفیت مبلغان اعزامی و بومی در برنامه های این دهه در سطح بقاع متبرکه استفاده می شود.

وی به شعار محوری دهه کرامت امسال «خدمت کریمانه و مهربانی به رسم اهل بیت» نیز اشاره و بیان کرد: جشن های دهه کرامت با محوریت مشارکت های مردمی در سطح بقاع متبرکه برگزار می شود.

حجت الاسلام علیزاده پخش و قرائت صلوات خاصه حضرت امام رضا (ع) هر روز ساعت هشت صبح در ۵۴ بقعه متبرکه، برپایی غرفه عکاسی برای گرفتن عکس یادگاری زائرین با بقعه در ۲۲ بقعه متبرکه،
جذب و ثبت نام خادمین افتخاری بقاع متبرکه را بخشی از برنامه های این دهه اعلام کرد.

وی همچنین با اشاره به افتتاح مراکز افق در بقاع متبرکه، گفت: این مراکز در ۱۲ بقعه شاخص استان گیلان در ایام دهه کرامت افتتاح می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان برپایی غرفه عرضه محصولات فرهنگی ۱۱ بقعه، برپایی ایستگاه صلواتی در ۵۴ بقعه متبرکه، تجلیل از مدافعان حرم، جانبازان و خانواده های شهدای مدافع حرم، برپایی غرفه پاسخگویی به سوالات و شبهات، تجلیل از هیئت امنا، خادمین و خیرین بقعه‌ساز، ائمه جماعات امامزادگان و بقاع متبرکه و صاحبان آثار برتر پژوهشی بخش دیگری از برنامه های این دهه است.

کد خبر 4660060

منبع: مهر

کلیدواژه: تکریم امامزادگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۲۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم روز دختر با حضور دختران دانشجو در حرم بانوی کرامت

همزمان با فرا رسیدن میلاد باسعادت حضرت معصومه (س) مراسم بزرگ روز دختر در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار می‌شود.
این مراسم روز چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۵:۳۰ در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.
این تجمع با اجرای نجم‌الدین شریعتی و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان و مداحی حاج سعید حدادیان و محمد حسین حدادیان و شعرخوانی سیدحمیدرضا برقعی همراه خواهد بود.

خبرنگار: زینب دده‌بیگی

انتهای خبر/

کد خبر: 1229270 برچسب‌ها ایسکانیوز

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم روز دختر با حضور دختران دانشجو در حرم بانوی کرامت
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی در «قرار دوازدهم» بقاع متبرکه گیلان
  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت امام صادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • میزبانی ۲۷ بقعه متبرکه خراسان جنوبی از عزاداران شهادت امام صادق (ع)
  • برگزاری مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) در ۲۷ بقعه متبرکه
  • ۹۰۰ برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت در نظر گرفته شده است
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌های مردمی است
  • ایام دهه کرامت اعلام شد